Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Radnice tlačí na jižní spojku a silnici na Máj. Lidé je stále odmítají

  11:19aktualizováno  11:19
Veřejné jednání o změnách územního plánu ukázalo, že v Českých Budějovicích vedení města neustupuje od kontroverzních staveb. Západní polookruh ze sídlišť na Litvínovickou má využít 25 tisíc aut denně.

Obyvatelé sídliště Máj by se mohli dostávat do jižní části Českých Budějovic silnicí, která by navazovala na ulici Milady Horákové. Ta půlí největší sídliště v krajském městě. | foto: Slavomír Kubeš, MAFRA

Chvílemi velmi zjitřená atmosféra. Občané bouřící se proti výrokům, které se týkají dopravních staveb. Tak vypadalo pondělní veřejné jednání o změnách územního plánu Českých Budějovic. Město ho musí měnit ve vazbě na Zásady územního rozvoje Jihočeského kraje, které se právě aktualizují.

Jednání v zastupitelském sále radnice bylo klidné až do chvíle, kdy začali zástupci magistrátu hovořit o západním polookruhu, jižní tangentě či jižní spojce. Už delší dobu působily zmíněné silniční stavby dojmem, že s nimi město příliš nepočítá. Není to ale pravda.

Přítomní nakonec dotlačili náměstkyni primátora Ivanu Popelovou (OPB) k tomu, aby přiznala, že západní polookruh, tedy spojnice sídliště Máj z Branišovské ulice do Litvínovic a na českokrumlovskou výpadovku, by mohl být jednou z nejfrekventovanějších silnic ve městě. "Mohlo by po něm jet 25 tisíc vozidel za den, ale bude to sběrná místní komunikace," konstatovala.

„Tisíce obyvatel sídlišť se potřebují denně dostat na jih města“

Problém je v tom, že ještě před časem zástupci města plánovali, že má být z této vozovky pouze menší obslužná silnice pro obyvatele žijící mezi Májem a Litvínovicemi. Teď už to tak opět není.

"Tisíce obyvatel největších sídlišť se potřebují denně dostat na jih města, do nemocnice, na polikliniku a podobně. Jenže zůstanou v kolonách," snažila se vysvětlit důležitost komunikace Popelová.

U přítomných však se svou argumentací neuspěla. Reagovali, že už dnes není možné vést silnici tak, jak byla naplánovaná. Navíc panují obavy, že by přilákala tranzitní dopravu.

"Stačí se podívat, co je v plánu. Severní spojka nebo trasa od Plzně, ze které se bude možné dostat na Husovu či Strakonickou. V případě stavby spojky Strakonické a Milady Horákové vznikne trasa pro tranzitní dopravu na jih města vedená místy, kde žijí tisíce lidí," varoval přítomný Radek Vinkler, který dlouhodobě bojuje právě proti spojce Horákové a Strakonické.

To, že by z Máje měla vést silnice do Litvínovic a dále k nemocnici, samozřejmě znamená, že město i nadále počítá alespoň s první částí takzvané jižní spojky vedené přes Vltavu do Papírenské ulice.

Ani to se neobešlo bez připomínek. Zástupci radnice se snažili jednání, které trvalo několik hodin, uklidnit. Úpravy v územním plánu jsou podle nich nutné především kvůli aktualizaci krajských Zásad územního rozvoje a nemají přímý dopad na zmiňované dopravní stavby. "Neřešíme, kudy povede jižní tangenta, ale jak se dotkne města," dodala Popelová.

Desítky přítomných občanů to však neakceptovaly a podaly nebo podají námitky, které musí magistrát vypořádat. "Veřejnost na to má ze zákona sedm dní od dnešního jednání," upozornila v pondělí Jana Sládková, vedoucí magistrátního oddělení územního plánování. Stejné je to i v případě úterního projednávání na krajském úřadě.

V pondělí se dostalo i na další zásadní a problematické dopravní stavby. Například hlinský přivaděč od dálnice D3, tunel pod železnicí mezi Dobrovodskou a Mánesovou či jižní tangentu.

Autor:



Nejčtenější

Majitel části hřiště si ohradil pozemek, kůly zabetonoval před brankou

Majitel čtvrtiny fotbalového hřiště v Přešťovicích  si svůj pozemek ohradil...

Jámy a v nich zabetonované železné kůly vyrostly takřka přes noc na fotbalovém hřišti v Přešťovicích na Strakonicku....

Čech předčil při prestižní soutěži v USA většinu vojáků Národní gardy

V běhu na tři míle desátník Mrocek suverénně zvítězil.

Dopadl lépe než většina reprezentantů Národní gardy z amerického státu Nebraska. Jen jeden muž byl na tom v prestižní...



Soud zrušil záměr převést vepřín v Letech na stát, kupní smlouva však platí

Velkokapacitní vepřín na místě bývalého romského koncentračního táboru v Letech...

Rozhodnutí o záměru převodu vepřína v Letech na Písecku na stát není platné. Takový je verdikt Krajského soudu v...

Placené provozování života v Krumlově má ohlas, části místních projekt vadí

Kateřina Šedá v českokrumlovské Široké ulici, kde bude během jejího projektu...

Vlnu kritiky od místních, ale i nadšené ohlasy vyvolal projekt Kateřiny Šedé s názvem UNES-CO. Umělkyně se v něm věnuje...

Z Písku by mohlo být malé Brno, věří ekonom České národní banky

„S bývalými spolužáky jsem stále v kontaktu. Stejně jako oni, i já v sobě...

O České národní bance, o podnikání na jihu Čech i o svém rodném městě v rozhovoru pro MF DNES mluvil ekonom Petr Král....

Další z rubriky

Tábor nechce věznici ve Všechově, odmítl změnu územního plánu

Bývalé vojenské letiště Všechov vTáboře.

Táborští zastupitelé nesouhlasí s výstavbou mužské věznice na bývalém vojenském letišti ve Všechově. Ke stavbě je nutná...

Dům na náměstí v Krumlově, kde byla spořitelna, přestaví na luxusní hotel

Budova v centru Krumlova, kterou společnost CPI předělá na hotel, byla...

Historickou budovu spořitelny na českokrumlovském náměstí Svornosti přestaví společnost CPI za 100 milionů korun na...

Obchvat Dasného a Češnovic může být hotový v roce 2023

Zahradu školky v Dasném dělí od rušné silnice plot z plexiskla.

Každý den projede Češnovicemi a Dasným na Českobudějovicku v průměru 15 tisíc aut, z toho téměř dva tisíce kamionů....

Najdete na iDNES.cz