Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na Krumlovsku se srazily osobní vlaky, čtrnáct cestujících je zraněno

U obce Mříč na Českokrumlovsku se dopoledne srazily dva osobní vlaky. Na místě je podle záchranářů 14 zraněných. Jsou mezi nimi i děti, protože v jedné soupravě jela mateřská škola.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R30o89m92a52n 14P23o88l14á39č28e16k 5686629195

Možná by se novináři mělí pídit potom co píše pan Dvořák.To je docela mazec...Hlavně, že Zimola ušetřil pár korun...

+1/0
3.5.2018 19:04

T55o32m25á73š 70K67o39v98a94n56d75a 3807833596617

Lidi prosím napište nesmysly. Oba strojvedoucí museli mít zkoušku.

+2/0
3.5.2018 16:32

M61a30r93t49i26n 92V24e43s55e50l29ý 1790808707876

Omezení do 15 hodin? To si nedovedu představit ani při nejbujnější fantazii.

0/0
3.5.2018 14:47

R78a32d54e37k 56J34a98n16a35t76a 9225346424262

Podle

https://www.cd.cz/jizdni-rad/omezeni-provozu/mimoradnost/12708/

už je ukončeno.

Pokud nebyla poškozena trať, ale jen vozidla, tak je stačí odtáhnout a hotovo.

+2/0
3.5.2018 14:58

M71a29r62t37i51n 19V33e65s51e68l93ý 1220768747546

Dost pochybuju. Pro ČD je omezení ukončeno proto, že po Sádlovi už tam nic nejede. Ale rád se budu mýlit. ;-D

0/0
3.5.2018 15:17

K90a86r68e20l 26Ř33e31h52á36č35e61k 9552940271362

Pro ČD je mimořádnost ukončena, protože už jim tam dnes nejede žádný další vlak. O ostatním musí informovat příslušný dopravce, nikoliv ČD.

+1/0
3.5.2018 16:40

M90a59r96t70i35n 86V91e37s70e46l31ý 1360638597256

Ještě na Os 8113 v 18.13 z ČB je psaný bus...

0/0
3.5.2018 15:24

K79a58r54e25l 48Ř18e11h18á19č94e29k 9922370741942

Pro ČD končí mimořádnost v 15 hodin po průjezdu posledního vlaku ČD (Ex 532). To, že pouze ČD mají pořádný systém informování cestujících na webu a novináři se tohoto chytají je jiná věc. Vlaky GWTR nebudou na trati jezdit ještě několik hodin.

+3/0
3.5.2018 16:39

K24a16r39e59l 18D96v50o50ř87á61k 7629254317888

Čtu tady hrozný hlouposti a proto uvedu několik zásadních informací.

Dopravny na trati ČB - Kájov jsou sice neobsazeny výpravčím, ale řízení provozu je realizováno dálkově z Kájova výpravčím DOZ. Vybavení traťového a staničního zabezpečovacího zařízení odpovídá současným nejmodernějším standardům.

Automatické hradlo s traťovým souhlasem, hlavní návěstidlo vpravo u každé staniční koleje, rychlostní návěstní soustava atd.

Výpravčí DOZ v Kájově vše řídí a sleduje na monitoru PC a pokud dojde k jakémukoliv nestandartnímu stavu, může vlak zastavit traťovým rádiovým systémem.

A tady se dostáváme k jádru pudla. Byly motorové jednotky vybaveny touto radiostanicí? A pokud ne, kdo je za to odpovědný?

Vím o čem mluvím. "Někdo" a bude to určitě dobře podmazanej hlavoun, schválil tyto jednotky dopravce GW Train, už od začátku GVD bez traťového radiového systemu.

Bez rádiového systému, kterým právě výpravčí může vlak zastavit, když zjistí, že například na trať odjel vlak bez řádné výpravy hlavním návěstidlem. To zabezpečovaci zařízení umí vyhodnit a PC to okamžitě signalizuje varovnou hláškou.

Problém je, že výpravčí vlak nezastaví v případě, kdy motorová jednotka touto radiostanicí vybavená není.

A proto se ptám. Kdo schválil a podepsal se pod to, že od prosince 2017 jsou v provozu motorové jednotky GW Trainu bez TRSky, ačkoliv to odporuje internímu předpisu SŽDC D1?Byly jednotky v době nehody už vybaveny tímto rádiovým systémem?Pokud ne, jsem přesvědčen, že by za to měly padat hlavy.

+17/0
3.5.2018 14:10

P88e69t70r 37K56e76i17s39l55e18r 6341822502114

Dovolím si malou spekulativní otázku... pokud se nemýlím, tak dopravce je povinen uvést do rozboru vlaku mimo jiné i kontakt na strojvedoucího vlaku (např. i mobilní číslo)... Bylo uvedeno? Nevím, ale i tak si dovedu představit, že by mohlo dojít k situaci, kdy má strojvedoucí mobil někde hluboko v tašce či má vypnuté vyzvánění...

