Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kraji chybí integrovaná doprava. Na jeden doklad se jezdí jen na Táborsku

  16:51aktualizováno  16:51
V jižních Čechách chybí integrovaný dopravní systém, částečně funguje jen na Táborsku. Podle odborníků je kraj v tomto ohledu jedním z nejzaostalejších regionů v zemi. Systém by přitom lidem ušetřil čas i peníze.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: MF DNES

Ráno do práce autobusem, odpoledne domů vlakem a to vše na jeden doklad.  Lidé z Táborska mají oproti ostatním Jihočechům štěstí,  jako jediní v kraji mohou využívat výhody integrovaného dopravního systému (IDS).

Dříve fungoval i mezi Českými Budějovicemi a Hlubokou nad Vltavou, magistrát krajského města ho však před dvěma lety kvůli vysokým dotacím zrušil.

Sjednocení dopravního systému by se měl ujmout kraj. Předchozí vedení kraje připravilo projekt a dostalo příslib na dotaci z evropských fondů. Od vybudování pracoviště IDS za 40 milionů korun ale nakonec couvlo nynější vedení kraje kvůli ekonomické recesi.

"Vstupní investice jsou vysoké, ale lze využít evropské dotace. Zároveň se kraji část těchto peněz díky tomu, že bude sám prodávat jízdenky, vrátí," upozorňuje Jiří Čejka, který se dopravou v kraji zabývá.

Spoje různých firem by na sebe měly navazovat

Cílem IDS je zkoordinovat spoje všech společností, aby na sebe navazovaly a dopravci nenabízeli komfortní cestování jen na lukrativních linkách mezi velkými centry. Zároveň by si lidé mohli kupovat integrované krajské jízdenky, a tím také sami ušetřit.

V praxi by měl podle ředitele největšího silničního dopravce v kraji ČSAD Autobusy Vladimíra Homoly fungovat integrovaný dopravní systém tak, aby si jednotlivé firmy nekonkurovaly, ale jejich spoje na sebe navazovaly.

Kraj ale zatím žádnou revoluci ve veřejné dopravě nechystá. Dopravní poradce hejtmana Ivan Študlar potvrdil, že krajský koordinátor pracuje jen na zlepšení přípojů v malých regionech, například na Vyšebrodsku, Vodňansku nebo Vltavotýnsku.

Na rozvoj celokrajského IDS čeká i táborská radnice, která se samostatně stará už devátý rok o provoz společné autobusové a vlakové dopravy pro obyvatele Tábora, Sezimova Ústí, Plané nad Lužnicí a dalších pěti obcí.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

V obecním bytě v tomto domě v Besednici žila naposledy rodina Branislava...
Unesené děti žily naposledy s rodiči v Besednici, sousedům vadil křik

Děti skoro nevycházely ven. Podle místních se občas z domu ozýval křik. MF DNES zjistila, že Branislav Sloboda a Anita Lackóová, kteří v pátek unesli své syny...  celý článek

Strážci NP Šumava procházejí po břehu řeky Křemelná.
Turistů na Šumavě stále přibývá. Vracejí se i na místa, kde už byli

V minulých letech rostla návštěvnost Šumavy meziročně až o pětinu. Letošní rok nebyl tak dramatický, přesto lidí v národním parku stále přibývá. Startuje...  celý článek

Rodiče děti unesli ze strakonického dětského centra při povolených návštěvách.
Soud nařídil ústavní výchovu unesených sourozenců. Kvůli zanedbávání péče

Českokrumlovský soud nařídil ústavní výchovu sourozenců Davida a Leonarda Lackó, které minulý pátek unesli rodiče z dětského centra ve Strakonicích. Podle...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.