Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Parkovací zóny v Budějovicích jsou v plném provozu. Jízdu brzdí retardéry

V ulicích Pražského předměstí v Českých Budějovicích se musí od začátku roku 2018 za parkování platit bez výjimek. I přes opakované sliby má však systém stále nedostatky, zjistila při testu MF DNES.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M78i34r23o78s52l25a41v 38T95r48e34s43t68i14k 4378665593871

Člověk by si řekl, mají lidi co chtěli, co si zvolil. Jen další zdanění. Pár lidem se možná bude lépe parkovat. Několika lidem naroste nová vilka někde za městem z ulitých peněz. Ale většině lidem se výrazně zkomplikuje život. Blbý je, že to stálo tolika peněz, že se to jen někdy zruší. Bylo by jistě fér, kdyby si člověk mohl alespoň prvních X minut parkovat zdarma. To, třeba pro případ, kdy jede něco vyřizovat na úřad apod. a stačilo by mu bohatě 15 minut. To samé nádražní u pošty. Přijedu, zběhnu na poštu a za 5 minut jsme zpátky u auta a jedu dál. To bylo výborné doposud, ale zase se lidem zkomplikuje život a poště ubude klientela. Jen blázen by totiž nevyužil konkurenční službu, která krom toho, že je levnější, tak si balíček vyzvedne u vás doma (balik123). Blbý je, že já si tyhle kryptofašisty nevolil, ani hromada lidí, kterým to komplikuje jejich běžný život. Kéž by stát, města a obce dělali skutečně co, to je třeba a nechali lidi žít. Stálo by to jistě méně jak polovinu toho co nyní, lidé by tak nějak měli více času na sebe, svou rodinu a své koníčky. Byli by spokojení.

+1/0
5.1.2018 13:59

J35a79k47u19b 46B12o86h50o85n69ě15k 8605446379467

Hůř se nyní hledá místo na Pražském sídlišti, které je mezi Vltavou a Pražskou třídou. Přesunula se tam totiž část aut z předměstí, jejichž řidiči nemají parkovací kartu. I proto radnice připravuje rozšíření zón i do této lokality.

Zdroj: https://budejovice.idnes.cz/parkovaci-zony-budejovice-dct-/budejovice-zpravy.aspx?c=A180103_373832_budejovice-zpravy_epkub

Velmi diplomaticky sdělený asi nejzásadnějí problém celého systému... Dřív se dalo celkem běžně najít místo pár metrů od domu. Teď často až u řeky.

0/0
5.1.2018 9:22

L31i16b43o63r 21M20u51s21i27l 2153158166507

Pane Konečný jestli čtete příspěvky tak nám erudovaně odpovězte (a já nepochybuji že plátek Vašeho spolu straníka čtete). Zdá se totiž, že jste to trochu přepískly s nastavením.

0/0
4.1.2018 18:39

M86i65l80a40n 37W41e14l76s41e68r 5862208908111

Kazdy urednik sni o centrech mest bez aut. Plnych obchudku a korzujicich lidi...... Ale jsme v 21. stoleti. Malym zivnostnickum se utahuji srouby ostosest. Doprava a parkovani v centru se od stolu zakaze. (vite, jak je slozite v centru CB delat dopravni obsluhu a nedostat pokutu od MP?)......A tak jsou mestska centra pomalu mrtva a obrovska obchodni centra prosperuji. Podivejte se treba dnes, ted, do ulicek kolem namesti. Temer nikoho nepotkate. A v Globusu, v IGY.....narvano. Parkovani zdarma a dostatek, wc taky.

+3/0
4.1.2018 18:24

L39i71b32o44r 13M96u96s47i96l 2933128486767

Tady trochu nabízí otázka jestli se nešlo s tankem na stodolu. Výsledek je takový, že rezidenti ráno odjedou do práce a místa je v celé zóně až do večera dostatek. Večer rezidenti přijedou domu a zase nemají dostatek parkovacích míst v dosahu obydlí. Velkou neznámou bude dopad na živnostníky v lokalitě. Takové restaurace, obchody a služby z tohoto opatření musí být na větvi. Zákazník si dnes samozřejmě vybere lokalitu kde za parkování nemusí platit. Přitom by stačilo zavést pravidlo 2 hodin zadarmo, aby místní podnikatelé netrpěli tímto obrnávrhem z dílny p. Konečného. Další přehnaná věc je výše abonentní karty. Cenovka 4 000-10 000 Kč je naprosto mimo realitu a prázdné ulice to dokazují. Já osobně znám mnoho živnostníků z okolí, kteří nejsou ochotni platit takovouto částku. Jestli se radnice snažila pod taktovkou ANO co nejvíce poškodit malé podnikání v lokalitě, tak se to sakra dobře povedlo. Kapitola sama pro sebe je zvolený typ retardérů. Chtělo by to 2 retardéry nainstalovat před dům lidí, kteří rozhodovali o zvoleném typu, a do týdne se budou tyto retardéry v celé lokalitě pryč. Uff to jsem se zase rozepsal....

