Diskuse k článku

Udělejme velké Budějovice a spojme se s okolními obcemi, říká Martin Pražák

Je velkým kritikem autobusů v centru Českých Budějovic. Nedávno dal Martinu Pražákovi za pravdu i krajský soud. Co tohoto výrazného podnikatele v krajském městě ještě trápí? A co by udělal jinak?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P14a76v26e86l 65J91o69s10e71f 53M52ö77r14t82l 9779461292587

Velké Budějovice, to už jsem někde slyšel. To je naprostý nesmysl, chtít po sousedních obcích - samostatných subjektech samosprávy - takto je znásilňovat. Koho tím "udělejme" jako p.Pražák myslí? Sebe? Mně? Jiné občany? Takhle direktivně určitě NE[>-][>-][>-]

0/−1
28.5.2018 23:38

J24i97ř35í 38J72o55z75a 3688423120501

S tim divadlem na Marianskem namesti se nedavno zabyvala rada mesta. Je pravdou, ze soucasne divadlo ja fakt kapacitne male. V roce 2014 bylo v Plzni otevreno Nove divadlo jehoz cena cinila 880 milionu korun! No ja uz vidim Budejcky, kdyby nove divadlo stalo stejne. To by bylo revu.

A aquapark? No nevim, v dobe kdy je nedostatek vody i v rybnicich budeme lit tisice litru do bazenu mi prijde divny. Misto, aby se vodou setrilo se bude voda lit do bazenu.

0/0
27.5.2018 8:30

J51i42r17i 76K47u39c73e79r94a 5827640656532

Na podzim jsou komunální volby. Jestli má vizi, jak by mělo jeho město jednou vypadat, ať ji předloží davu a získá nezpochybnitelnou voličskou podporu pro své záměry. Jinak je to jen další "aktivista".

+3/−2
26.5.2018 20:15

T89o19m53a84s 15M14a79r38e42k 1709403398772

Centralismus není to nejlepší..možná pro PražákaRv

+2/−2
26.5.2018 19:15

M48a53r41c89e33l 37B96í31l12ý 2203702372449

Co byste chtěli od Pražáka ;-D

0/0
26.5.2018 17:52

J47i71ř48í 63J41o42z68a 3848493640651

Mimochodem okolní obce by měli vzít nq vědomí jednu a docela důležitou informaci. JIKORD - Jihočeský koordinátor dopravy má ve svých plánech začít rušit MHD do okolních obcí, neboť linky jezdící mezi obcemi či městy platí kraj. Linky MHD si platí město Budějce a ty které jedou do okolních obcí platí od hranice města Budějce opět kraj. Vzhledem k tomu, že služby Dopravního podniku města České Budějovice jsou dražší než u ČSAD chce kraj již v tomto roce zrušit. Jako první ostrouhala Hluboká. Nyní jsou na řadě, v tomto roce, Nové Homole, Homole, Planá, Šindlovy Dvory, Litvínovice a Mokré. Linky 16 a 19 přestanou obsluhovat tyto obce. Jako náhrada budou jezdit linky ČSAD. Pokud si ovšem výše uvedené obce nezaplatí ze svého rozpočtu, ale myslím, že k tomu nedojde, protože takto malé obce nevyhodí přibližně 700 tisíc až milión korun za provoz MHD.

+2/0
26.5.2018 17:04
Foto

R25o56m96a45n 70K13r74a16t17o98c94h41v50i50l 1737428258359

Když projdu Krajinskou nebo Českou je mi na zvracení. Asfaltové rozbité chodníky v podloubí, Vietnamci se zbožím omezují průchod. Česká ulice mrtvá. Pokud se chce srovnávat se Salcburkem ať začne zde.... Autobus je to nejmenší.

+2/0
26.5.2018 14:31

T68o17m42á24š 77V68a41n65d92a 9172984960182

Chytrý člověk, kterému není jeho město lhostejné, moc Vám fandím a s řadou věcí souhlasím.