+2/0
3.5.2018 14:14

P51e42t58r 26N42o56v40o91t76n54y 1621740391

Než to výpravčí v tom rozboru najde, vytočí. A strojvedoucí to zvedne(pokud je tam signál)... Tak už byli v sobě.

+3/−1
3.5.2018 14:17

M69a91r61t32i86n 22V29e48s34e90l45ý 1600668657676

Podívejte se, kde se nehoda stala. To se prostě nedalo stihnout.

0/−1
3.5.2018 14:29

M97a15r76t66i94n 97V18e38s44e30l68ý 1900968227246

S Vašimi námitkami souhlasím, jen mám za to, že motoráky 810, které tam jezdily ještě v prosinci, TRS také neměly. Čili je otázka, kdyby ten jihočeský balíček vysoutěžily ČD (pokud lze způsob domluvení této zakázky vůbec nazvat soutěží), s čím by tam jezdily ony.

+1/−5
3.5.2018 14:38

V17o61j27t16ě25c76h 33H31a21n62á12k 8765591951974

810 v majetku ČD mají TRS všechny a část co jezdí po tratích s GSMR, má i vysílačky s GSMR. Nemelte bludy.

+7/0
3.5.2018 15:19

J59a75n 87J42e86m98e86l67k76a 1305400

Oni vůbec nemají funkční rádivý vysílač ve vozidle? Ani pro hlasový provoz? A nemyslím mobil.. Prostě ten analogový systém.

0/0
3.5.2018 14:49

P56e41t63r 94M25a16x33a 8266392287539

Nějaká Motorola GM360 nebo něco podobného tam určitě bude.

0/0
3.5.2018 18:19

M51a87r44t75i92n 23K64u28b47í21k 9407849536803

Za stav rozvrácených šumavských tratí soukromým dopravcem bez vlakového doprovodu je odpovědný s.Zimola ČSSD.

+12/0
3.5.2018 13:41

M58a19r22t37i49n 84V95e74s67e45l68ý 1350948567776

Bez doprovodu? Kdo by pak vydával jízdenky? ;-D

0/−4
3.5.2018 14:02

P59e30t76r 53K17e87i53s65l92e85r 6311482382184

U nás jezdí také motoráčky bez doprovodu (ČD) a jízdenky si koupíte u strojvedoucího... Nevím, jak je to v místě nehody, ale možné to je..

+1/0
3.5.2018 14:09

M10a70r87t82i46n 15V92e95s76e53l32ý 1780838517746

To je zde nemyslitelné, nanejvýš tak ve čtyři ráno a po desáté večer.

0/−2
3.5.2018 14:33

Z49d96e66n86ě67k 26K44e85p77k64a 7360912251

Prodej jízdenek je zde zajišťován automatem uvnitř vozidla, pouze pokud je nasazen vůz nevybavený automatem jede v něm i revizor prodávající jízdenky. :-/

+2/0
3.5.2018 15:51

J36a15n 10P56í86c74h95a 2576850885896

generální stop na této draze zrekonstruované trati nelze použít?

0/0
3.5.2018 13:22

P62e80t82r 76N54o74v32o45t77n25y 1951280431

Ne, protože ta vozidla GW train na to nejsou vybavená.

+9/0
3.5.2018 13:26

J80a21n 73P23í92c32h55a 2536880655896

Tak co to je za bordel? Jak tohle může vyjet na dráhu?

+1/0
3.5.2018 13:28

P75e96t45r 13N87o93v87o60t17n13y 1161840491

Na nějakou výjimku.

0/0
3.5.2018 13:29

J88i21ř55í 29S58o76u29č18e71k 5296447229609

Co to plácáte? Odkdy je generální stop povinný, aby na to musela být výjimka?

0/0
3.5.2018 14:35

M13a35r40t44i10n 95V89e16s78e19l70ý 1440508887636

Zřejmě to bylo v soutěži zadáno jako jedna z podmínek provozu.

0/0
3.5.2018 14:45

P88e25t37r 94N70o83v11o47t12n95y 1761690571

GS mozna ne, ale oni nemaji nic, jen mobilni telefony.

0/0
3.5.2018 15:16

P28a56v61e32l 52S84o68b57o26t17k17a 5250784

Nejspíš tam ani není nikdo, kdo by ho stisknul.

0/−4
3.5.2018 13:27

P70e79t50r 20N77o68v22o40t91n44y 1341720371

Dispečer. A na této trati i vnpn.

+4/0
3.5.2018 13:28

M58a64r32t43i66n 39V47e71s58e26l85ý 1280598817416

Nevím co je vnpn, ale čistě teoreticky - tento úsek je řízený dejme tomu z Krumlova. Takže dispečer, pokud by mu tam začalo něco houkat, tak je schopen dát generální stop v příslušném okruhu? Jen se ptám a děkuju za odpověď.

0/0
3.5.2018 13:37

P47e80t17r 21N25o10v13o60t36n34y 1371640391

Výstraha při nedovoleném projetí návěstidla. Ano, měl by být schopen. Pokud jsou ho ta vozidla schopná "poslechnout". Ten systém vnpn by to měl udělat sám.

