Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Správní soud státu nepomohl, přestavba obchvatu Tábora nesmí pokračovat

  17:43aktualizováno  17:43
Nejvyšší správní soud zamítl kasační stížnost Ředitelství silnic a dálnic a ministerstva dopravy, která se domáhala pokračování přestavby obchvatu Tábora na úsek dálnici D3. Stavbu zastavil Městský soud v Praze kvůli stížnosti majitelů přilehlého motocentra, které by přišlo o přístupovou cestu.

Obchvat Tábora se má změnit na dálnici D3. Kvůli sporům ŘSD s majiteli motocentra však stavba stojí. | foto: Slavomír Kubeš, MAFRA

Soud zveřejnil rozsudek na úřední desce bez odůvodnění, upozornila na to Česká televize.

Městský soud řešil spor mezi ministerstvem a Ředitelstvím silnic a dálnic (ŘSD) na jedné straně, a vlastníky pozemků, kteří si stěžují, že je stavba připraví o jedinou příjezdovou cestu k motocentru, na straně druhé.

Už před stavbou firmy sourozenců Bratránkových totiž bylo rozhodnuto o tom, že spojovací obslužná cesta je jen dočasná, čímž ve stížnosti argumentovalo ministerstvo dopravy.

Složitá výstavba D3

Stavba dálnice D3, na níž se opravovaný obchvat nachází, je problematická. První úsek byl otevřený před 20 lety. Komunikace má v budoucnosti spojovat Prahu s rakouskými hranicemi a měřit přibližně 180 kilometrů. Zatímco rakouská strana je připravena na napojení této dálnice, D3 v České republice vede jen mezi Meznem a Veselím nad Lužnicím v celkové délce 42 kilometrů. Další úseky v Jihočeském kraji se staví, ve středních Čechách se však budování dálnice komplikuje (více o středočeských problémech se dozvíte zde).

Při povolování stavby motocentra si toho však stavební úřad ani katastr nemovitostí a další instituce nevšimly a stavba byla povolená jako trvalá (více o příběhu motocentra čtěte zde).

Ministerstvo dopravy v kasační stížnosti rozporovalo především to, že po kolaudačním řízení získaly stavby automaticky oprávnění k časově neomezenému používání příjezdové cesty.

Podle ministerstva ale povolení používat příjezdovou komunikaci zaniklo už v roce 2008, a provozovatelé motocentra ji proto používají neoprávněně.

Spor komplikuje už tak složitou stavbu D3

Táborský obchvat na D3 se opravoval, respektive měnil na jeden z úseků budované dálnice D3 už několik měsíců.

"Zastavení stavby samozřejmě oddaluje dokončení plnohodnotného dálničního spojení v celém úseku mezi Meznem a Veselím nad Lužnicí," uvedl mluvčí ministerstva dopravy Tomáš Neřold.

Obchvat je nyní průjezdný jen pro jeden pruh v každém směru a situace výrazně komplikuje i dopravu v některých čtvrtích Tábora.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Rodiče děti unesli ze strakonického dětského centra při povolených návštěvách.
Soud nařídil ústavní výchovu unesených sourozenců. Kvůli zanedbávání péče

Českokrumlovský soud nařídil ústavní výchovu sourozenců Davida a Leonarda Lackó, které minulý pátek unesli rodiče z dětského centra ve Strakonicích. Podle...  celý článek

Jan Tuček stojí před budovou, kde nyní sídlí psychiatrické oddělení budějovické...
Klíčem k duševní kondici je dobré zázemí, říká primář psychiatrie Tuček

Proč nejsou všichni duševně nemocní spokojení s léčbou? To vysvětlil v rozhovoru pro MF DNES primář psychiatrického oddělení českobudějovické nemocnice Jan...  celý článek

Ředitel Samsonu Daniel Dřevikovský.
Zákazníci se k nám začínají vracet, říká ředitel pivovaru Samson

V Českých Budějovicích platívalo, že od jihu po Rudolfovskou třídu vládne Samson, dále pak Budějovický Budvar. Samson však ustoupil ze slávy. Významnou pozici...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.