Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Odstranění kůlů ze hřiště můžeme nařídit, připouští šéf stavebního úřadu

Strakonický stavební úřad se zabývá konfliktem, který trápí obec Přešťovice. Majitel čtvrtiny tamního fotbalového hřiště si tam totiž v dubnu ohradil svůj pozemek železnými kůly, které zabetonoval před brankou. S obcí se ale nedohodl na nájmu ani na prodeji.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D70a33g78m38a42r 48Č79a86m42k53o32v83á 6280146147339

Soud dnes rozhodl - sloupy musí z veřejného prostoru pryč.

0/0
21.5.2018 16:47

V21í20t73ě84z98s33l26a35v 36K60l69o58z48í81k 3941159594427

Je třeba respektovat vlastnictvi, neni vláda KSČ

+1/0
5.5.2018 8:24

P68e53t50r 68S17i29m11e49k 6861763479824

u nás na vsi takových příkladů je hodně,ale ubývají: zasypaný oplocený bývalý vodní tok a na něj cizí zahrádka. proježděné cesty...atd. Prapraděd prohrál v kartách hromadu pozemků,ale úředně se to nepřevedlo. po revoluci získáno zpět v restitući,apod.

0/0
4.5.2018 13:29

D60a58g27m33a85r 45Č60a82m52k13o54v83á 6590466497869

Přešťovice nejsou výjimka, i tady bylo nutné řešit spoustu podobných případů, vždycky se obec s vlastníky bez problémů dohodla ny výměně nebo koupi inkriminovaných pozemků. Jediný, s kým dohoda není možná, je Vachta.

0/0
10.5.2018 7:31

M36a27r30e58k 46Ř83e37h36á92č74e10k 3261534105668

Podle katastru je pan Vachta jedinym majitelem pozemku pod casti hriste. Tato parcela skutecne logicky navazuje na jeho pole znacne nudloviteho tvaru a skutecne je to jedina moznost, jak se na pole z mistni komunikace dostat. Jedinym problemem pana Vachty je, ze jeho pozemek je v katastru veden jako sportoviste, takze ho asi tezko pripoji ke sve polni nudli, ktera je vedena jako zemedelska puda. Tipuju, ze to vzniklo tak, ze se za bolsevika postavilo hriste, castecne na druzstevnim lanu. Po revoluci se lan rozdelil na nudle, ktere se daly jednotlivym druzstevnikum. Druzstevnik XY dostal nudli s kusem hriste. Asi mu to nevadilo, protoze na sve nudli nehospodaril, ale dal ji do najmu nejakemu nastupci JZD, ktery obhospodaroval vsechny nudle jako jedno pole dohromady, a problemy s pristupem nemel. Pak ale XY prodal nudli Vachtovi a ten logicky na svem poli nechtel hriste a tak doslo ke sporu. Nicmene myslim, ze ty sloupky tam stavet nemel - to byl jenom takovy naschval. Mohl to s obci zkusit vymenit a pripadne soudne pozadovat vyklizeni.

0/0
4.5.2018 13:27

M13i14r58e19k 31G65a94j90e65r 5421126509500

Z minuleho clanku nejak vyplyvalo, ze se zkousel dohodnout na nejakem pronajmu, ale ani obec ani sportovci nechteli platit nic. A chybejici pristup na pole je zasadni problem.

0/0
6.5.2018 20:43

D88a70g24m49a17r 97Č95a21m94k89o45v98á 6620616717289

To je ovšem lež. Dohodnout se naopak snaží obec, Vachta odmítá odkup i výměnu za jiný, stejně hodnotný pozemek. Poslední verdikt soudu byl, aby se dohodl s obcí, ale on všechny snahy bojkotuje. Je to prostě člověk, kterého baví dělat zlou krev. Případ hřiště je nejkřiklavější, ale zdaleka ne jediný. Přístup na svou nudli nemá jinudy proto, že je rozhádaný s ostatními vlastníky a ti mu neumožní použít jejich cestu. K tomuto pozemku přišel tak, že koupil vjezd do výrobny původního majitele půdy a de facto vydíráním jej donutil k výměně.