+6/−1
26.5.2018 13:30

R62o13m76a34n 17P79o10l84á40č17e94k 5316379475

A já si najivně myslel, že od toho MHD je, aby tím jezdili lidi ;-D, ale tak pan podnikatel má jiný názor...

Navíc by měl vytáhnout paty z Budějovic... Pěší zony a MHD jdou velmi dobře dohromady... At už Praha (Anděl, náměstí Republiky) a nebo Brno snad s největší pěší zonou s provozem MHD náměstí Svobody a přihlehlé ulice... Ve Vídni se kolem Štěpána taky motá pidibus...

K velkým Budějovicím. Všechno má své pro a proti... Jediné co je asi jeho snahou Budějovice dostat mezi 4 města, které dostávají víc...

+6/−1
26.5.2018 13:01

O75t17a22k89a68r 36Z69e23m94e58k 3826424281759

Ve spoustě věcí má pan Pražák pravdu.

+7/0
26.5.2018 12:57

J39i46ř80í 97S18o12u86č77e46k 5736497349449

Už nyní je centrum Budějovic polomrtvé. Pokud se ještě omezí zásobování a zlikviduje hromadná doprava (která mimochodem centrum obsluhovala od roku 1909), pak při stávajících nájmech přesune řada podnikatelů své aktivity jinam a pak už to může jít řetězově. Z Krajinské je pěší zóna proto, aby se snížil počet aut v centru. Jenže nějak se tam ti lidé dostat musejí a minibusy jsou vhodné řešení.

+4/−2
26.5.2018 12:51

J35i82ř75í 35J28o56z41a 3928883840931

Myslím, že většina lidí opravdu nemá problém dojít ze Sadů nebo ze Senovážného nám. Jenže jsou tu také starší a imobilní občané, to je jedna věc, druhá věc je, že Nové Město nemá žádné přímé spojení MHD do centra města, pokud chci cestovat MHD z Palačáku do centra musím jet trolejem 5 k IGY, a tam přestoupit na další linku, příp. jet z Palačáku na nádraží a přestoupit na linku jedoucí k Hlavní poště nebo na Sady. Já vidim jiný problém linky 24 (Jírovcova - nám. Přemysla Otakara II.), není napojena na současnou síť MHD a je totálně izolovaná. Mimochodem do roku 1949 jezdily Krajinskou tramvaje. Od 6. srpna 1949 začali jezdit trolejbusy. Jedna trolejbusová linka (Linka G - okružní) jezdila od Nádraží současnými ulicemi Nádražní, Pekárenská, Palackého náměstí, Jírovcova, U Černé věže, Kanovnická a Lannovou třídou k nádražní. Trolejbusy od Rožnova jedoucí k nádraží jezdili ulicí Dr. Stejskala a Karla IV.,později pak Jirsíkovou ulicí. Od roku 1969 do 1979 jezdila Krajinskou ulicí i autobusová linka číslo 6 v trase Kněžské Dvory - Krajinská - nám. Přemysla Otakara II. - dr. Stejskala - Zátkovo nábřeží - F. A. Gerstnera - Nové Homole.

0/0
26.5.2018 16:53

J18i37ř80í 92S89o80u74č33e47k 5816187119699

Problém napojení na současnou síť MHD vidím také a několikrát jsem to tu zmiňoval. Na jednu stranu by teoreticky šlo mírně upravit trasu, aby se některé zastávky protínaly, na druhou by to znamenalo jízdu po přetížené Pražské nebo Na Sadech, což by znamenalo zpoždění. Pokud by jízda autobusem nebyla výrazně rychlejší než cesta pěšky, linka by ztrácela na smyslu.

