Smělé plány představil Jaroslav Krejčí, který už sedmnáct let provozuje Lyžařský areál Monínec u Sedlce-Prčic.
"Tento projekt je jediná šance, jak přilákat turisty. Na Monínci jsme začali podobně spolupracovat a předávat si turisty a za půl roku se nám zvedla návštěvnost o 30 procent. Musíme začít všichni spolupracovat, jedině tak máme lidem co nabídnout," říká podnikatel Krejčí.
Nabídka by to mohla být opravdu pestrá. Turisty by například mohl zajímat Tábor kvůli historii, města na Lužnici by přitáhla vodáky, menší obce cyklisty, Bechyně by lákala lázeňstvím, Jistebnicko golfem a Monínec lyžováním.
"Je v tom budoucnost. Pokud by vznikl třeba na internetu obchod, ve kterém by si každý mohl naklikat, o co má zájem, a strávit takto na Táborsku delší dobu, pak by to pomohlo všem. Teď jsme živi především z jednodenních pobytů," přidal se provozovatel penzionu Jan Smrčka.
Teď v Táboře turisté utratí jen asi 500 korun
Táborsko je už teď plné ubytovacích zařízení - je zde téměř tisícovka hotelů, přes 600 penzionů a více než 250 kempů či ubytoven. Jenže 6 z 10 turistů tady nestráví delší dobu než jeden den.
"Nejčastější návštěvníci jsou lidé ve věku od 29 do 49 let, kteří přijeli kvůli poznávací turistice a utratí v Táboře od 200 do 500 korun," vyčetla z průzkumu místostarostka města Lenka Horejsková.
Turisté by také uvítali, pokud by vznikly internetové stránky, které by jim pomohly přehledně naplánovat dovolenou na Táborsku.
"Pro uživatele by bylo ideální, kdyby stránky uměly například doporučit výlety pro rodiny s dětmi a rovnou jim i nabídnout přijatelné ubytování za rozumné ceny," komentoval Stanislav Kántor z Prahy.