+1/0
10.5.2018 7:16
Foto

P16e74t91r 16B41e70r90a41n 3547771950883

Dlouhá léta budování světlých zítřků, kdy všechno patřilo všem nás bude ještě dlouho strašit!

+2/0
4.5.2018 13:19

R43o52m63a30n 89P40o44l41á54č29e51k 5986849445

Cenzore jako děláte si srandu???? Čím tento příspěvek nepatří do slušné diskuze???? Takže potřetí smazáno? To už není vtipné...

Tohle je ještě sranda, ale takovýhle problémů je v ČR daleko více a mnohdy i na důležitější místech než je hřiště "okresního přeboru" (nic ve zlém).

Např. Jaromírova ulice v Praze. Při rekonstrukci tramvajové tratě se zjistilo, že cca 100m tratě vlastní soukromá osoba, která kategoricky odmítla změnu konstrukce tratě a zůstaly tam panely BKV a přitom celá ulice je komplet předělaná...A bez jejího souhlasu s tím nikdo nesmí ani hnout.

Stejný problém je i na Evropské ulici, kde několik desítek metrů silnice do centra vlastní taky soukromá osoba...

Osobně si myslím, že podobné špeky lze najít ve většině měst v ČR...

+2/−1
4.5.2018 13:10

R92o55b52e27r78t 81B94a38l11a16b34á37n 9892983952

Ať už stavební úřad rozhodne jak chce, tak pro sportovce je jediné řešení dohoda. Pokud není možná, tak tam můžou hrát akorát přípravky naštorc.

+3/−1
4.5.2018 13:08

P47e86t80r 64N52o56v66á83k 1245457662145

Ale kdepak, pokud spor skončí u soudu, tak vůbec není jisté, kdo vyhraje. Může být uznáno vydržení, dokonce může být uznáno právo užívání a nebo soud může hřiště prohlásit za samostatnou nemovitost, kde je několik vlastníků pozemků...

0/0
4.5.2018 14:41

J50a56n 94H61y49n45e44k 5114687730979

Otázka: Je legální hrát fotbal na soukromém pozemku jiného vlastníka, než je fotbalový klub?

Kapitalismus ctí soukromý majetek- je to pravda?

Nebo si každý vysvětluje zákony po svém?

Je nutné neřešené problémy řešit i podobnou cestou, jako je tento případ, aby se vlastník pozemku domohl spravedlnosti?

Těch otázek je daleko více a není na ně zodpovězeno.

+3/0
4.5.2018 13:04

Z40d12e53n13ě41k 46W28e84r80n14h34a67r46t 6557345562498

nejspíš neznáte praxi na malých vesnicích. Fotbalisti můžou cokoliv, to je jedno z nejdůležitějších pravidel... :-P

0/0
4.5.2018 13:06

J17a73n 88H50á62l97a 8525355470957

fotbalisti a myslivci jste zapomněl:-)

+1/0
4.5.2018 13:11

Z60d85e98n25ě87k 58W15e25r88n94h25a92r21t 6427525742548

Aha. Pravda. No, u nás to byli ti sami lidi, tak se to trochu stíralo... ;-D

0/0
4.5.2018 13:11

J59a38n 65H14á11l37a 8825165650237

To víte, na vesnici je morálka jiná, taková nezkažená;-)

+2/0
4.5.2018 13:13

J94a71n 83N15o23v61á55k 8970876537450

A hasiči ...;-D

0/0
4.5.2018 13:27

P18a29v87e36l 82N26o97v93á11k 7101536419973

Tak to není úplně pravda tyhle spolky můžou jenom to co jim zastupitelstvo dovolí. To, že je spousta obcí kde se oči přivíraji je jiná věc

0/0
4.5.2018 13:18

Z16d82e13n60ě51k 18W77e76r27n20h84a22r64t 6237505402848

No to je ale právě ono. Oni to jsou pořád stejní lidé - zastupitelé jsou současně i fotbalisté, hasiči, myslivci. A často i všechno najednou.

