Diskuse k článku

Na Krumlovsku se srazily osobní vlaky, čtrnáct cestujících je zraněno

U obce Mříč na Českokrumlovsku se dopoledne srazily dva osobní vlaky. Na místě je podle záchranářů 14 zraněných. Jsou mezi nimi i děti, protože v jedné soupravě jela mateřská škola.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R89o78m27a89n 35P60o33l16á71č27e98k 5846829855

Možná by se novináři mělí pídit potom co píše pan Dvořák.To je docela mazec...Hlavně, že Zimola ušetřil pár korun...

+1/0
3.5.2018 19:04

T31o39m36á64š 20K60o12v12a82n78d79a 3707303956247

Lidi prosím napište nesmysly. Oba strojvedoucí museli mít zkoušku.

+2/0
3.5.2018 16:32

M94a70r12t92i89n 14V96e61s63e26l26ý 1980318777456

Omezení do 15 hodin? To si nedovedu představit ani při nejbujnější fantazii.

0/0
3.5.2018 14:47

R42a26d88e67k 17J74a19n28a40t23a 9475876944472

Podle

www.cd.cz

už je ukončeno.

Pokud nebyla poškozena trať, ale jen vozidla, tak je stačí odtáhnout a hotovo.

+2/0
3.5.2018 14:58

M19a63r39t36i90n 76V55e95s90e92l80ý 1340768727476

Dost pochybuju. Pro ČD je omezení ukončeno proto, že po Sádlovi už tam nic nejede. Ale rád se budu mýlit. ;-D

0/0
3.5.2018 15:17

K93a61r80e33l 47Ř46e63h81á61č88e49k 9842520711792

Pro ČD je mimořádnost ukončena, protože už jim tam dnes nejede žádný další vlak. O ostatním musí informovat příslušný dopravce, nikoliv ČD.

+1/0
3.5.2018 16:40

M56a11r54t81i76n 47V51e90s13e34l21ý 1500648327626

Ještě na Os 8113 v 18.13 z ČB je psaný bus...

0/0
3.5.2018 15:24

K28a84r18e87l 51Ř32e58h10á38č84e74k 9152520471722

Pro ČD končí mimořádnost v 15 hodin po průjezdu posledního vlaku ČD (Ex 532). To, že pouze ČD mají pořádný systém informování cestujících na webu a novináři se tohoto chytají je jiná věc. Vlaky GWTR nebudou na trati jezdit ještě několik hodin.

+3/0
3.5.2018 16:39

K36a28r84e61l 53D22v97o79ř18á35k 7879194857218

Čtu tady hrozný hlouposti a proto uvedu několik zásadních informací.

Dopravny na trati ČB - Kájov jsou sice neobsazeny výpravčím, ale řízení provozu je realizováno dálkově z Kájova výpravčím DOZ. Vybavení traťového a staničního zabezpečovacího zařízení odpovídá současným nejmodernějším standardům.

Automatické hradlo s traťovým souhlasem, hlavní návěstidlo vpravo u každé staniční koleje, rychlostní návěstní soustava atd.

Výpravčí DOZ v Kájově vše řídí a sleduje na monitoru PC a pokud dojde k jakémukoliv nestandartnímu stavu, může vlak zastavit traťovým rádiovým systémem.

A tady se dostáváme k jádru pudla. Byly motorové jednotky vybaveny touto radiostanicí? A pokud ne, kdo je za to odpovědný?

Vím o čem mluvím. "Někdo" a bude to určitě dobře podmazanej hlavoun, schválil tyto jednotky dopravce GW Train, už od začátku GVD bez traťového radiového systemu.

Bez rádiového systému, kterým právě výpravčí může vlak zastavit, když zjistí, že například na trať odjel vlak bez řádné výpravy hlavním návěstidlem. To zabezpečovaci zařízení umí vyhodnit a PC to okamžitě signalizuje varovnou hláškou.

Problém je, že výpravčí vlak nezastaví v případě, kdy motorová jednotka touto radiostanicí vybavená není.

A proto se ptám. Kdo schválil a podepsal se pod to, že od prosince 2017 jsou v provozu motorové jednotky GW Trainu bez TRSky, ačkoliv to odporuje internímu předpisu SŽDC D1?Byly jednotky v době nehody už vybaveny tímto rádiovým systémem?Pokud ne, jsem přesvědčen, že by za to měly padat hlavy.

+17/0
3.5.2018 14:10

P23e54t31r 59K43e28i93s37l72e24r 6411972112254

Dovolím si malou spekulativní otázku... pokud se nemýlím, tak dopravce je povinen uvést do rozboru vlaku mimo jiné i kontakt na strojvedoucího vlaku (např. i mobilní číslo)... Bylo uvedeno? Nevím, ale i tak si dovedu představit, že by mohlo dojít k situaci, kdy má strojvedoucí mobil někde hluboko v tašce či má vypnuté vyzvánění...