+10/0
4.1.2018 17:30

M82a67r29e14k 40J95a46k63u30b87i74k 9324138335

Retardéry komplikují jízdu vozidlům záchranné služby. Doporučil bych těm, kteří to vymysleli, aby si šli lehnout dozadu na nosítka a všechny ty retardéry si tam pěkně vychutnat. Nemluvím ani o tom, že to velmi zpomaluje cestu k pacientovi a následně do nemocnice. Přínos pro místní je nulový....

+7/0
4.1.2018 14:55

P69e88t46r 56D53l29o19u22h48ý 3945691122198

Omyl, přínos pro místní není nulový. Získávají větší hlučnost z brzdících a rozjíždějících se aut a jako bonus více exhalací, protože fyziku žádný úředník vyhláškou neo*ůrá. Energie ztracená bržděním se musí někde vzít :-)

+4/−1
4.1.2018 17:29

L53a49d67i86s38l87a63v 30K19v22a64s55n24i54č46k19a 1823577213105

Chytrý člověk začne před retardérem včas zpomalovat a potom nemusí brzdit. Pokud jede plynule, žádné exhalace ani hluk nestoupnou, takže nemusí vymýšlet dětinské výmluvy.

0/−5
5.1.2018 11:10

P72e36t57r 60D46l57o29u67h70ý 3285341432388

Chcete říct, že na rozjíždění za retardérem není potřeba energie? To si nechte patentovat. :-) Nebo snad za retardérem nezrychlujete a jedete stejnou rychlostí pořád? To asi ne.

+1/0
5.1.2018 12:16

P85e91t24r 61D11l45o44u48h12ý 3605761812118

Jo a doplnění. Pokud si stále myslíte, že se spotřeba a exhalace nezvýší, zkuste jednoduchý test. Vynulujte ukazatel průměrné spotřeby v autě. Vyberte se velké parkoviště nebo letiště a jezděte chvíli plynule rychlostí 50 km/h. Vynulujte znovu a opakovaně se rozjeďte na 50 km/h, přibrzděte na 15-20 km/h, rozjeďte se, atd. Možná budete překvapený, ale fyziku opravdu neo*ůráte,

0/0
5.1.2018 12:24

L38a73d71i13s64l46a57v 12K46v26a91s16n49i79č68k95a 1593897863305

Chci říct, představte si, a fyziku umím minimálně dobře tak jako Vy. Kolikrát se asi tak "rozjíždíte", aby se to nějak významně projevilo na spotřebě ? Ten plynový pedál stačí jenom pošimrat, aby se to rozjelo z třicítky na padesátku, bez hluku a smradu, tedy pokud taky ještě navíc nejste čipař. To jako celou zónu s třicítkou schválně zpomalujete a rozjíždíte, abyste místním dělal naschvály a "dokázal" jaká je to fyzika ?

0/−1
5.1.2018 14:03

L26a38d62i31s56l81a21v 76K60v69a75s79n78i45č29k55a 1943667623875

Jo a doplňuji, místo šermování s teoretickou fyzikou si raději nastudujte zásady ekonomické jízdy, rozjezdy, brždění "atakdále", na doplnění vzdělání není nikdy pozdě.

0/−2
5.1.2018 14:16

V85l35a49d74i32m54í60r 64Z75d52v52i69h89a60l 8839988214494

Radka Štěpánová (viz článek) je důkazem toho, že do centra města autem netřeba jezdit, natož tam parkovat. „Než abych čekala třeba pět minut, tak vyrazím a do deseti minut jsem v práci,“ citace ze zdroje:

Zdroj: https://budejovice.idnes.cz/parkovaci-zony-budejovice-dct-/budejovice-zpravy.aspx?c=A180103_373832_budejovice-zpravy_epkub

+1/0
4.1.2018 14:43

P56e82t34r 79B51á75č49a 8215376135605

Za ty slavny retardery bych zaviral.

Mam nizko podvozek a kvuli temhle dutohlavostem co povoli nejake myslitel na magistralu si nicim auto.

+4/0
4.1.2018 14:40







Najdete na iDNES.cz