Na konečné zastávce vlaku v Novém Údolí na Prachaticku začal fungovat nový moderní bezbariérový terminál pro přestup mezi vlaky na autobusy.

Na konečné zastávce vlaku v Novém Údolí na Prachaticku začal fungovat nový moderní bezbariérový terminál pro přestup mezi vlaky na autobusy. | foto: Slavomír Kubeš, MAFRA

Nádraží v Novém Údolí ze změnilo na moderní přestupní terminál

  • 4
Na turisty, kteří rádi cestují veřejnou dopravou, čeká v železniční stanici Nové Údolí na Prachaticku příjemné překvapení. Otevřeli tu totiž nový přestupní terminál, který umožní lidem komfortní spojení mezi autobusovou a vlakovou dopravou na jihu Čech a v Bavorsku.

V Novém Údolí, které je konečnou stanicí, je nové nástupiště s příjemnou bezbariérovou rampou, vzdušný dřevěný přístřešek se sedlovou střechou a asfaltová točna pro autobusy.

Turisté, kteří poprvé viděli nově upravené nádraží, si jeho nový vzhled moc pochvalovali. Někteří neváhali vytáhnout fotoaparáty a mobily, aby si terminál vyfotografovali. 

"Jsme nadšeni, jak to tady vypadá. Dřív se vystoupilo z vlaku a vypadalo to jako v nějaké divočině, byl tu konec světa. A teď je to tady hezké, pohodlné a zapadá to do krajiny," obdivovali Vojtěchovští z bavorského Burghausenu, kteří jezdí po Šumavě na kolech.

V konečné stanici Nové Údolí na Prachaticku začal fungovat terminál
V konečné stanici Nové Údolí na Prachaticku začal fungovat terminál
V konečné stanici Nové Údolí na Prachaticku začal fungovat terminál...

Nový bezbariérový terminál pro cestující v konečné stanici Nové Údolí na Prachaticku.

Investorem nového přestupního terminálu je Správa železniční dopravní cesty, která stavbu za zhruba sedm milionů korun zaplatí s vydatnou pomocí Evropské unie, ta uhradí 85 procent nákladů.

"Součástí stavby bylo prodloužení nástupiště, nové osvětlení, vybudování přístřešků nad nástupištěm a dalšího krytého přístřešku, výstavba nové rampy pro vozíčkáře, točny autobusů a nezbytné terénní úpravy," řekl Pavel Habarta, který je pověřen řízením Správy železniční dopravní cesty.

Terminál vyrostl za tři měsíce a je součástí rozvoje turistického ruchu v rámci přeshraniční spolupráce mezi regiony České republiky, Bavorska a Rakouska s názvem Turistická dopravní síť Dunaj - Ilz - Vltava.