Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Stavba D3 u Budějovic vázne, vlastník skladů v okolí napadl povolení

  14:53aktualizováno  14:53
Dostavba jihočeské dálnice u Českých Budějovic se komplikuje. Stavební povolení pro úsek Borek - Úsilné napadla společnost HVN Logistic, která v ochranném pásmu budoucí dálnice vlastní areál skladů.

Nový úsek dálnice D3 spojil Tábor a Veselí nad Lužnicí. Řidiči se po něm poprvé projeli 28. června. | foto: Slavomír Kubeš, MAFRA

„Rozklad se netýká celé trasy plánovaného spojení, ale jen její části,“ upřesnil mluvčí ministerstva dopravy Tomáš Neřold. Podle úřadu by ale postup logistické firmy neměl stavbu zpozdit, rozklad se podle ní stihne vypořádat dříve, než bude v úseku potřeba stavět.

Logistická firma se zrušení povolení domáhá mimo jiné kvůli chybě ve výčtu pozemků, které mají být výstavbou dálnice dotčeny. „Chybným uvedením výčtu pozemků je rozhodnutí zatíženo chybou, a proto ho považujeme za nepřezkoumatelné, a tudíž i nezákonné,“ uvedla v rozkladu společnost.

Té rovněž vadí, že si stavba vyžádá zrušení jediné příjezdové cesty do části skladového areálu, kterou mohou využívat kamiony těžší než tři a půl tuny.
“Podle rozhodnutí Jihočeského kraje je ale připojení k tomuto objektu černou stavbou,“ upozornil Neřold. Logistická společnost by ji proto měla na své náklady odstranit.

U Borku se mělo začít stavět už loni

Stavba zhruba tři kilometry dlouhého úseku Borek - Úsilné měla původně začít loni, Úřad pro ochranu hospodářské soutěže ale výsledky soutěže na dodavatele koncem roku 2013 zrušil a nařídil investorovi nabídky opět posoudit. Podpořil tím stížnosti neúspěšných uchazečů, kteří poukazovali na nápadně nízkou cenu Skansky, která odpovídala 46 procentům ceny projektu.

Nově stanovená komise dosud o vítězi soutěže nerozhodla, což před měsícem kritizoval i jihočeský hejtman Jiří Zimola (ČSSD). Ten se do jednání o stavbě dálnice vložil v březnu, když jednal o možnosti odkoupení části pozemků a o výstavbě náhradního napojení areálu od silnice I/34.

Dálnice D3 má spojit Prahu, Tábor a České Budějovice a z Třebonína pokračovat jako rychlostní silnice k rakouským hranicím. V provozu nyní je 42kilometrový úsek mezi Meznem a Veselím nad Lužnicí. Předpokládané náklady na celou stavbu jsou zhruba 80 miliard korun. Rychlostní napojení na rakouskou komunikaci S10 má být dokončené do roku 2021.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

V obecním bytě v tomto domě v Besednici žila naposledy rodina Branislava...
Unesené děti žily naposledy s rodiči v Besednici, sousedům vadil křik

Děti skoro nevycházely ven. Podle místních se občas z domu ozýval křik. MF DNES zjistila, že Branislav Sloboda a Anita Lackóová, kteří v pátek unesli své syny...  celý článek

Na farmě Jiřího Netíka (na snímku) pracují handicapovaní i lidé, kteří se cítí...
Farmář zaměstnává v sadech postižené i lidi, kteří utíkají před stresem

Jiří Netík se svými třemi bratry dává práci zdravotně handicapovaným lidem na své farmě na Vltavotýnsku už od 90. let. Teď už je má jako kmenové zaměstnance,...  celý článek

Při druhé nehodě zemřely dvě ženy.
Při dvou dopravních nehodách na Strakonicku zemřeli tři lidé

V rozmezí necelých tří hodin se staly poblíž Volyně na Strakonicku dvě tragické dopravní nehody, které si vyžádaly tři lidské životy. Jedna se stala, když...  celý článek

Advantage Consulting, s.r.o.
INŽENÝR KVALITY JUNIOR

Advantage Consulting, s.r.o.
Jihočeský kraj, Kraj Vysočina
nabízený plat: 25 000 - 30 000 Kč

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.