Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Podnik ČSAD Budějovice chce koupit konkurenční firmu Záruba z Vodňan

  10:24aktualizováno  10:24
Dopravní podnik ČSAD Autobusy České Budějovice plánuje koupi svého konkurenta autobusové dopravní firmy Záruba M&K z Vodňan na Strakonicku. Podniky už si prý nechtějí navzájem konkurovat. Obě společnosti tvrdí, že po sloučení nepocítí cestující žádnou změnu.
Ilustrační foto.

Ilustrační foto. | foto: Profimedia.cz

"Jsme ve fázi, kdy ověřujeme, zda sloučení tak, jak jej máme naplánované, je legislativně možné, a prověřujeme vše, abychom dodrželi veškerá zákonná ustanovení. Když se kupuje veřejná doprava, tak je to mnohem složitější, než kdyby se třeba kupovala pekárna," řekl generální ředitel ČSAD Autobusy České Budějovice Vladimír Homola.

Důvodem, proč oba podniky o obchodu uvažují, je, že si už nechtějí v Jihočeském kraji konkurovat. Záruba M&K má 20 autobusů, ve kterých přepraví na linkových, zájezdových i mezinárodních spojích ročně zhruba milion cestujících.

Z Vodňan zajíždí například do Českých Budějovic, Netolic, Lhenic, Chelčic, Písku či Protivína. "Podobně jsme dříve slučovali například dopravu na Novopecku. Nyní nastala doba, kdy si říkáme, že lepší bude fúze, než se připravovat o tržby," dodal Homola.

Lidé, kteří k cestě především do práce či škol využívají vodňanskou dopravu, by neměli po sloučení nic poznat. ČSAD Autobusy slibuje, že zachován zůstane počet linek, jízdní řády a časy autobusů i počet obcí a měst, které dosud autobusy se žluto-červeno-zeleným logem obsluhovaly.

"Byla to i jedna z našich podmínek, aby ČSAD převzalo veškeré naše linky a lidí se nijak akvizice nedotkla. Nyní řešíme převod autobusů a další detaily," řekl ředitel společnosti Záruba M&K Milan Reinisch. Firma podle něj bude chtít obchod uzavřít v letošním roce.

Částku, za kterou ČSAD vodňanskou společnost získá, firmy zatím nezveřejnily.

ČSAD nyní zajišťuje v kraji téměř 33 procent veškeré přepravy. Kdyby ovládla i linky firmy Záruba M&K, polepšila by si o další tři procenta. V kraji nyní funguje 15 dopravců.

"Sloučením dvou dopravních firem nevznikne monopol, protože ČSAD budou mít opravdu jen o tři procenta větší podíl na trhu a stále zhruba třetinový. Samozřejmě i nám záleží na tom, aby v kraji bylo více dopravců, protože pak se nemůže stát, že si výhradní dopravce začne diktovat podmínky," řekl poradce hejtmana pro dopravu Ivan Študlar.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Zbraně, které zadrželi kriminalisté českobudějovické expozitury Národní...
Dvojice mužů z Prachaticka předělávala zbraně, aby mohly pálit v dávkách

Kriminalisté z českobudějovické expozitury Národní centrály proti organizovanému zločinu zasahovali na Prachaticku. Šest lidí obvinili z trestného činu...  celý článek

Volební hlasování.
Jihočeši žijící v cizině jdou k volebním urnám v Londýně i v Kodani

Když se lidé ráno v Česku probouzeli, měla už odvoleno. Jedenadvacetiletá Kateřina Šimková, která pochází z Budějovic, ve čtvrtek večer pacifického času po...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Vlak táhl opilce desítky metrů kolejištěm, spáč vyvázl s poraněnou hlavou

S pouhým poraněním hlavy vyvázl osmadvacetiletý muž, kterého u Jindřichova Hradce táhl vlak kolejištěm. Opilec si ustlal v těsné blízkosti koridoru ve směru na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.