Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: František Vlček, MAFRA

Budějovické poště vypadla půlka doručovatelů, balíky ležely ve skladu

  • 80
Předvánoční nákupy po internetu pořádně zaskočily Českou poštu v Českých Budějovicích. Zákazníci si stěžují, že nedostávají balíky, které už přitom dorazily do města. Nemá je však kdo rozvézt. Chybí polovina zaměstnanců.

Trasu dlouhou skoro 400 kilometrů urazil balíček za jediný den. Poslední čtyři kilometry jsou pro něj však zřejmě nepřekonatelné. Do cíle se nedostal skoro za celý týden.

Takovou rychlostí se v poslední době daří, tedy přesněji nedaří, doručovat České poště balíky v Českých Budějovicích. Za mnohé mluví aktuální případ Květy Cempírkové z krajského města.

„Z druhého konce republiky dorazil do Budějovic na rozdělovnu balíček nejpozději 3. prosince, do středy 9. ho však nikdo nebyl schopen doručit,“ potvrdila Cempírková.

Navíc s ní nikdo z České pošty nekomunikoval, a tak jí došla trpělivost a začala po zásilce pátrat. Zkoušela zjistit informace až u ředitelů jihočeské a pobočkové a doručovací sítě pošty, ani tam však neuspěla.

„Pracovnicemi pošty mi pak bylo řečeno, že balíček leží s ostatními minimálně pěti tisíci balíky na skladu v Nemanicích a čeká se, kdo je odveze klientům,“ doplnila Cempírková. Až po urgencích dostala ve čtvrtek informaci, že si může balík vyzvednout na poště. Přesto, že ho původně měla převzít v místě svého bydliště.

Špatná komunikace a zmatky

Její případ rozhodně není ojedinělý. MF DNES oslovila některé další zákazníky státního podniku a mnozí z nich měli v poslední době podobné problémy.

„Čekám na dárek pro manželku, e-mailem jsem minulý týden dostal potvrzení, že byl odeslán. Od té doby se nic neděje,“ konstatoval Petr Dvořák z Budějovic.

Další pak kritizují také špatnou komunikaci a velké zmatky. „V pondělí mi měla Česká pošta doručit pneumatiky na auto. Pak mi chodily střídavě SMS - že je ten den doručí a pak zase večer, že to z technických důvodů není možné. V pátek mi došla trpělivost. Na infolince mi dali kontakty na poštu v Nemanicích, kde ale telefon celé dopoledne nikdo nebral. Ten den mi gumy doručili. Bez předchozího upozornění. Půl hodiny po převzetí mi pak přišla SMS, že pneumatiky budou doručovat,“ popsal svou zkušenost Roman Zeman.

Pošta komplikace vysvětluje neočekávanými událostmi, které se nyní snaží řešit. Chybí jí zaměstnanci.

„Hlavním důvodem je personální problém, kdy došlo k náhlé a dlouhodobé absenci kmenových doručovatelů. Personál tedy zajišťuje doručování zásilek s maximálním nasazením, avšak zhruba v padesátiprocentním obsazení,“ vysvětlil Matyáš Vitík, mluvčí České pošty.

Redaktor MF DNES navštívil i klíčovou pobočku v Nemanicích, kde tyto informace zaměstnanci potvrdili.

„Děláme, co můžeme, ale je nás málo. Někteří onemocněli, navíc takové množství zásilek jsem za celé roky před Vánocemi ještě nezažila,“ konstatovala jedna ze zaměstnankyň.

Oslovení zákazníci však upozorňují, že pošta měla takovou věc jednoznačně předpokládat a řádně se posílit na nejsložitější období roku.

„Jde o pochybení managementu, který by měl být předem připraven na kritické období,“ shodují se.

Ke skokovému nárůstu počtu posílaných balíků došlo podle Vitíka v posledních dvou týdnech. „Jsou to násobky oproti běžnému stavu. Nejsou však zásilky, které by týden ležely, aniž by byly doručeny příjemcům,“ reagoval mluvčí.

Zdůraznil, že ve čtvrtek už žádné tisíce balíků se zdržením na rozdělovně neležely a pošta operativně zvýšila provoz.

„Například jsme mimořádně posílili směny posádkami motorizovaného doručování z okolních dodejen, zajistili jsme víkendové doručování a pochopitelně doručování zásilek od rána do večera ve všední dny,“ vyjmenoval Vitík.

Po problémech je podle něj nyní vše pod kontrolou. Zákazníci, kteří očekávají své vánoční zásilky, je tak obdrží včas. V ostatních částech Jihočeského kraje je podle pošty vše v pořádku.