Vlášek zaznamenal v létě i dny, kdy jeho služeb využilo přes 500 cyklistů, a to nepočítá pěší výletníky a automobily. I přes povedené měsíce se však sezona v jejím závěru pokazila. A to především kvůli menšímu počtu lidí u Lipna, které způsobují opatření proti šíření covidu-19.
„Kvůli aktuálnímu stavu je závěr sezony tragický. Přes vodu do Kyselova v těchto dnech jedeme třeba jen dvakrát za den,“ mrzí kapitána. Po své trase bude plout do konce října, pak ročník nadobro ukončí.
Od pondělí už nejezdí přívoz ve Frymburku zvaný Hraničář, který obsluhuje linku do Frýdavy. Od začátku letošního dubna převezl 70 tisíc pasažérů.
„Narostl počet pěších, cyklistů i aut. S přehledem to byla naše nejlepší sezona. Na jejím počátku jsme sice byli oproti minulým létům v propadu, prázdniny a září nám ale vše vynahradily,“ povídá převozník Antonín Labaj.
Ten již nejezdí, protože rovněž jako Vlášek zaznamenává v říjnu jen minimální zájem. Navíc přívoz čekají opravy. Kompletně vymění dnovou podšívku. Náročná práce zabere až pět měsíců a bude stát půldruhého milionu korun.
Přívoz v Horní Plané ještě pamatuje rekord počtu převezených lidí z minulého roku. Letos se ho podařilo znovu vylepšit. I v tomto případě byly nejvytíženější letní měsíce, kdy se jezdilo prakticky nepřetržitě.
Na druhou stranu Lipna do Bližší Lhoty přepravil hornoplánský přívoz více než 110 tisíc osob i 12 tisíc osobních a 1 500 nákladních vozidel. Teď je sice na Lipensku minimum turistů, ale stále plavidlo využívají místní obyvatelé, když cestují do zaměstnání v Rakousku.
„Letošní jaro bylo kvůli vládním omezením ztrátové. Pak přišlo rekordní léto, kdy s námi jezdili především cyklisté,“ uvedl Petr Tahotný, zástupce provozovatele, kterým je město Horní Planá.
Jak dlouho bude přívoz jezdit, není zatím jasné. Provoz je závislý na počasí. Třeba v minulé sezoně byl v provozu bez přerušení devět měsíců, protože přehrada skoro nezamrzla.