0/0
4.5.2018 13:54

P49e58t17r 27N56o50v80á44k 1575267742745

Stále platí právo vydržení a to jak nemovitosti, tak i užívání. Vydržení nemovitosti se lze domáhat po deseti letech a vydržení práva užívání se lze domáhat po třech letech. Jinak vydržení nenastává automaticky, ale je nutné soudu doložit, že nemovitosti je užíváno v dobré víře.

0/0
4.5.2018 13:47

Z36d86e87n94ě89k 71W30e42r37n53h34a83r59t 6427315262928

No, ale ta obec přece přiznává, že věděli, že to nejsou jejich pozemky, ale že to vědomě neřešili, protože byli s předchozím majitelem a všemi ostatními domluveni, na hubu. To ale znamená, že si byli vědomi toho, že to není právně ošetřené - takže jaképak užívání v dobré víře?

+1/0
4.5.2018 13:57

P90e12t12r 61N70o89v59á64k 1295807122475

Byli domluveni? Píšete, že ano, takže pokud užívali hřiště déle než tři roky, tak MOHLO dojít k vydržení práva na užívání části pozemku. Rozhodující pravděpodobně bude svědectví původního majitele.

0/0
4.5.2018 14:02

Z34d12e39n65ě32k 24W93e56r61n36h13a53r32t 6227495372258

Každopádně je hlavní chyba, že to obec už dááávno nekoupila od původního majitele, pokud se s ním dalo domluvit, případně proč se tam alespoň nevytvořilo a nezapsalo věcné břemeno. Problémům se má předcházet a nenechat je vyhnít až do takového konfliktu. Fakt s tou obcí moc soucitu nemám.

+2/0
4.5.2018 14:06

R12e51n93a28t36a 28S37l68a40d64k98a 2570393584

Vážený pane Nováku, obávám se, že nemáte pravdu. Skutečnost, že se domluvíte, že tam bude hřiště, neznamená, že může být vydrženo. Vydržíte pouze v případě, že v dobré víře máte za to, že jsou pozemky Vaše. Tady, podle toho, co se píše v článku, prostě bývalí vlastníci připustili, aby tam bylo hřiště, ale těžko někdo, kdo věděl, že není vlastník (obec, případně sportovní klub), mohl být v dobré víře a pozemek vydržet..

+1/0
4.5.2018 19:25

P50e32t49r 85N53o96v26á14k 1475657162615

Opomenul jste právo na užívání pozemku, tedy za oředpokladu, že původní majitel souhlasil s tím, že na jeho pozemku bude hřiště a manitel souhlasil s bezplatným užíváním. V takovém případě může dojít k vydržení práva užívání.

0/0
7.5.2018 10:51

Z58d97e28n32ě65k 22W35e36r20n97h43a96r16t 6187775612898

V obci mají binec, vlastnické vztahy neřešili, desítky let to bylo celé jen "na hubu" a najednou se objevil někdo, kdo tyhle dávné dohody neřeší a neuznává. No, jaký div, že se teď diví... přinejmenším od revoluce měli pomalu třicet let na to, aby si dali své věci do pořádku... žádný soucit...

+6/−1
4.5.2018 13:01

R98o74b11e41r16t 55B15a88l82a46b30á78n 9972133382

Podobných kostlivců ve skříni je nejen na vesnicích spousta. Nevyřešila je ani digitalizace katastru, spíš z ní vyplynuly další případy. Možná byste se divil kolik menších i větších pozemků "řeší" třeba ÚZSVM i ve vašem blízkém okolí.

0/0
4.5.2018 13:14

J79a44n 29H63á24l48a 8905155290527

A další přibývají díky impotenci či podmáznutosti stavebních úřadů.

