Vedení města nejprve argumentovalo, že konečně mají v srdci Tábora přednost chodci před automobily, teď ale uznává, že nové řešení křižovatky brzdí dopravu. Částečně ji tak chce upravit.
Po rekonstrukci, která skončila loni v srpnu, se u křižovatky začaly tvořit kolony. Ve špičce dosahují na jedné straně až do Budějovické ulice a na druhé stojí auta až na hrázi rybníka Jordán. Oprava přitom měla přinést přesný opak - zrychlit a zbezpečnit dopravu v centru Tábora.
Lidé proto začali starostovi Jiřímu Fišerovi (Tábor 2020), který dopravní řešení obhajoval, zasílat desítky e-mailů. Nyní argumenty řidičů, z nichž jeden například napsal, že "silnice je uzoučká jak na koněspřežku a chodníky široké jak na setkání s papežem", starosta uznal.
"Chtěli bychom připravit upgrade křižovatky. Během 14 dnů chceme vymyslet a sepsat projektové změny a začít je projednávat s policisty, odborem dopravy, krajským úřadem i s poskytovatelem dotace. Půjde o částečné stavební úpravy spočívající zejména v prodloužení jednotlivých řadicích pruhů pro vozidla, kdy třeba by mohl být zrušen jeden z ostrůvků uprostřed přechodu, čímž by se prodloužil ve směru od Českých Budějovic prostor pro vozy v křižovatce, a výrazně by se tak zvýšila průchodnost křižovatky," řekl Fišer.
Rekonstrukce křižovatky stála 34 milionů korun. Investorem oprav silnic a křižovatky byl Jihočeský kraj, který prostavěl 11,4 milionu korun, Vodárenská společnost Táborsko platila 4,6 milionu korun za opravy vodovodu a kanalizace a město vydalo za chodníky, zeleň a opěrnou zeď na Parkánech dohromady 18 milionů korun.
Část nákladů pokryla státní dotace, což nyní může být problém. Jak varoval vedoucí odboru investic táborské radnice Karel Hotový už před několika týdny, když o možnosti další rekonstrukce náměstí debatovali zastupitelé, v podmínkách dotace je jasně dáno, že pět let se nesmí projekt změnit.
Radnice proto nyní musí vyjednat možné změny projektu. Ty by začaly, až bude hotová výstavba protipovodňových opatření v Lužnické ulici nedaleko odsud, která je nyní až do konce srpna uzavřena pro veškerou dopravu. I kvůli tomu se nyní zejména ve špičkách na Křižíkově náměstí tvoří dlouhé kolony.
"Rekonstrukci Křižíkova náměstí kritizuje spousta lidí hned od jejího provedení. Jízdní pruhy se zúžily, a i když se mi teď prostor se zelení jako takový líbí, tak z pohledu řidiče je projetí křižovatky pomalejší," řekl Jiří Žák, prodavač z nedaleké trafiky na okraji třídy 9. května.