Opravený pavilon A třeboňských Lázní Aurora splňuje parametry čtyřhvězdičkového...

Opravený pavilon A třeboňských Lázní Aurora splňuje parametry čtyřhvězdičkového hotelu. Všechny pokoje jsou například vybavené LCD televizory. | foto: Martin Beneš, MF DNES

Lázně v Třeboni čeká boj o klienty, pojišťovny je přestanou zásobovat

  • 13
Třeboňské lázně čeká tvrdý boj o klienty. Od srpna totiž pojišťovny omezí příspěvky na pobyt pacientů v lázních, a zařízení tak budou muset lákat další hosty vlastními silami. Třeboňští proto říkají: "Klienti se u nás musí cítit jako v nebi, aby se k nám chtěli vrátit." Největší jihočeské lázně proto investovaly 147 milionů korun do rekonstrukce.

"Po celá léta jezdili lidé do lázní každoročně, třeba podesáté či popatnácté. S tím teď bude konec, pacienti přijedou jednou dvakrát a pak si pobyt budou hradit sami. Někoho může iritovat fakt, že už to není jako za socialismu a všechno se neproplácí, ale taková je realita," vysvětlil generální ředitel třeboňských lázní Jiří Kolban.

Takzvaná indikační vyhláška omezuje diagnózy, na které pojišťovna zaplatí pacientovi lázeňské procedury. Dosud navíc platilo, že po operaci měl pacient rok na to, aby jel do lázní. Nová vyhláška to omezí na tři měsíce. Zkrátí se i doba komplexní léčby - ze čtyř týdnů na tři a příspěvkové léčby ze tří týdnů na dva.

Lázně tak nyní budou mezi sebou mnohem více bojovat o každého klienta. Ještě více tak vzroste konkurenční prostředí. Město Třeboň, jako majitel lázní, proto investovalo 147 milionů korun do oprav ubytovacích kapacit. Dva pavilony se změnily k nepoznání - jeden má parametry čtyřhvězdičkového a druhý tříhvězdičkového hotelu.

Lázně se přibližují Západu - proplácet se budou jen procedury

"Bez kvality, kterou jsme získali rekonstrukcemi, si neumím představit, že bychom dál prosperovali," řekl Kolban. Podle něj je recept na úspěch prostý - být lepší než ostatní. "Mnohem více se budeme věnovat reklamě a marketingu a také akviziční činnosti," uvedla obchodní ředitelka Sabina Kodlová. Lázně třeba spustí nové webové stránky.

Zaměřit se chtějí i na klienty, kteří dosud o lázních nepřemýšleli - mladé lidi i ty starší bez zdravotních problémů. Chtějí vysvětlit, že je dobré jezdit do lázní, dokud jsou zdraví. Češi mají totiž představu, že do lázní se jezdí až v momentě, kdy je začne něco bolet.

Je jasné, že lázeňský byznys se mění. Podle ředitele největších jihočeských lázní se tak přibližujeme Západu. "Pojem komplexní lázeňská péče, tedy situaci, kdy pojišťovna proplácí bydlení, jídlo i lékařskou péči, tam nikdo nezná. Proplácí se pouze procedury a víc ani groš. A přesně tam spějeme i my," avizoval Kolban.

Jeho slova potvrzuje statistika. První čtvrtletí roku zaznamenaly lázně meziroční propad plateb od VZP o 33 procent. Ubývá pacientů, kteří mají hrazené vše, a přibývá těch, kteří si doplácejí ubytování a stravu.