+2/0
3.5.2018 14:14

P95e12t41r 98N53o39v97o92t65n12y 1781500291

Než to výpravčí v tom rozboru najde, vytočí. A strojvedoucí to zvedne(pokud je tam signál)... Tak už byli v sobě.

+3/−1
3.5.2018 14:17

M15a98r62t63i22n 71V87e25s40e53l55ý 1180298777976

Podívejte se, kde se nehoda stala. To se prostě nedalo stihnout.

0/−1
3.5.2018 14:29

M54a69r30t54i21n 81V82e16s93e88l65ý 1550238307876

S Vašimi námitkami souhlasím, jen mám za to, že motoráky 810, které tam jezdily ještě v prosinci, TRS také neměly. Čili je otázka, kdyby ten jihočeský balíček vysoutěžily ČD (pokud lze způsob domluvení této zakázky vůbec nazvat soutěží), s čím by tam jezdily ony.

+1/−5
3.5.2018 14:38

V29o80j92t97ě87c37h 20H60a28n36á22k 8105651571854

810 v majetku ČD mají TRS všechny a část co jezdí po tratích s GSMR, má i vysílačky s GSMR. Nemelte bludy.

+7/0
3.5.2018 15:19

J89a34n 61J98e47m94e81l33k39a 1465320

Oni vůbec nemají funkční rádivý vysílač ve vozidle? Ani pro hlasový provoz? A nemyslím mobil.. Prostě ten analogový systém.

0/0
3.5.2018 14:49

P92e67t74r 56M26a74x94a 8516332737249

Nějaká Motorola GM360 nebo něco podobného tam určitě bude.

0/0
3.5.2018 18:19

M30a89r70t44i19n 11K28u97b81í26k 9577189976403

Za stav rozvrácených šumavských tratí soukromým dopravcem bez vlakového doprovodu je odpovědný s.Zimola ČSSD.

+12/0
3.5.2018 13:41

M24a81r91t46i57n 62V61e65s43e51l85ý 1710198477146

Bez doprovodu? Kdo by pak vydával jízdenky? ;-D

0/−4
3.5.2018 14:02

P34e21t74r 14K71e37i13s85l80e14r 6401632152444

U nás jezdí také motoráčky bez doprovodu (ČD) a jízdenky si koupíte u strojvedoucího... Nevím, jak je to v místě nehody, ale možné to je..

+1/0
3.5.2018 14:09

M59a75r26t31i59n 23V58e85s25e60l67ý 1330368917326

To je zde nemyslitelné, nanejvýš tak ve čtyři ráno a po desáté večer.

0/−2
3.5.2018 14:33

Z39d18e60n77ě12k 33K95e32p36k32a 7850782161

Prodej jízdenek je zde zajišťován automatem uvnitř vozidla, pouze pokud je nasazen vůz nevybavený automatem jede v něm i revizor prodávající jízdenky. :-/

+2/0
3.5.2018 15:51

J65a53n 32P96í60c97h91a 2196550865866

generální stop na této draze zrekonstruované trati nelze použít?

0/0
3.5.2018 13:22

P47e95t23r 45N47o10v20o62t51n94y 1791850121

Ne, protože ta vozidla GW train na to nejsou vybavená.

+9/0
3.5.2018 13:26

J21a62n 53P88í98c73h43a 2526300715386

Tak co to je za bordel? Jak tohle může vyjet na dráhu?

+1/0
3.5.2018 13:28

P70e72t37r 10N23o82v31o72t86n47y 1851100181

Na nějakou výjimku.

0/0
3.5.2018 13:29

J89i83ř84í 67S52o24u57č51e21k 5576867389649

Co to plácáte? Odkdy je generální stop povinný, aby na to musela být výjimka?

0/0
3.5.2018 14:35

M65a86r23t56i22n 26V33e84s74e74l72ý 1200498677736

Zřejmě to bylo v soutěži zadáno jako jedna z podmínek provozu.

0/0
3.5.2018 14:45

P17e97t64r 35N62o45v97o25t87n75y 1981150241

GS mozna ne, ale oni nemaji nic, jen mobilni telefony.

0/0
3.5.2018 15:16

P86a58v24e50l 71S57o27b43o58t40k34a 5680764

Nejspíš tam ani není nikdo, kdo by ho stisknul.

0/−4
3.5.2018 13:27

P33e25t18r 22N56o13v56o82t43n22y 1921600741

Dispečer. A na této trati i vnpn.

+4/0
3.5.2018 13:28

M29a66r71t34i79n 22V21e19s96e25l60ý 1310488907496

Nevím co je vnpn, ale čistě teoreticky - tento úsek je řízený dejme tomu z Krumlova. Takže dispečer, pokud by mu tam začalo něco houkat, tak je schopen dát generální stop v příslušném okruhu? Jen se ptám a děkuju za odpověď.

0/0
3.5.2018 13:37

P40e57t67r 39N66o85v22o82t16n75y 1291950571

Výstraha při nedovoleném projetí návěstidla. Ano, měl by být schopen. Pokud jsou ho ta vozidla schopná "poslechnout". Ten systém vnpn by to měl udělat sám.