0/0
27.5.2018 9:17

V24á32c29l45a88v 39R74o25u29d11e34n87s22k81ý 9572240701445

Pane podnikateli! Některé ty malé obce už ve spolku s ČB před časem byly, z toho spolku se jim podařilo utéct a dnes jsou spokojené a do něj by znovu nešly. Zkuste se jich zeptat proč asi! Že by proto, že dnes si o svých věcech rozhodují sami a nikdo je nepřehlasovává?

+5/−3
26.5.2018 12:49

J45i56ř94í 14J98o73z15a 3838563920731

Jenže pan Pražák to nejspíš myslel tak, že připojené obce a současné město Budějce by se rozdělili na městské části , které by měli své obvodní úřady , takže o spouste věci by si sami rozhodovali nadále sami. Tak jako je tomu např. v Brně:

V roce 1971 byla obec Žebetin připojena k městu Brnu a stala se jeho součástí. V roce 1990 došlo k obnovení místního úřadu a Žebětín se stal jednou z 29-ti městských částí v rámci města Brna. K 1. lednu 1997 bylo k trvalému pobytu v Žebětíně hlášeno celkem 1 867 osob. Mimochodem Budějce jsou statutární město , takže již dnes o některých věcech v okolnich obcí rozhoduje magistrát Budějce. Kdyby počet obyvatel Budějce přesáhl 100 tisíc zvedl by se solidně rozpočet od státu.

+2/0
26.5.2018 16:29

J10i96ř53í 73V74e64l14í33š22e57k 8989554290913

Myšlenka je to sice pěkná, ale podívejme se jen na rozdíl Nemanice / Hrdějovice. Nemanice se připojily, Hrdějovice ne. A jak to vypadá? Hrdějovice vzkvétají, kdežto v Nemanicích na nic nebyly peníze, krásné koupaliště město úplně zlikvidovalo a na opravy silnic se čekalo léta. Města na své periferie kašlou.

+3/0
26.5.2018 17:25

J18i79ř67í 11J68o92z75a 3328203730641

Vidite jen toto? Ja vidim opak, revitalizace Maje a Vltavy, chysta se revitalizace Sumavy a Prazskeho sidliste. Kdyz uz zminujete silnice, musite bst konkrétní. Nektere patri mestu a nektre jsou Jihoceskeho kraje. Napr. Rudolfovska, Branisovska a dalsi vypadovky patri Jihoceskemu kraji, zbytek by melo vlastnit mesto.

+1/0
26.5.2018 18:40

J22i28ř28í 29V70e83l54í27š32e55k 8109374440473

A už jsme u toho. Řeším, proč upadají Nemanice. To, že vzkvétá Máj, je mi úplně jedno. Máj je nedílnou součástí města, ale Nemanice jsou onou připojenou obcí, která na připojení k ČB prodělala. Už třeba jen zničeným koupalištěm, nezájmem o opravy silnic, nesmyslným odstraněním značek hlavní silnice třeba v Hlubocké... Silnicemi myslím samozřejmě ty obecní, nikoliv krajské. Proto bych rozhodně nebyl pro připojování dalších obcí k městu, protože město se o ně postarat nedokáže, i když bude mít více peněz.

+1/0
27.5.2018 10:36

N17e91l20a 46Š32á86f57r49o83v17á 1658340262

Nechci vám brát vaše ideály o tom, jak jsou starostové okrajových částí Budějc schopní a jak si o sobě ti místní rozhodují apod., ale tyhle "obce" mají jen to štěstí, že jsou na okraji, mají se kam rozrůstat, a mohutně se tam staví, takže je to paradoxně především zásluha developerů.. Tam, kde je stará zástavba se starousedlíky, je velice dobře poznat..

A většina lidí z těch okolních "obcí" jsou beztak náplavy z města, do kterého jezdí denně pracovat, učit se, nakupovat a bavit se, páč tam u nich je v tomto ohledu nabídka mizivá. A pak je nejlepší, když pak tihle samí lidé kritizují budějckou radnici za to, jak v Budějcích řeší dopravu, sport, kulturu... To je prostě směšné. A co se týče silnic v okolních "obcích" (jak litujete v tomto ohledu Nemanice), to mne pobavilo... Tam jsou opravdu silnice přímo příkladné...

