Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Oprava železnice uzavře v Budějovicích důležité viadukty. Řidiče čekají potíže

  15:04aktualizováno  15:04
Motoristy v Českých Budějovicích čekají tři roky objížděk a dopravních komplikací. Ve městě totiž začíná dlouho očekávaná a také obávaná stavba rychlostního IV. železničního koridoru, která si vyžádá uzavření důležitých viaduktů

Ilustrační snímek. | foto: Ladislav Němec, MAFRA

Modernizace téměř 2,8 kilometru dlouhého úseku železniční trati mezi Severní zastávkou a vlakovým nádražím si vyžádá 740 milionů korun. Práce pro auta uzavřou některé důležité viadukty na hlavních tazích od Tábora či Jindřichova Hradce.

"Už nyní je neprůjezdný přejezd v Blahoslavově ulici v zahrádkách Husovy kolonie, který ale využívají většinou jen místní," informovala náměstkyně českobudějovického primátora pro dopravu Ivana Popelová.

Větší problémy přijdou v druhé polovině dubna, kdy se auta nedostanou pod viadukt na Pekárenské třídě. Navíc zůstane na zhruba dva měsíce uzavřen jeden jízdní pruh na vytížené Nádražní ulici od křižovatky se Skuherského až po Pekárenskou.

"Ulice se bude rozšiřovat tak, aby pod tratí v Pekárenské vznikl plnohodnotný podjezd se třemi pruhy, z toho jeden bude odbočovací. Nové se postaví i chodníky," popsala Popelová.

Práce skončí až v roce 2014

Úpravy úseku trati, které souvisejí se stavbou rychlostní železnice mezi Prahou a Horním Dvořištěm, skončí na začátku roku 2014. "Jejich součástí jsou také modernizace či stavby nových mostů, protihlukové stěny a nová zabezpečovací zařízení," shrnul mluvčí Správy železniční dopravní cesty Pavel Halla.

Vylepšení se dočkají také nástupiště na vlakovém nádraží, která doplní výtahy pro vozíčkáře. Na Severní zastávce vyrostou nové přístřešky pro cestující. Vlaky by na zmodernizované trati mohly jezdit rychlostí až 120 kilometrů v hodině.

Největší dopravní manévry v souvislosti s úpravou železnice zažijí Budějovice příští rok, kdy se uzavřou dva nejdůležitější viadukty ve městě - na Pražské a frekventované Rudolfovské ulici.  Oba tyto podjezdy se budou upravovat tak, aby pod nimi mohla projíždět alespoň městská hromadná doprava. 

Město navíc trvá na tom, že uzavření viaduktu na Rudolfovské nepovolí do doby, než bude hotový úsek zanádražní komunikace, který auta převede z Rudolfovské na Pekárenskou ulici, kde už v té době bude hotový rozšířený podjezd. Náhradou za silnici na Pražské se stane A. Trägera v Kněžských Dvorech a také vloni dokončené propojení okruhů.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ředitel Samsonu Daniel Dřevikovský.
Zákazníci se k nám začínají vracet, říká ředitel pivovaru Samson

V Českých Budějovicích platívalo, že od jihu po Rudolfovskou třídu vládne Samson, dále pak Budějovický Budvar. Samson však ustoupil ze slávy. Významnou pozici...  celý článek

Budova Jihočeské vědecké knihovny na Lidické třídě v Českých Budějovicích.
Knihovna může žádat o dotaci, auta k ní dočasně dojedou po cyklostezce

K Jihočeské vědecké knihovně v Budějovicích budou auta jezdit dočasně z Mánesovy ulice kolem Malše. Díky tomuto rozhodnutí už nic nebrání tomu, aby knihovna...  celý článek

Strážci NP Šumava procházejí po břehu řeky Křemelná.
Turistů na Šumavě stále přibývá. Vracejí se i na místa, kde už byli

V minulých letech rostla návštěvnost Šumavy meziročně až o pětinu. Letošní rok nebyl tak dramatický, přesto lidí v národním parku stále přibývá. Startuje...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.