+1/0
3.5.2018 13:41

P40e52t46r 30N89o95v38o59t70n34y 1591210561

A řízeno je z Kájova.

0/0
3.5.2018 13:49

M66a35r98t57i90n 18V22e16s52e85l53ý 1630938887176

Děkuju. Pak ovšem záleží na tom, zda jsou vybavena také vozidla. Četl jsem, že ČD již před několika lety vybavily vnpn vozidla na trati Strakonice - Volary. Jak je to tady, netuším.

0/0
3.5.2018 14:04

Z82d64e58n60ě26k 62K77o53v78á39ř 9418529619895

GW Train je na odebrání licence.

+5/−2
3.5.2018 13:12

L69u33k17á27š 19Š28m85a82h57e83l 2217834512874

Jen technická, Mříč není žádná obec. Je to část Křemže, stejně tak i to nádraží se jmenuje Křemže, takže buď by se mělo psát "u vesnice Mříč" nebo "u obce/nádraží Křemže".

+9/−1
3.5.2018 12:48

M66a91r66t94i17n 31V75e15s74e98l94ý 1930878817306

Jistě. Nebo třeba v katastru obce Křemže, poblíž místní části Mříč.

+1/0
3.5.2018 12:54

V28l59a65d59i26m82í62r 46K45r83á69l 4303986170732

tak hlavně že máme levnějšího dopravce a kraj ušetří

+9/−2
3.5.2018 12:47

J49a41r21o89s86l86a72v 45K45a40d23l63e57c 5181319252391

Taková moderní doba a stále je ve hře lidský faktor.

+1/−1
3.5.2018 12:34

P14e62t39r 34N54e34c34h14a14n55i30c21k46ý 7103756978110

Já bych se asi nechtěl dožít doby, kdy ve hře nebude...

+6/0
3.5.2018 12:37

P58e62t81r 97N93o43v55o23t30n29y 1131280141

Jako v Německu. I to slavné PZB šlo vypnout. :-)

+3/0
3.5.2018 12:39

J37a24n 67H40o26r46a 6767481936

Za Vas už píše robot nebo to ještě zvládnete sám?

0/0
3.5.2018 13:40
Foto

O17s85k84a81r 40Š51t33e97j39f46a 2643567587679

Chudáci lidi, kteří musí s tímto dopravcem cestovat.

+2/−3
3.5.2018 12:26

L42u41c19i29a83n 21P34a14p31a85z98i27a15n 5524167821395

Škoda, že zde nejezdí České dráhy, náš národní dopravce.

+2/−2
3.5.2018 12:16

P30e61t64r 55N95o22v21o12t13n89y 1311880651

Je fakt, že kdyby tam jela vozidla ČD vybavená TRS, tak byla včas zastavena.

+6/0
3.5.2018 12:29

J62a56n 77Z55e35n97k17l 5265927370685

Jako bývalý výpravčí si dokážu představit i obrovské vypětí pro účastněné zaměstnance. Kdysi jsem střídal kolegu po nehodě (vjezd na obsazenou kolej) a dodnes jej vidím sedět zhrouceného za dopravním stolem a slyším jeho slova "Budete mi tam nosit buchty?" Nakonec dostal podmínku, ale tahle práce nebyla nikdy doceněná i přes pravidelný stres a jednu nohu v krimináleX

+16/0
3.5.2018 12:14

M12a64r98t82i23n 46V80e91s55e16l44ý 1940938227466

No, a to výpravčí odpovídá ""pouze"" za stavění vlakové cesty. A teď si vemte fíru, co všechno má na tratích bez výpravčích na starosti.

+1/−2
3.5.2018 12:35

J29a96n 27J79e31m13e25l64k32a 1515490

10. 7. 2017. "U Rotavy se srazily dva vlaky. Cestovalo v nich 15 lidí včetně strojvedoucích.

Zranění utrpělo sedm lidí, záchranáři je sanitkami převezli do nemocnice. ..pohmožděniny zad a hrudníku, tržné rány a dvě zlomeniny.. Pravděpodobnou příčinou nehody je selhání strojvedoucího, který nevyčkal ve stanici Rotava na křižování osobních vlaků a pokračoval dále v jízdě po jednokolejné trati."

"Nehoda se stala asi 200 metrů od železniční stanice Rotava na trati, kterou provozuje soukromý dopravce GW Train Regio."

+5/−1
3.5.2018 12:10

V59l27a17s75t23a 36H33a95r52t40l22o38v88á 4663182389424

Podle fotografie je to v místě, kde to mohlo dopadnout daleko hůř, všem přeji, aby se vrátili domů bez následků.

+4/0
3.5.2018 12:08

P58e28t61r 83H42r87a77b19á98k 6220167642860

Když vidím tu lokalitu, tak to ještě dopadlo poměrně dobře. Kdyby nějaký vagon se skutálel po tom srázu, následky mohly být mnohem horší. Středně těžká zranění jsou předpokládám např. zlomeniny.

+7/0
3.5.2018 12:05



Najdete na iDNES.cz