Soud zveřejnil rozsudek na úřední desce bez odůvodnění, upozornila na to Česká televize.
Městský soud řešil spor mezi ministerstvem a Ředitelstvím silnic a dálnic (ŘSD) na jedné straně, a vlastníky pozemků, kteří si stěžují, že je stavba připraví o jedinou příjezdovou cestu k motocentru, na straně druhé.
Už před stavbou firmy sourozenců Bratránkových totiž bylo rozhodnuto o tom, že spojovací obslužná cesta je jen dočasná, čímž ve stížnosti argumentovalo ministerstvo dopravy.
Složitá výstavba D3Stavba dálnice D3, na níž se opravovaný obchvat nachází, je problematická. První úsek byl otevřený před 20 lety. Komunikace má v budoucnosti spojovat Prahu s rakouskými hranicemi a měřit přibližně 180 kilometrů. Zatímco rakouská strana je připravena na napojení této dálnice, D3 v České republice vede jen mezi Meznem a Veselím nad Lužnicím v celkové délce 42 kilometrů. Další úseky v Jihočeském kraji se staví, ve středních Čechách se však budování dálnice komplikuje (více o středočeských problémech se dozvíte zde). |
Při povolování stavby motocentra si toho však stavební úřad ani katastr nemovitostí a další instituce nevšimly a stavba byla povolená jako trvalá (více o příběhu motocentra čtěte zde).
Ministerstvo dopravy v kasační stížnosti rozporovalo především to, že po kolaudačním řízení získaly stavby automaticky oprávnění k časově neomezenému používání příjezdové cesty.
Podle ministerstva ale povolení používat příjezdovou komunikaci zaniklo už v roce 2008, a provozovatelé motocentra ji proto používají neoprávněně.
Spor komplikuje už tak složitou stavbu D3
Táborský obchvat na D3 se opravoval, respektive měnil na jeden z úseků budované dálnice D3 už několik měsíců.
"Zastavení stavby samozřejmě oddaluje dokončení plnohodnotného dálničního spojení v celém úseku mezi Meznem a Veselím nad Lužnicí," uvedl mluvčí ministerstva dopravy Tomáš Neřold.
Obchvat je nyní průjezdný jen pro jeden pruh v každém směru a situace výrazně komplikuje i dopravu v některých čtvrtích Tábora.