Turistický potenciál Budějovice mají, ale je mnohdy nevyužitý. A tak často návštěvníci jedou z Prahy rovnou do Českého Krumlova, pak ještě navštíví zámek Hluboká nebo Holašovice a tím jejich jihočeské putování končí.
Budějovičtí to chtějí změnit i prostřednictvím stránek www.budejce.cz. Město se na nich prezentuje jako královské a hned v úvodu láká fotografií na adventní trhy na náměstí Přemysla Otakara II.
Stránky působí uživatelsky přívětivě, snadno se najde výběr nejkrásnějších míst, dále nechybí tipy na výlety, na TOP gastro a ubytovací zařízení i informace o aktuálních událostech.
Web je propojený s ubytovacím portálem booking.com a cestovatelským tripadvisor.com, takže ho naleznou i zahraniční turisté. Verze v cizím jazyce však zatím chybí, anglická a německá mají být spuštěné v lednu.
„Potřebujeme sem turisty dostat tak, aby se zde zdrželi více než jen jednu noc. Cílem webu není pouze nabídka historických míst, ale má nabízet také především služby,“ sdělil Jaromír Talíř, náměstek primátora pro kulturu a cestovní ruch.
Město si pravidelně nechává zpracovávat od ekonomické fakulty Jihočeské univerzity průzkum týkající se turistiky. A ten doporučuje, aby se Budějovice více zaměřily na oblast sociálních sítí.
„I proto vznikl tento web. Koncepce cestovního ruchu vychází z rakouského modelu. Ale dovolím si říct, že Budějovice díky novým stránkám zaujmou více než třeba Linec,“ konstatoval ředitel Jihočeské centrály cestovního ruchu Jaromír Polášek.