Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Minibusy v Táboře nebudou jezdit ani do konce roku, chybí převodovky

  11:17aktualizováno  11:17
Obyvatelé Tábora se ani do konce letošního roku nesvezou slibovanými městskými minibusy. Vnitroměstská linka se rozjede nejdříve v únoru 2011. Firma, která má minibusy dodat, má totiž problém se sháněním převodovek.

Ilustrační foto | foto: iDNES.cz

Tři plynové minibusy, které měly už letos na podzim brázdit ulicemi Tábora, do konce roku zcela jistě nevyjedou. Provoz takzvané vnitroměstské linky, která má spojit historické centrum s okrajovými částmi, se tak opět, celkově u potřetí, odsouvá. Tentokrát až na únor 2011. Ale i tento termín je nejistý.

minibusy

Dopravní společnost Comett Plus zaplatila za tři minibusy a dva plynové autobusy, které jsou součástí dodávky, celkem 25,5 milionu korun, z toho 40 procent pokryla dotace z Evropské unie. Město Tábor se zavázalo uhradit ztrátu z provozování minibusů.

"Vina není na straně města ani provozovatele městské dopravy, firmě Comett Plus. Dodavatel minibusů, firma Iveco, má problémy v dodávce převodovek. Minibusy proto do Tábora dorazí nejdříve koncem ledna příštího roku," vysvětluje starosta Jiří Fišer.

Opozice opoždění dodávek minibusů naopak přivítala. Komunisté a ODS jsou totiž od začátku proti vytvoření a provozování vnitroměstské linky.
"Je to zbytečné vyhazování peněz. Minibusy ani autobusy nejsou na Starém městě potřeba," upozorňovala například zastupitelka za ODS Simona Žirovnická.

Její kolega z KSČM Václav Ebert požaduje po městě přesné vyčíslení ztráty z provozu linek. "Myslím, že by veřejnost měla vědět, kolik korun měsíčně bude město na linku doplácet. Podle našich informací je to mnohem víc, než by městskou pokladnu přišlo zavedení jízdného pro školáky zdarma," kritizuje budoucí provoz vnitroměstské linky Ebert.

Nové minibusy jsou zcela bezbariérové a s naklápěcí nástupní plošinou, která umožní přepravu lidí na vozíku a ulehčí cestování i maminkám s kočárky. Díky plynovému pohonu jsou i ekologické.

Dopravní společnost Comett Plus zaplatila za tři minibusy a dva plynové autobusy, které jsou součástí dodávky, celkem 25,5 milionu korun, z toho 40 procent pokryla dotace z Evropské unie. Město Tábor se zavázalo uhradit ztrátu z provozování minibusů.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Dobrovolní hasiči havarovali na cestě k nehodě v obci Lenora.
Hasiči vyjížděli k dopravní nehodě. Na cestě ale sami havarovali

Z přestupku je podezřelý dobrovolný hasič, který boural na cestě za dopravní nehodou v obci Lenora na Prachaticku. Dobrovolníci vyjeli zasahovat u střetu...  celý článek

Ředitel Budějovického Budvaru Petr Dvořák.
Šéf Budvaru chce posílit značku doma i v cizině. Ale také zatím mlčí

Být jeden z nejlepších zaměstnavatelů v regionu a posílit své postavení v zahraničí i doma. Tak vypadají dlouhodobé plány Budějovického Budvaru po půl roce...  celý článek

Místo střetu auta s chodcem v Sezimově Ústí (22. října 2017).
Po střetu s autem na Táborsku je muž těžce zraněný, v uších měl sluchátka

Vážná nehoda se stala v noci na neděli v Sezimově Ústí na Táborsku. Sedmadvacetiletého chodce v tmavém oděvu tam na hlavním tahu srazil řidič fiatu. Mladík šel...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.