Obchvat Tábora se má změnit na dálnici D3. Kvůli sporům ŘSD s majiteli...

Obchvat Tábora se má změnit na dálnici D3. Kvůli sporům ŘSD s majiteli motocentra však stavba stojí. | foto: Slavomír Kubeš, MAFRA

Stavba D3 u Tábora může pokračovat, napojení motocentra se ale dál řeší

  • 0
Rozestavěnému obchvatu Tábora budou moci přibýt další zhruba dva kilometry. Ministerstvo dopravy totiž zamítlo stížnost majitelů nedalekého motocentra, sourozenců Bratránkových, kteří stále blokují výstavbu dálnice D3 v blízkosti vlastních pozemků.

Části obchvatu, které s přístupy k motocentru přímo nesousedí, mohou silničáři začít stavět po uplynutí lhůty 15 dnů, po které bude napadené stavební povolení pravomocné.

„Pro úsek, který sousedí s nemovitostmi rodiny Bratránků, je vedeno samostatné stavební řízení. To zůstává přerušeno, tak aby Ředitelství silnic a dálnic a vlastníci motocentra mohli najít vzájemnou dohodu. Ta musí naplnit výrok soudu, podle nějž Bratránkovi mají na připojení právní nárok,“ uvedlo v odůvodnění rozhodnutí ministerstvo.

Pozemek Bratránkových je kvůli stavbě dlouhou dobu odříznutý od příjezdové komunikace. Jádro celého problému vzniklo v době, kdy motocentrum dostalo na pozemky pouze právo dočasného sjezdu na obchvat. Majitelé nemovitosti ale říkají, že by měli mít právo trvalého přístupu, protože jiná příjezdová komunikace ke komplexu nevede.

Ředitelství silnic a dálnic si stojí za tím, že v celé kauze nechybovalo. Podle něj objekt motocentra získal povolení jako dočasná stavba. A to prý platí i o komunikaci, z níž se z obchvatu k motocentru přijíždí. Pochyby odmítl i
táborský městský úřad, který vydával povolení na stavbu motocentra.

Uzavírka jedné poloviny obchvatu Tábora na D3 kvůli sporům trvá už druhým rokem. Podle Pavla Bratránka se majitelé s exministrem dopravy Antonínem Prachařem dohodli na odkoupení majetku a odstranění motocentra za finanční kompenzaci. Jednání ale přerušila výměna šéfa dopravního resortu a klíčových lidí v ŘSD.