+1/0
3.5.2018 13:41

P64e83t32r 88N93o92v29o46t23n59y 1761680531

A řízeno je z Kájova.

0/0
3.5.2018 13:49

M29a53r93t31i60n 95V37e74s58e84l32ý 1180728337966

Děkuju. Pak ovšem záleží na tom, zda jsou vybavena také vozidla. Četl jsem, že ČD již před několika lety vybavily vnpn vozidla na trati Strakonice - Volary. Jak je to tady, netuším.

0/0
3.5.2018 14:04

Z38d96e16n11ě10k 81K86o36v37á90ř 9358409449275

GW Train je na odebrání licence.

+5/−2
3.5.2018 13:12

L86u14k48á67š 95Š56m19a39h75e38l 2107894792794

Jen technická, Mříč není žádná obec. Je to část Křemže, stejně tak i to nádraží se jmenuje Křemže, takže buď by se mělo psát "u vesnice Mříč" nebo "u obce/nádraží Křemže".

+9/−1
3.5.2018 12:48

M60a23r26t70i94n 89V49e17s58e75l85ý 1650918257126

Jistě. Nebo třeba v katastru obce Křemže, poblíž místní části Mříč.

+1/0
3.5.2018 12:54

V95l29a60d19i86m53í45r 64K21r25á24l 4673616670162

tak hlavně že máme levnějšího dopravce a kraj ušetří

+9/−2
3.5.2018 12:47

J21a29r11o35s22l21a30v 40K49a94d20l38e37c 5611119132401

Taková moderní doba a stále je ve hře lidský faktor.

+1/−1
3.5.2018 12:34

P16e42t55r 76N89e12c35h44a95n12i10c56k36ý 7383806108460

Já bych se asi nechtěl dožít doby, kdy ve hře nebude...

+6/0
3.5.2018 12:37

P55e84t39r 78N14o81v65o79t65n98y 1581260831

Jako v Německu. I to slavné PZB šlo vypnout. :-)

+3/0
3.5.2018 12:39

J62a18n 84H17o35r15a 6897251186

Za Vas už píše robot nebo to ještě zvládnete sám?

0/0
3.5.2018 13:40
Foto

O93s66k39a20r 21Š73t13e20j23f19a 2903807767709

Chudáci lidi, kteří musí s tímto dopravcem cestovat.

+2/−3
3.5.2018 12:26

L33u36c34i76a75n 21P90a53p19a60z42i92a24n 5484117321895

Škoda, že zde nejezdí České dráhy, náš národní dopravce.

+2/−2
3.5.2018 12:16

P84e38t61r 27N10o68v91o18t61n68y 1511880661

Je fakt, že kdyby tam jela vozidla ČD vybavená TRS, tak byla včas zastavena.

+6/0
3.5.2018 12:29

J44a16n 91Z83e58n82k57l 5395787340645

Jako bývalý výpravčí si dokážu představit i obrovské vypětí pro účastněné zaměstnance. Kdysi jsem střídal kolegu po nehodě (vjezd na obsazenou kolej) a dodnes jej vidím sedět zhrouceného za dopravním stolem a slyším jeho slova "Budete mi tam nosit buchty?" Nakonec dostal podmínku, ale tahle práce nebyla nikdy doceněná i přes pravidelný stres a jednu nohu v krimináleX

+16/0
3.5.2018 12:14

M83a16r95t26i95n 34V12e87s33e34l62ý 1280588697646

No, a to výpravčí odpovídá ""pouze"" za stavění vlakové cesty. A teď si vemte fíru, co všechno má na tratích bez výpravčích na starosti.

+1/−2
3.5.2018 12:35

J43a25n 24J16e68m11e85l74k53a 1505190

10. 7. 2017. "U Rotavy se srazily dva vlaky. Cestovalo v nich 15 lidí včetně strojvedoucích.

Zranění utrpělo sedm lidí, záchranáři je sanitkami převezli do nemocnice. ..pohmožděniny zad a hrudníku, tržné rány a dvě zlomeniny.. Pravděpodobnou příčinou nehody je selhání strojvedoucího, který nevyčkal ve stanici Rotava na křižování osobních vlaků a pokračoval dále v jízdě po jednokolejné trati."

"Nehoda se stala asi 200 metrů od železniční stanice Rotava na trati, kterou provozuje soukromý dopravce GW Train Regio."

+5/−1
3.5.2018 12:10

V65l65a52s91t21a 59H72a77r21t13l51o95v83á 4593802289644

Podle fotografie je to v místě, kde to mohlo dopadnout daleko hůř, všem přeji, aby se vrátili domů bez následků.

+4/0
3.5.2018 12:08

P14e25t56r 31H28r24a66b43á33k 6190327782180

Když vidím tu lokalitu, tak to ještě dopadlo poměrně dobře. Kdyby nějaký vagon se skutálel po tom srázu, následky mohly být mnohem horší. Středně těžká zranění jsou předpokládám např. zlomeniny.

+7/0
3.5.2018 12:05







Najdete na iDNES.cz