Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

U Veselí nad Lužnicí už se platí za dálnici, přitom je jí jen půl

  11:32aktualizováno  11:32
U Veselí nad Lužnicí je už několik dní zpoplatněný nový úsek dálnice D3. Komunikace tam přitom ještě není dokončená, jezdí se jen dvěma ze čtyř pruhů. Oficiální spuštění je naplánované až na podzim.

Řidiči nad tím nechápavě kroutí hlavou a starosta Veselí nad Lužnicí Ladislav Sýkora už kvůli tomu napsal i ministru dopravy Danu Ťokovi.

„Průjezdný je v každém směru jeden jízdní pruh, maximální povolená rychlost je tam 80 kilometrů v hodině. Jak mohou něco takového zpoplatnit, tomu nerozumím. Z praktického hlediska je to stále jen náhrada za silnici první třídy, která se stane součástí dálnice,“ reagoval starosta.

A podobně to vnímají i oslovení řidiči. „Je to bizarní. Nechápu, že si něco takového dovolí. Za nakousaný rohlík přece taky nebudu platit. Kdyby raději konečně vyřešili dostavbu dálnice u Tábora,“ neskrýval rozhořčení jeden z motoristů, David Nárovec.

Nový úsek mezi Bošilcem a Veselím je zprovozněn týden. O zpoplatnění jako první informoval Deník. Doposud se tam jezdilo po silnici první třídy I/3, ta se po úpravách stane polovinou D3. První půlka už je dokončená a právě na ní je v místě převedená doprava.

Veselím nad Lužnicí najednou projíždí více aut

Ministerstvo dopravy proto neváhalo a uvedlo ji do provozu v režimu předčasného užívání, ačkoliv je zatím jen v polovičním profilu. „Tím pádem se stala součástí souvislého zpoplatněného úseku od Tábora až k Bošilci,“ vysvětlil Tomáš Neřold, mluvčí ministerstva dopravy. Během roku, zřejmě v září, dostanou řidiči tento nový úsek k dispozici celý.

Jiné řešení, než uvolnit nové dva pruhy, v podstatě nebylo možné. Jinak by musela auta jezdit jen přes Veselí nad Lužnicí. Se zpoplatněním se nicméně dalo počkat až do kompletního otevření pětikilometrového úseku.

Starosta Sýkora požádal městskou policii, aby sledovala, zdali se v posledním týdnu kvůli změně zhoršila dopravní situace ve Veselí. Podle počítání se o 150 procent zvýšil počet nákladních aut, celkově pak vzrostla doprava o 10 až 15 procent.

„Dálnice je pro nás také obchvatem. Ten má za úkol odlehčit dopravě ve městě a vytlačit provoz mimo. Zpoplatněním se však část aut vrací zpátky. I proto bych chtěl spojit síly se starosty dalších dotčených měst a pokusit se zajistit, aby dálniční obchvaty zpoplatněné nebyly,“ doplnil Sýkora.

Letos bude kromě zmíněného úseku dokončená a zprovozněná také více než tříkilometrová část D3 z Borku do Úsilného poblíž Budějovic. Staví se i na dalších úsecích mezi Budějovicemi a Veselím.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Věra Vávrová stála u založení firmy Vavi.
Vimperská firma šije košile skoro 30 let, uspěla v Živnostníkovi roku

V okolí Vimperka bývalo několik závodů, které se věnovaly textilní výrobě. To už je dnes minulostí. Rodinná firma Vavi ale vydržela a od roku 1990 šije košile...  celý článek

Při druhé nehodě zemřely dvě ženy.
Při dvou dopravních nehodách na Strakonicku zemřeli tři lidé

V rozmezí necelých tří hodin se staly poblíž Volyně na Strakonicku dvě tragické dopravní nehody, které si vyžádaly tři lidské životy. Jedna se stala, když...  celý článek

Zlínští policisté našli nad malenovickým hradem ostatky lidského těla. (27. dubna 2011)
Policie odvolala pátrání. Houbařka nechala kolo u lesa a šla domů pěšky

Ztraceného houbaře, po němž zůstal přes noc u cesty jen bicykl, hledali policisté v lese u Soběslavi. Záhy se ukázalo, že do lesa nevyrazil muž, ale žena,...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.