Ve větších městech existují městské části, což zajišťuje vlastní vedení městské části, rozhodování o určitých věcech, vlastní příslušnost, ale zároveň se lépe řeší složitější problémy na úrovni celého města, tj. např. doprava, která tolik lidí pálí. Je to mnohem jednodušší a nedochází k několikaletým tahanicím a trucování z obou stran...

Jenže v Budějcích a širokém okolí je problém, že by to tam místní nejraději zakonzervovali a nechali tak, jak je, aby měli na co nadávat...

0/0
2.6.2018 13:53

V55á33c79l34a73v 43N10o19v52o84t15n91ý 6856252116112

Jako mimobudějovický si nedovedu představit, že by Nemanice byly samostatné. Jenom by to komplikovalo MHD a další. Nemanice už prostě součástí Budějovic fakticky jsou. Dokáže snad ještě někdo určit, kde končí Budějovice a začínají Nemanice? Možná staří pamětníci. To je prostě vývoj. Spíše by se mělo zákonem stanovit, aby statutární města musela stanovit městské části, které budou mít kompetence k tomu, aby umožnily svůj rozvoj. Potom bude šance, aby se znovu dobrovolně připojily i ty obce, které se dříve odtrhli.

+1/0
27.5.2018 17:46

S68i62l78v40e66s30t84r 83K22a72d51e77ř64á78b43e22k 8150583385710

Když ani dnes nemá statutární město České Budějovice samosprávné městské části nebo obvody, kdo jim má věřit, že by ponechali samosprávu nově připojeným částem?

+1/0
26.5.2018 19:49

J97a74r75d62a 10P46r96o48c34h41á39z10k42a 5473823470129

Rozpocet by se jen zvysil o pomernou cast, o kolik by se zvysil pocet obyvatel. Stare RUD, kdy prakticky jeden obyvatel nad 100k, znamenal v rozpoctu 200 milionu navic, uz neplati vice jak 10let.

0/0
27.5.2018 11:01

M55i85r87o13s94l49a61v 70Č58a41p87e16k 2703795808655

Hmm, vidí to pěkně, ale naivně, ne každá okolní obec se bude chtít připojit, mají totiž zkušenosti, že velká města na periferie kašlala a tyto části města dostávaly jenom drobky. Proto se také oddělovaly části již připojené do samostatných obcí. Myslím si, že takhle pan podnikatel dopadne taky. Takové slučování tu již bylo za komunistů. Nic dobrého to ve vzájemných vztazích nepřineslo. Ať si hraje v Budějovicích a nešahá na to, co mu nepatří! :-PRv

+8/−2
26.5.2018 11:38

V72á39c69l87a12v 76N65o83v86o44t86n40ý 6216762326402

Před první válkou byla Praha na tom podobně. Až ve dvacátých letech byl přijatý zákon, který k Praze připojil Vinohrady, Smíchov a další. Proste vyvoj. Takže žádný komunisti. Komunisti to jenom udělali blbě, že ty obce připojený k Budějovicím neměli možnost se rozvíjet. Když dostaly možnost se odtrhnout, tak to udělaly. Nyní ale uzrála doba, aby se opět připojily, ale je třeba stanovit podmínky fungování celku. Nejlépe zákonem. Ono už je na zvážení, jestli po sto letech opět nerozšířit Prahu.

+1/0
26.5.2018 15:54

S60t74a13n13i52s82l94a78v 35P10i39š87t65ě60k 1286698589295

Otazka je jestli se budou obce do takoveho spolku chtit pripojit. Pro ne to nic neprinese.

+11/−3
26.5.2018 10:50

Najdete na iDNES.cz