"V sezoně jezdím na Temelín a zpět dvakrát týdně. Především ranní cesta je časově náročnější. Je to do kopce a musím počítat také s určitým časem na osprchování. Varianta cyklobusu je dobrá, zejména když je ráno špatné počasí," říká 33letý Ondřej Paulát z Českých Budějovic.
Do práce jezdí po cyklostezce kolem Vltavy, když chvátá, vezme to přes Dříteň a Olešník. K elektrárně šlape necelou hodinu, domů padesát minut.
Zařízení na přepravu kol namontoval dopravce na sedm autobusů, které vozí zaměstnance do elektrárny. Pět jezdí z Český Budějovic, po jednom z Týna a Bechyně.
"Jízdní kola na autobusy nakládáme vždy na první nástupní stanici mimo zastávky městské dopravy. Nehrozí tak kolize s autobusy, které vozí cestující uvnitř města," objasnil Petr Kocar, ředitel autobusové dopravy ČSAD Jihotrans.
Například z krajského města vyjíždějí tyto autobusy na Temelín od 5:40 do 6:10 hodin. Cestující s bicykly musí být na zastávce nejpozději pět minut před odjezdem, aby řidič nenabral při nakládání zpoždění.
"Novinka je důležitá i kvůli bezpečnosti, protože odpoledne je venku lépe vidět a lidé po práci už nejsou v takovém časovém tlaku. Mohou tedy zvolit delší trasy a vyhnout se hlavním silničním tahům," shrnul mluvčí jaderné elektrárny Marek Sviták.