"Takřka všechno půjde pryč, vyjma kovové konstrukce. Ta bude opískovaná a dostane protikorozní ochranu," naznačil ředitel jihočeského Ředitelství silnic a dálnic Josef Pešl.
V prvním roce se bude opravovat vrchní konstrukce, po tuto dobu na most nebudou smět žádná auta. Pak se most zřejmě částečně otevře. Na řidiče čeká objízdná trasa vedoucí přes Bernartice a Písek.
Žďákovský mostStavba mostu byla zahájena současně se stavbou Orlické přehrady roku 1958. Auta přes něj začala jezdit v roce 1965. |
Pro řidiče jedoucí od Tábora uhýbá kratší objížďka za Milevskem po komunikaci spojující silnice číslo 19 a 121 těsně před Zbelítovem. Trasa pak pokračuje přes osadu Velká a dál na Zvíkovské Podhradí.
"Tuto trasu už využívají některé náklaďáky, jejichž řidiči to tu znají. Měli by jezdit přes Opařany a Bernartice, ale takhle to mají kratší. Zabránit jim v tom nemůžeme," dodal vedoucí odboru dopravy na milevském městském úřadu František Kabele.
Milevsko chce ale osadu Velká ochránit proti silničním pirátům. "Požádali jsme kraj o dva radary. Nebude to ale na pokuty, spíš kvůli psychologickému efektu,“ říká vedoucí odboru. Jeden radar už v osadě je, nové by měly být při příjezdu z obou stran. "Městská policie tam bude navíc hlavně zpočátku měřit rychlost," uvedl Kabele.
Nákladní auta ale dlouho tuto alternativní trasu využívat nebudou. Chystá se totiž také další uzavírka v Milevsku. ŘSD v nejbližších týdnech zahájí opravu viaduktu, kde se kříží silnice číslo 19 a 105. Písek, který leží na oficiální objízdné trase, počítá s drobnými dopravními komplikacemi.