Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Spory končí. Šumavští podnikatelé a správa parku začnou spolupracovat

  11:42aktualizováno  11:42
Po letech sporů podnikatelé ze Šumavy pochopili, že více turistů k nim najde cestu jen tak, že začnou spolupracovat se správou národního parku. V pondělí prvních třicet podepsalo smlouvy, že ve svých hotelech, penzionech či dílnách zřídí malá informační centra.

Pavel Štěpánek se stal jedním ze 30 podnikatelů - partnerů šumavského parku. Dohodu uvítal a věří, že to je cesta, jak obrovského potenciálu marketingové značky Šumava využít. Štěpánek ve Slunečné u Nové Pece provozuje biofarmu, penziony a chystá se otevřít restauraci. | foto: Slavomír Kubeš, MAFRA

Správa parku si slibuje lepší informovanost turistů, podnikatelé naopak zviditelnění svých provozoven, výrobků či umění. A tudíž příliv návštěvníků.

Vzájemné partnerství lidí z byznysu a z ochrany přírody je zcela běžné ve většině evropských parků, příkladem může být rovnou přeshraniční Bavorský les.

Na Šumavě se však toto roky nedařilo, a když už některé z restaurací či penzionů nabízely informační materiály šumavského parku, bylo to spíše sporadické. Záleželo na tom, k jakým propagačním materiálům vydávaným rezervací se podnikatel dostal.

"Šumava je marketingová značka a my na ni chceme lákat"

Nyní bude vše jednoduché a organizované. Podnikatelé poskytnou ve svých provozovnách správě rezervace malý prostor, v němž bude miniaturní informační středisko.

"Tam bude mimo jiné televizor, na kterém se budou promítat dokumentární filmy o šumavské přírodě. Součástí bude i stojan s tiskovinami a přehledy akcí," popsal náměstek ředitele šumavského parku Tomáš Fait.

Správa parku si slibuje jediné: dostat co možná nejvíce informací o přírodě, možných výletech po Šumavě i připravovaných novinkách mezi turisty.

"Naší filozofií při ochraně přírody nejsou za každou cenu restrikce, umíněné a neopodstatněné zákazy, ale jdeme cestou postupného vysvětlování. Šumava je marketingová značka a my chceme na tuto značku lákat, samozřejmě s určitými omezeními," prohlásil v pondělí při setkání s prvními partnery šumavského parku ve Vimperku ředitel rezervace Jiří Mánek, který věří, že projekt přeroste i v konkrétní spolupráci na nových projektech.

Mezi partnery jsou hotely i řemeslníci

Správa šumavského parku zatím nabídla partnerství třiceti podnikatelům. Všichni souhlasili. Ale ne každý se bude moci do této skupiny dostat. Vedení rezervace posuzuje a sleduje kromě rozsahu služeb i vztah živnostníků k ochraně přírody a životního prostředí. Většina nabídek musí být netradiční, ojedinělá či typicky šumavská.

"S výběrem podnikatelů pomáhali i šumavští starostové. Již nyní se nám hlásí další podnikatelé," prohlásil garant celého projektu Jiří Benda ze správy parku.

Mezi partnery šumavského parku jsou nyní například hotely České Žleby, Šumava Inn na Kvildě, Rovina u Hartmanic nebo vyhlášení řemeslníci, jako je řezbář Karel Tittl z Horské Kvildy či včelař Martin Jůzek z Borových Lad. Všichni doufají, že spolupráce se správou parku jim přinese i větší propagaci, a tudíž i návštěvnost.

"Věřím v propojení mých aktivit i s ostatními partnery. Jsem rád, že národní park začíná podporovat podnikání a turistický ruch v souladu s ochranou přírody," říká například majitel cestovní agentury Go Šumava Jan Šiman, dlouholetý průvodce šumavskou přírodou.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

semafory
Průjezd Krumlovem by mohly zrychlit semafory místo kruhových objezdů

Cestu přes Český Krumlov k Lipnu může zlepšit proměna dvou kruhových objezdů na hlavní silnici na křižovatky se semafory. Řidičům by se citelně ulevilo. Světla...  celý článek

Obsazenost parkoviště u výstaviště v Písku sledují čidla zapuštěná v zemi,...
Písek chystá jako první město v Česku aplikaci, která usnadní parkování

Motoristy v Písku navede k volnému parkovacímu místu unikátní aplikace v mobilu. Zaznamená polohu vozidla a na mapce ukáže ulice s možnostmi, kde ho odstavit....  celý článek

Ředitel Budějovického Budvaru Petr Dvořák.
Šéf Budvaru chce posílit značku doma i v cizině. Ale také zatím mlčí

Být jeden z nejlepších zaměstnavatelů v regionu a posílit své postavení v zahraničí i doma. Tak vypadají dlouhodobé plány Budějovického Budvaru po půl roce...  celý článek

Česká spořitelna, a.s.
Osobní bankéř/ka - Volyně

Česká spořitelna, a.s.
Jihočeský kraj
nabízený plat: 20 000 - 22 000 Kč

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.