0/0
4.5.2018 13:19

D51a23v42i81d 75Z15a57j21d94á14k 8845402480481

Pokud neni hriste v katastru, tak je to asi cerna stavba na cizim pozemku, ne?

+1/0
4.5.2018 12:59

J21a80n 87H78á38l66a 8135265460137

Bohužel takových kostlivců ve skříni je ještě plno. Navíc přibývají další - typicky - stavebník má stav. povolení, postaví na pozemku něco jiného,, než stojí v povolení (typické je např. navýšení domu, udělání z rodinného domu dům bytová, nebo překročení maximální možné % výměry zastavěné pozemku), ale nezkolauduje a vesele bydlí. Pokud má známého na stavebním úřadu a na obci, může to takhle pytlíkovat donekonečna, protože i kdyby nakonec došlo k oficiálnímu řízení proti majiteli, tak namísto odstranění černé stavby mu to dodatečně povolí. A tak namísto rodinného domu najednou stojí na vesnici třípatrový bytový komplex - mohu posloužit konkrétní lokalitou, kousek od Prahy.

0/0
4.5.2018 13:10

P11e11t24r 83N63o47v16á54k 1265857362745

Těch známých na úřadech potřebujete více - existuje možnost odvolání, občanskoprávní žaloba, vydržení.... Jen je prpblém, že nikdy není jisté na jakou stranu se soud přikloní....

0/0
4.5.2018 13:52

D84a47g96m94a78r 74Č14a42m37k40o66v77á 6840326627849

Je v katastru jako veřejný prostor, sportoviště, rekreační plocha. Pro veřejný prostor platí jiná pravidla.

0/0
10.5.2018 7:22

P16e81t77r 62S82i40m56e41k 6791633159304

noco, tak si budou fotbalisti s vyplazeným jazykem kopat do hadráku někde jinde

+1/−1
4.5.2018 12:50

R71a50d24e44k 80P63a41s47t38o78r 3476445216223

Znám to z pohledu toho majitele. Bydlíme v jedné ze dvou bytovek celkem 8 spoluvlastníků. Pozemky kolem jsou naše a vedené jako zahrada na kterém byl vjezd k jímce. Pozemek není oplocen. V 80/90-tých letech kdy bytovky patřili družstvu se okolním sousedům nechtělo jezdit cca 50 metrů navíc a začali jezdit přes cestu k jímce a defakto vyjezdili cestu. V roce 2014 si obec cestu zapsala do katastru bez toho aby nám dala cokoliv vědět. V roce 2017 přišel vlastník pozemků pod náma s tím že chce stavět a jedinný přístup má přes nás. Nesouhlasili jsme s tím protože to nemá únosnost ani na osobáky natož na něco těžšího. Stavební úřad si domluvil další schůzku na místě o které nám nedali vědět tam nakráčel starosta řekl že cesta je obecní a nám přišlo jen že stavba povolena. Vám by se to líbilo ? Nemá šanci to skončit jinak než zátarasem a špatnými vztahy protože mi zlý přeci nechceme aby nám jezdili po pozemku.

+9/−1
4.5.2018 12:48

R97o25m26a87n 62P72o27l66á35č66e34k 5726189545

Takže jsme u jádra pudla...

0/0
4.5.2018 12:52

P90a65v25e24l 69N82o69v86á25k 7321966319903

No ono dost věcí se děje jen díky tomu, že člověk se nestará o svoje okolí. Osobně jsme začal navštěvovat každé zastupitelstvo u nás na obci protože jedině tak má člověk tyhle věci zarazit v začátcích

0/0
4.5.2018 13:29

P18e54t85r 56N72o62v32á74k 1385527212985

V tomto případě došlo k vydržení, takže scela v souladu se zákonem...

