Po srážce vlaků na Krumlovsku je provoz trati obnoven s omezenou rychlostí

  14:10aktualizováno  14:10
Po čtvrteční železniční nehodě, při které se u Křemže na Českokrumlovsku srazily dvě soupravy společnosti GW Train Regio a zranilo se 14 cestujících, mohou místem opět projíždět vlaky. Rychlost tu je však kvůli poškození trati omezena. Firma na trasu nasadila vozy ze svých rezerv.

U obce Mříč se srazily dva osobní vlaky. (3. května 2018) | foto: David Peltán, MAFRA

Mluvčí Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Marek Illiaš informoval, že se železnici podařilo provizorně zprovoznit ve čtvrtek před osmou večer (o srážce vlaků zde).

„Přímo v místě nehody je jízda omezena na rychlost deseti kilometrů za hodinu. Na finální opravě a zprovoznění trati bez omezení budou technici SŽDC pracovat v nejbližších dnech,“ potvrdil Illiaš.

Fotogalerie

Vlaky se srazily u vesnice Mříč spadající pod Křemži, cestovalo v nich 50 lidí včetně dětí z lesní školky. Čtrnáct cestujících se zranilo, z toho čtyři poranění byla středně těžká, ale nikdo nebyl v ohrožení života a většina, včetně tří dětí, po ošetření zamířila z nemocnice domů.

Ještě ve čtvrtek to vypadalo, že náhradní autobusová doprava bude muset kvůli nedostatku vlakových souprav jezdit minimálně dokonce týdne. Ředitel GW Train Regio Robert Krigar ale MF DNES potvrdil, že už vlaky opět jezdí.

„Provoz jsme obnovili, pouze dvakrát denně vypravujeme jako doplňkový spoj autobus. Měli jsme nějaké rezervy, a tak jsme si vypomohli vlaky z Plzně a Karlových Varů,“ vysvětlil Krigar.

Škoda na havarovaných vlacích je odhadnuta na šest milionů korun. Ten méně poškozený by mohl být zhruba do měsíce opět k dispozici.

„U druhého to zatím nedokážeme odhadnout,“ doplnil Krigar. Vůz měl utržený motor i převodovku, které zůstaly v kolejišti.

GW Train Regio v Jihočeském kraji od roku 2017 obsluhuje tři tratě, takzvané pošumavské lokálky jedoucí mezi Českými Budějovicemi a Černým Křížem, Číčenicemi a Novým Údolím a Strakonicemi a Volary.

Na trase, kde se ve čtvrtek nehoda stala, jezdí také České dráhy, které zde provozují Jižní expres mezi Prahou a Českým Krumlovem, i ten už se tak mohl vrátit do normálního provozu.

GW Train nesouhlasí s kritikou Federace strojvůdců ČR

Po nehodě se ozvala Federace strojvůdců ČR, která tvrdí, že za srážkou vlaků stojí nedostatečné technické vybavení jedné ze souprav.

Podle ředitele společnosti GW Train Regio Roberta Krigara její vlaky odpovídají potřebným požadavkům. „Nebudu se více ke kritice federace strojvůdců vyjadřovat,“ uvedl Krigar.

Podle předběžných informací havárii způsobil vlak, který vjel na jednokolejnou trať přes zákaz. Federace strojvůdců uvedla, že v železniční stanici Boršov nad Vltavou bylo instalováno elektronické zabezpečovací zařízení, které upozornilo, že jeden z vlaků projel návěst Stůj.

Na signál ale podle federace zareagoval jen jeden vlak, protože druhá souprava neměla potřebnou vozidlovou radiostanici.

Nehodu vyšetřuje policie a Drážní inspekce. Zatím není jasné, co manévr způsobilo, zda se jednalo o selhání lidského faktoru, nebo šlo o systémovou chybu.

„Vyšetřování je teprve na začátku. V tuto chvíli nechceme, ani nebudeme o příčinách spekulovat. Inspekce se při vyšetřování věnuje bezprostředním příčinám, příčinám zásadním i systémovým,“ řekl mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal.

GW Train obsluhuje trať mezi Českými Budějovicemi a Černým Křížem od prosince loňského roku. Uspěla ve výběrovém řízení na dopravce, který vypsal Jihočeský kraj. Smlouva platí na 15 let a kraj za ni společnosti zaplatí 2,25 miliardy korun.

„Počkáme na závěry vyšetřování a podle toho se rozhodneme, jak postupovat dál. Rozhodně teď není důvod k tomu, abychom hned smlouvu (s GW Train) měnili, nemáme přesné informace, co přesně havárii způsobilo. Mrzí nás, že k nehodě došlo a je štěstí v tom, že její následky nejsou nijak tragické,“ řekl krajský radní pro dopravu Jiří Švec (STAN). 

Autoři: ,

Nejčtenější

Učitelka z Prachatic vydržela 49 dní ve tmě. Nyní si chce změnit život

Marcela Haspeklová uspořádala ve vimperské kavárně Ve Skále komponovaný večer s...

Zatímco většina lidí si vyzkouší pobyt ve tmě maximálně na týden, prachatická učitelka Marcela Haspeklová vydržela v...

Nadějná zlatovláska. Nástupkyně Neumannové o tetováních i hubnutí

Nadějná česká lyžařka Barbora Havlíčková

Pyšně vyhrnuje rukáv levé ruky. Nic nezakrývá. Naopak vášnivě popisuje příběhy důkladně promyšlených tetování. V...

Při nehodě na Písecku zemřeli čtyři cestující v osobním autě

U Drhovle na Písecku se srazil nákladní vůz s osobním, ve kterém zemřeli muž a...

U Drhovle na Písecku se srazilo nákladní auto s osobním. Při havárii zahynuli čtyři lidé. Tragédie se stala na silnici...

Muž v klubu prohýřil 30 tisíc. Když měl platit, volal na pomoc strážníky

Poslední noční kluby v Dubí bojují po otevření dálnice D8 do Německa o

Říká se, že každá zábava něco stojí, ale návštěvník nočního klubu v Českých Budějovicích si zřejmě myslel opak....

Tři zájemci o dostavbu dálnice D4 mají smůlu, ministerstvo je vyloučilo

Vizualizace dálnice D4 u Příbrami

Do druhého kola výběrového řízení na dostavbu 32 kilometrů dálnice D4 mezi Příbramí a Pískem vybralo ministerstvo...

Další z rubriky

Je muž souzený za podvod příčetný? Jeden posudek říká ano, druhý ne

Ilustrační snímek

Otázkou, zda obžalovaný trpí bludy, nebo ne, se zabývají už třetím rokem soudy. Na duševní poruchu totiž svádí své...

Stát dá pětistovku za zobák kormorána, podle rybářů ale ptáků neubude

Kormorán velký přezimuje na pražské Vltavě ve velkých hejnech a rybářům působí...

Přemnožení kormoráni působí rybářům milionové škody. Stát je chce zmírnit tím, že začíná myslivcům od listopadu...

Tábor investuje do centra pro seniory i parkoviště ve Větrovech

Opravy Budějovické ulice v Táboře (červenec 2018).

Nejnákladnější akcí příštího roku v Táboře bude stavba centra pro seniory, vyplývá to z návrhu rozpočtu. Pokračovat...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz