Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Povodí Vltavy zastavilo zakázky kvůli podezření z manipulace

  11:59aktualizováno  11:59
Splavnění Vltavy z Hněvkovic k Orlíku je opět s otazníkem. Důvodem je tentokrát podezření, že Ředitelství vodních cest jako investor akce pochybilo ve výběrech zhotovitelů. To práce zdrží.

Pohled z výletní lodi na Vltavu | foto: archiv města České Budějovice

Podle starosty Týna nad Vltavou Milana Šnorka už práce váznou roky. Nejdříve některé zakázky prověřoval antimonopolní úřad. „Pro nás to znamená nejistotu při plánování projektů na březích Vltavy. Pokud budou městem projíždět výletní lodě, chceme břehy upravit. Postavit sociální zařízení, kotviště, parkoviště,“ vypočítává.

Poslední etapa vodní magistrály z Českých Budějovic na Orlík, kterou z větší části platí Evropská unie, prochází Týnem pod dvěma mosty. Výběrové řízení na poslední úsek dokonce řeší protikorupční policie. Stavba má hodnotu 445 milionů korun.

Mluvčí a zástupce ředitele Ředitelství vodních cest Jan Bukovský ale tvrdí, že s pracemi budou rychle pokračovat. „Původní tendr jsme zrušili a vypsali nový. Lidé, kteří ten první dělali, už u nás nepracují,“ ujistil.

S prohrábkou koryta, která zajistí pro lodě dostatečnou hloubku, začne vybraná firma ještě letos.

Co s historickým mostem?

Neznámou ale stále zůstává historický železný most v Týně. Pro větší plavidla je nízký. Vltavotýnští zastupitelé požadují od investora, aby most přestěhoval dál proti proudu, kde jsou břehy vyšší a místo něho postavil jiný. Ten to odmítá kvůli vysokým nákladům.

„Nabízíme jako řešení úpravu mostu za 90 milionů korun. Návrh zastupitelů by přišel na čtvrt miliardy. Zatím budou most podplouvat jen menší lodě,“ řekl Bukovský.

Železným mostem, který je technickou památkou, se budou ještě do voleb zabývat týnští zastupitelé. Mimo jiné se pokusí na nový získat příspěvek od státu, protože město podle nich další most nutně potřebuje.

Mezi jihočeské projekty kolem řek, za nimiž stojí 18 lidí obviněných z manipulace zakázek, patří stavba protipovodňového opatření na českobudějovickém Jiráskově nábřeží a nový most přes Lužnici v Dráchově u Soběslavi. Obě stavby dohromady za 130 milionů korun financuje Povodí Vltavy.

V krajském městě už patky pro upevnění mobilních stěn na soklu dlouhém skoro dva kilometry fungují a most v Dráchově je před dokončením. „Do konce roku by měl být hotový,“ těší se starosta Dráchova František Paták.

Další projekty povodí zastavilo

Povodí Vltavy ale další projekty stoplo. „V tuto chvíli jsem zastavil výběrová řízení na všechny investiční akce a nařídil mimořádný audit všech zakázek,“ oznámil generální ředitel Povodí Vltavy Petr Kubala. Vedení podniku odhaduje, že projekty, které jsou v pořádku, to zbrzdí maximálně o týdny.  

Zpětně kontrolované budou tendry na úpravy jezů v Českém Krumlově a Vyšším Brodě, zakázka na úpravu Dobrovodského potoka v Budějovicích, protipovodňová opatření v Písku, Husinci a Českém Krumlově.

Kubala ujistil, že jeho firma spolupracuje úzce s policií. Informaci o obviněných lidech, kteří se podíleli na výběrech zhotovitelů staveb, přinesly jako první Lidové noviny. Podle deníku hrozí obviněným až deset let vězení.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Obsazenost parkoviště u výstaviště v Písku sledují čidla zapuštěná v zemi,...
Písek chystá jako první město v Česku aplikaci, která usnadní parkování

Motoristy v Písku navede k volnému parkovacímu místu unikátní aplikace v mobilu. Zaznamená polohu vozidla a na mapce ukáže ulice s možnostmi, kde ho odstavit....  celý článek

Zámek Hluboká otevřel novou prohlídkovou trasu Hostinské pokoje. Návštěvníci...
Hluboká otevřela novou trasu. Na zámek letos přišlo už přes 260 tisíc lidí

Druhé pato nabízí návštěvníkům pohled do hostinských pokojů, kde Schwarzenbergové ubytovávali své významné návštěvy. Lidé zde poznají atmosféru 19. a počátku...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Vlak táhl opilce desítky metrů kolejištěm, spáč vyvázl s poraněnou hlavou

S pouhým poraněním hlavy vyvázl osmadvacetiletý muž, kterého u Jindřichova Hradce táhl vlak kolejištěm. Opilec si ustlal v těsné blízkosti koridoru ve směru na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.