Nová stezka vede po pravém břehu Vltavy od mostu v Týně až po osadu Břehy.

Nová stezka vede po pravém břehu Vltavy od mostu v Týně až po osadu Břehy. | foto: Slavomír Kubeš, MAFRA

Na stavbu cyklostezky padlo osm milionů. K Vltavě už vyrazili bruslaři

  • 4
Necelé tři kilometry cyklostezky podél Vltavy v těchto dnech otevírají u Týna nad Vltavou. Stavba měla být hotová už na konci září, ale firma nestihla upravit okolní terén. Samotný asfalt je již hotový, a tak se na nové stezce už několik dní jezdí.

Cyklostezka vede po pravém břehu Vltavy od mostu v Týně až po osadu Břehy. Většinu peněz na její stavbu poskytla Evropská unie.

"Kolaudaci jsme odsunuli na 18. října. Nejsou to žádné zásadní vady. Musí se jen udělat několik terénních úprav," vysvětlil vedoucí odboru Hospodářské správy a školství v Týně Petr Rohlena.

Přes sychravé počasí už na nový asfalt vyrážejí pravidelně sportovní nadšenci. Když vysvitne slunce, bývá na trase čilý ruch. A to i přesto, že stavba ještě nebyla zkolaudována.

Stezka by měla za pár let vést až do Litoradlic

"Je to tu opravdu hezké. Mladí tu už hodně jezdí na kolech a bruslích. Dosud tu žádná podobná možnost nebyla," řekla Týňačka Zdena Radová. "Stavitelská firma tu pracuje, co jim síly stačí. Vídám je tu každý den i v sobotu a neděli," dodala.

Nová stezka vede po pravém břehu Vltavy od mostu v Týně až po osadu Břehy.

Další etapa počítá s vytvořením cyklistické trasy až do obce Litoradlice. Využívat přitom bude i silnici třetí třídy u Hněvkovické přehrady. Stát by měla 16,5 milionu korun, město na ni žádá dotaci z EU.

"Máme problém s 600 metry od osady Břehy. Původně jsme počítali, že by trasa vedla po silnici, ale jsou tam zatáčky a docela provoz. Nedaleko je totiž učiliště, takže ráno a odpoledne by to pro cyklisty mohlo být nebezpečné," upozornil Rohlena.

Město proto jedná s vlastníky pozemků podél řeky o vytvoření nové trasy.

Kus stezky nejspíš povede lesem

Za Hněvkovickou přehradou by pak stezka uhnula do lesa, kde by pro cyklisty byla vytvořena nová silnice až do Litoradlic. Pak by už chybělo jen pět kilometrů k propojení se stezkou od Budějovic.

Nadace jihočeské cyklostezky, která je hybným motorem projektu, se snaží využívat nevyužívané silnice.

"Cyklostezky jsou totiž enormně drahé. Chceme proto využívat například lesní cesty. Cyklisté jsou tam v bezpečí a je to levné. Kdybychom chtěli stavět celou vltavskou cestu jako cyklostezku, nedodělali bychom ji ani za sto let," poukázal Vladimír Votřel z Nadace jihočeské cyklostezky.