Diskuse k článku

České Budějovice zvažují, zda do ulic po desetiletích vrátí tramvaj

Českobudějovická radnice se zabývá myšlenkou na zavedení historické tramvajové linky mezi nádražím a Sady. Provoz tramvají přitom ve městě skončil před 67 lety. Nápad už se dostal i na jednání magistrátní komise pro architekturu a územní rozvoj, která vzala na vědomí, že se bude tato možnost prověřovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V58l10a23d91i62m28í23r 48Č70í14ž30e47k 4348897376166

Novodobí studovaní Matějové opět vymýšlí blbosti, asi nemají co pořádného na práci!

+1/0
30.12.2017 16:01

P20a76v97e92l 75J92o93s68e64f 46M73ö68r94t97l 9929751362627

Jen se divím, jak většina zde diskutujících pánů vše zatracuje, zesměšňuje a klade naivní protinávrhy. Český "duch" se prostě nevytrácí ani zde. To třeba Č .Velenice obnovily provoz historického trolejbusu a od příštího roku bude jezdit do rakouského Gmündu zcela pravidelně.[>-]

0/−2
30.12.2017 6:30

J74i57ř91í 33J94o27z59a 3518103190411

Trolejbus? Spise elektrobus ne? Elektrický proud (zpravidla stejnosměrný) je do trolejbusu přiváděn pomocí dvou tyčových sběračů z vrchního trolejového vedení. Trolejové vedení ve Velenicích a v Gmundu nemaji. Ona replika trolejbusu je vybavena bateriemi.

0/0
30.12.2017 9:00

J81i26ř89í 94J26o52z80a 3598913100651

Turisticky atraktivni mozna. Jenze lro obyvatele neprinosne, vyjma tech co by bydlely na trase tram. Vestina obyvatel by to vsak nemohla vyuzit. Nebot by ta tramvaj musela jet az na Marianske nam., aby byla navaznost na ostani druhy MHD od sidlist Maj, Sumava a Vltava a Prazskeho predmesti. To uz tu tramvaj mohli rovnou postavit do trasy Nadrazi - nam. Premysla Otakara II. - Krajinska - 28. rijna - Jirovcova a nemusela se zavadet linka c. 24. No vlk by se nazral a koza by zustala cela.

+1/−1
29.12.2017 21:19

K16a54r37e25l 54Z53á53p72o20t54o20č71n25ý 5789243851

Úplně zbytečný záměr. Koukám, že v ANO jsou samí megalomani... nechtěl byste na to i dotaci, pane Konečný? :)

+3/−1
29.12.2017 20:55

J81i79ř43í 33S91o83u36č82e30k 5826737779559

Vy myslíte, že je lepší o dotace nežádat a peníze daňových poplatníků, které byly odvedené do fondů EU, ponechat v Bruseli?

0/0
30.12.2017 10:12

K22a25r44e61l 18Z51á46p95o79t72o15č97n37ý 5989863701

Ne, myslím si pouze, že je potřeba je využívat účelně a ne dělat projekt pro projekt, jen aby si namastil kapsu nějaký známý pana radního. Pokud chce pan Konečný ČB zatraktivnit, existují i jiné, levnější a efektivnější způsoby.

+3/0
30.12.2017 12:15

J54i74ř25í 12S65o98u79č58e75k 5726327279539

Jenže evropské dotace nemůžete využít na co chcete a jak chcete. Na jednu stranu v diskusích na iDNES stále čtu, jak je špatné, že se čerpají dotace a na druhé straně pak diskutující kritizují, když se zveřejní, že ČR nezvládla evropské dotace vyčerpat.

0/0
1.1.2018 14:44

P93a70v79e74l 26H97r38a75c19h 2169379765899

Které?

0/0
3.1.2018 15:44

V11l16a37s35t64i83m48i21l 75K18o57c75u89r22e45k 4856843450294

Tak to bylo asi připraveno na Silvestra, a nějak se to dostalo dříve. Proto je obdivuhodné, že někteří to dokonce i doporučili. :-):-)

Ale nic ve zlém, myslím to dobře, a tímto pozdravuji těch pár diskutérů, s kterými jsem se tady celý rok potkával, a kteří měli mnoho dobrých postřehů, znalostí.

Tyto srandy jsou v podstatě seriálem snů na pokračování, už jich tady bylo od roku 2002 hodně, nic se naštěstí nerealizovalo, a na dalšího Silvestra už je rozpracovaný další sen o velkém, převelikém ruském kole, a možná tu bude chodit v parku i Yetti.

A naše povedená komise si dá kafe a bude to probírat, asi podobně jako relaxovali u toho, jestli zasadit na náměstí 4 či 6 či více stromů. No chválabohu, že to zapadlo v zapomnění. Je škoda, že toto krásné město nemá ani jediného SKUTEČNÉHO odborníka na architekturu a urbanismus, zasloužilo by si ho.

Přitom existují zcela reálné nápady jak město zatraktivnit, ale ...

PF 2018

+4/0
29.12.2017 18:58

P29a51v84e11l 34J32o20s11e58f 93M44ö67r86t34l 9759961722307

Stromy na nám. P.O. II.? Každopádně jsem pro![>-]

+1/−1
30.12.2017 6:26

F50r18a47n77t42i28s62e32k 98M36i84k91e89s 8333707180572

Pamatuji tramvaj Roznov-namesti, vozil jsem se s ni.

+2/0
29.12.2017 16:01

V47l26a15s12t13i53m82i89l 26K40o49c69u51r24e24k 4726643440364

Tak to už také budete starší pán, a důležitý pamětník.

0/0
29.12.2017 19:12

F80r50a19n65t48i12s33e82k 26M65i14k21e96s 8783767370802

Jsem dost stary, ale moc se stary necitim. Vozil jsem se tou tramvaji od teticky , ktera bydlela jestli se nemylim ve Stradove ulici v Roznove.

0/0
30.12.2017 14:49

M67i28r47o63s64l87a25v 86V23l61a56s22á69k 4298340873432

Dobrý nápad, ono těch atrakcí v Budějovicích moc není.

0/0
29.12.2017 14:34

J36i16ř37í 59S65o10u78č69e66k 5336227299529

„Připomněl, že tramvaje v Budějovicích jezdily. Bylo to mezi léty 1909 až 1950.“

Tramvaj jako atrakce v Budějovicích jezdila už v roce 1901.

+1/0
29.12.2017 14:18

P89e73t85r 43H15e46j96h72a26l 4621934778357

Vynechali zřejmě ten detail, že by tramvaj křižovala minimálně jednu průjezdovou komunikaci v ulici Na Sadech a pokud by nekřižovala tramvaj Nádražní ulici, pak by přes ní přecházeli všichni chodci jdoucí od vlakového nádraží na tramvaj ...;-D Pokud beru v úvahu to, že k legálnímu podchodu radnice zlegalizovala ilegální přechody pro chodce, je to krok správným směrem ke zvýšení bezpečnosti ;-D

+2/0
29.12.2017 13:42

J49i75ř70í 55S46o79u32č62e52k 5706987309119

Pokud jdou lidé z nádraží na náměstí pěšky, tak stejně Nádražní přecházejí. Použití tramvaje by na míře bezpečnosti v souvislosti s chodci a Nádražní nic neměnilo. Přechod u Lannovy byl dávno před vznikem podchodu, k žádné legalizaci ilegálního přechodu nedošlo.

+2/−1
29.12.2017 14:16

A28d67a92m 97Š63v13e67h69l70a 7829355367243

Zlegalizován byl přechod přes Žižkovku.

0/0
29.12.2017 15:26

J87i90ř70í 19S52o43u80č39e59k 5136987209869

Ten ale nijak nesouvisí s přesunem lidí z nádraží na náměstí.

+1/0
29.12.2017 17:39

V42l95a88s47t13i86m23i13l 28K39o78c28u98r90e20k 4646783920444

Radnice pouze řešila před nádražím problém, který byl i v řadě jiných měst, a všude to provedli také (např. Olomouc), totiž zmenšit prostor mezi autobusovými zastávkami MHD, který byl roztahaný po obou stranách nádražní snad na 1 km a chodci přebíhali přes čtyřproudovou silnici. bylo to takové vesnické uspořádání a já jsem moc vděčný za to, že se to změnilo.

0/0
29.12.2017 19:05

P29a32v90e41l 91Ř42a28p65e48k 7702676639935

"Historická tramvaj by byla jednokolejná. To znamená, že by se nikde nemusela otáčet."

Tak to je fakt logika jako hrom.

Bylo by to hezké, ale jestli to mají mít na starost tito lidé, tak se obávám, co z toho vznikne.

+2/0
29.12.2017 13:17

M86i76l70a70n 80W33e79l48s22e20r 5682618908901

Pod Lannovkou vede historicka kanalizace. nevim, jestli by to unesla. Ted je to pesi zona.

0/0
29.12.2017 11:52

V52l52a70s74t79i20m63i90l 64K50o64c96u15r83e30k 4736413590744

Tam je kolektor.ne ???? nejsem na kanály odborník. Lannovka především vůbec nemá šířku na to, aby tam nějaká tramvaj byla vhodná, možná to dokonce myslí i s trakčním vedením (místo na baterie), tak to byl konec.

Nemůžeme stále dokola řešit a měnit věci, které už byly vyřešeny a financovány.

To je cesta v bludném kruhu.

+1/0
29.12.2017 19:09

M84i40l32a30n 48W83e54l22s95e16r 5212328788101

Kdyz ji opravovali, tak jsem tam ( na rohu s Jeronymovkou) ty kanaly s klenbou z cihel videl. A nebylo to moc hluboko.

0/0
29.12.2017 19:21

J50i74ř22í 76J95o86z53a 3398943220291

Nema sirsku? Vzdyt tramvaj jezdila v minulosti i ulici Krajinska, Kanovnicka a. Dr. Stejskala, vsechny tyto ulice jsou na sirku o dost mensi nez Lannovka. Navic ulici U Cerne veze - Kanovnicka a jezdili v minulosti i trolejbusy a ty se tam take vesly.

+2/0
29.12.2017 21:25

Najdete na iDNES.cz