Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Budějovicemi jezdí „trolejbus nahoře bez“. Cestující sveze na náměstí

  9:05aktualizováno  9:05
Unikátní elektrobus z Vídně bude ve středu a čtvrtek zdarma vozit cestující v Českých Budějovicích. Protože má plně elektrický pohon a dokáže se nabíjet přes trolejové vedení, fanoušci městské hromadné dopravy už ho přejmenovali na "trolejbus nahoře bez".

Elektrobus bude mít zastávku před radnicí na náměstí Přemysla Otakara II v Českých Budějovicích. | foto: Slavomír Kubeš, MAFRA

Nevypouští žádné výfukové plyny, přesto to není trolejbus. V Českých Budějovicích v úterý zástupci dopravního podniku představili elektrobus Siemens Rampini. Půjčili jim ho jejich kolegové z Vídně. V krajském městě dnes a zítra bude vůz jezdit zdarma jako linka 91 a 92.

Elektrický midibus o délce 8 metrů a šířce 2,2 metru je vhodný pro provoz ve stísněných podmínkách, v Budějovicích bude zajíždět i na náměstí Přemysla Otakara II., kde zastaví u radnice. Unikátní je svým napájením, kdy je ho možné do 15 minut dobít v zastávce z trolejového vedení. Pak se odpojí a pokračuje v cestě.

Kudy pojede elektrobus

Středa od 6 do 11 a od 13 do 18 na trase:

Máj - Milady Horákové; Václava Talicha; Evžena Rošického; U Parku; Výstaviště; U Zelené ratolesti; Poliklinika Sever; Senovážné nám. - pošta; Náměstí Přemysla Otakara II. a zpět.

Čtvrtek od 6 do 11 a od 13 do 18 na trase:

Nádraží; Náměstí Přemysla Otakara II.; Senovážné nám. - DK; U Zimního stadionu; Grünwaldova; U Nemocnice; Papírenská; Jana Buděšínského; Antala Staška; Náměstí Bratří Čapků a zpět.

Vůz bude vyjíždět v hodinových intervalech

"Od akce si slibujeme vyzkoušení nového způsobu nabíjení, která je pro náš provoz velice zajímavá. Zároveň prověříme průjezd midibusu tam, kde velké vozy nemohou být nasazeny. Příkladem je historické centrum i další lokality", vysvětlil místopředseda představenstva dopravního podniku Slavoj Dolejš.

Plně elektrický provoz umožňuje cestování bez hluku a spalin. "Elektrobus Siemens Rampini má příjemný interiér a představuje zcela čistý provoz bez přídavného naftového topení. Vozidlo se v zimě elektricky vytápí a v létě klimatizuje. Díky průběžnému dobíjení na konečných zastávkách se podařilo významně zmenšit velikost a hmotnost akumulátoru energie," upozornil Roman Kokšal, ředitel dopravních divizí společnosti Siemens.

Vysvětlil také, jakým způsobem se vozidlo dobijí v provozu ve městě.

"Při čekání na konečné zastávce stačí zdvihnout sběrač na 10 až 15 minut k trolejovému vedení, dobít akumulátor a elektrobus může vyrazit na další úsek. Dojezd vozidla je tak prakticky neomezený," dodal Kokšal.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Lipno u Nové Pece (říjen 2017).
Hladina Lipna kvůli suchu klesla, místy je jen v původním korytu Vltavy

Hladina lipenské vodní nádrže vzhledem k letnímu suchu výrazně klesla. Momentálně zásobní prostor přehrady zadržuje 171 milionů krychlových metrů vody a je...  celý článek

Při druhé nehodě zemřely dvě ženy.
Při dvou dopravních nehodách na Strakonicku zemřeli tři lidé

V rozmezí necelých tří hodin se staly poblíž Volyně na Strakonicku dvě tragické dopravní nehody, které si vyžádaly tři lidské životy. Jedna se stala, když...  celý článek

Ředitel Samsonu Daniel Dřevikovský.
Zákazníci se k nám začínají vracet, říká ředitel pivovaru Samson

V Českých Budějovicích platívalo, že od jihu po Rudolfovskou třídu vládne Samson, dále pak Budějovický Budvar. Samson však ustoupil ze slávy. Významnou pozici...  celý článek

Grafton Recruitment Praha
VEDOUCÍ VÝROBY S AJ

Grafton Recruitment Praha
Jihočeský kraj
nabízený plat: 50 000 - 70 000 Kč

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.