0/0
4.5.2018 13:55

J93a90r41o 81S13i21m97o 4310903311

Standardní přístup, u nás, od různých spolků, státu, zemědělců a spol....proč by se zajímali, zda fungují legálně na pozemku, na kterém fungijí a nebo ne, když to tak je od nepaměti!!!!!! Majitel má právo se svým pozemkem dělat, co on, dle zákonů, chce. Pravda, sloupky asi bez "stavebního povolení" dělat nemůže, takže aby moc ukázala, kdo je pánem, tak mu je nařídí vytáhnout a dají flastr, aby jej zastrašili. Může ale na svůj pozemek navést hromady hlíny a ty si tam "skladovat" do nekonečna...!!

+2/−1
4.5.2018 12:47

P47e22t58r 50N34o23v37á78k 1645717662215

To sice může, ale pravděpodobně zaplatí odstranění hlíny a opravu hřiště... Nicméně nelze předjímat, kdo spor vyhraje...

0/0
4.5.2018 13:57

M29a98r68e58k 10S92k26l36e29n85á16ř 3730971326383

Co tady řešíte chytráci! Existuje i slušné chování a nějaký spekulant ho jistě nezná. Jeho měli zalít do betonu. Obec by to měla vydržet nebo v vlastnit.

+2/−5
4.5.2018 12:42

R19o46m58a86n 49P42o82l11á64č77e45k 5376359205

Já bych byl opatrný. Média hrozně ráda poukazují pouze na jednu stranu. Nevíme co tam majitel má z obcí za nevyřízené účty ;-).

0/0
4.5.2018 12:46

J32a19n 30K91r27p30e34c 5546783774702

anebo se o to obec mela zajimat drive a nezabirat bez pravniho zakladu cizi pozememek. tomu ja rikam slusne chovani.

+5/0
4.5.2018 12:47

V54í40t 91B13r68z40o68b60o44h12a30t62ý 7390792983461

To jsem nevěděl, že slušné chování spočívá v tom užívat cizí pozemek proti vůli majitele.

+1/0
4.5.2018 13:03

M97a14r80e64k 64S90k25l95e75n85á80ř 3790111146633

Majitelé se změnili, ano ale hřiště je užíváno od 80 let. Neznamená, že když koupím spekulativně např kus cesty můžu ji hned zatarasit atd.

0/0
4.5.2018 13:08

J83a36n 50V97e23l15e63k 2246958365827

Velice zapeklitá situace. Nezávidím to ani jedné straně sporu. Ovšem je pravda, že pokud vesnice dlouhá léta pozemek pod hřištěm neřešila, tak ať se teď stará.

Myslím, že způsobů, jak může majitel blokovat hřiště bude víc, než jenom zabetonované sloupky. Třeba tam nechat postavit něco mobilního a těžkého, co není stavba.

0/0
4.5.2018 12:34

R58o87m58a40n 47P61o81l23á85č96e55k 5986189425

To mu neprojde, pokud je to hřiště... Ale oplotit si vlastní pozemek mu nikdo bránit nemůže...

0/0
4.5.2018 12:41

J19a39n 85P94i71c21e88k 7875286595694

No i v tom je háček protože na plot je potřeba stavební povolení a souhlas majitelů sousedních pozemků.

+1/−1
4.5.2018 12:45

J16a87n 87H35á41l62a 8345905240137

Na plot určitých parametrů snad stačí ohláška a pokud je plot na vašem pozemku, souhlas sousedů nepotřebujete, tedy alespoň pokud je mi známo.

+2/0
4.5.2018 12:52

P55e21t60r 37H95e53j98h68a49l 4471524548277

Podle nového stavebního zákona na plot do výšky 2m nepotřebujete nic, jen stavět na svém.

0/0
4.5.2018 15:20

J10a62n 86V95e45l58e59k 2726798185767

Ta plocha je vedená jako sportoviště a rekreační plocha. Tak mě napadá, že tam může postavit třeba betonové lavičky, lehátka? V případě plotu sice není potřeba stavební povolení, ale může být potřeba územní souhlas

0/0
4.5.2018 12:47



Najdete na iDNES.cz