Koridor městské hromadné dopravy ze sídliště Máj k nádraží má v příštích dvou...

Koridor městské hromadné dopravy ze sídliště Máj k nádraží má v příštích dvou letech výrazně zrychlit provoz MHD v Českých Budějovicích. (ilustrační snímek) | foto: Jakub Jirák, MAFRA

Koridor MHD na Žižkově třídě: projekt narazil u zastupitelů

  • 4
Při jednání českobudějovických zastupitelů o změně územního plánu u sochy Jana Žižky se strhla ostrá diskuse kolem plánování koridoru městské hromadné dopravy. Část zastupitelů měla obavy ze ztráty parkovacích míst.

Příprava koridoru městské hromadné dopravy ze sídliště Máj k nádraží pořádně narazila. Ukázalo se, že plány projektu, který má v příštích dvou letech výrazně zrychlit provoz MHD v Českých Budějovicích, nejsou zdaleka tak ideální, jak radnice zprvu prezentovala.

K rozpoutání ostré diskuse na jednání zastupitelů stačila změna územního plánu kolem křižovatky ulic Novohradská, Jeronýmova a Žižkovy třídy.

V souvislosti s koridorem mají na Žižkově třídě u městského úřadu vzniknout nové zastávky hromadné dopravy a právě kvůli tomu byla změna plánu nutná.

Někteří zastupitelé však měli vážné obavy z toho, že se v místě výrazně sníží počet parkovacích míst. "Vzhledem k tomu, že je tam úřad a také pobočka Všeobecné zdravotní pojišťovny, je nutné, aby zůstal počet míst zachován, protože obě místa navštěvuje velké množství lidí," upozornil náměstek primátora Kamil Calta (TOP 09).

Na to náměstkyně primátora Ivana Popelová (HOPB), která bod na jednání předkládala, reagovala s tím, že "počet míst zůstane de facto zachován". Drobný úbytek by to mohlo znamenat pouze v Novohradské ulici, kde je v plánu jedna ze zastávek MHD.

Změnu územního plánu zastupitelé nakonec schválili

Následně však vyšlo najevo, že se zde zásadním způsobem mělo změnit vedení dopravy. Radnice totiž plánovala přesunout automobily ve směru od nádraží rovně až do Jeronýmovy ulice a tudy kolem městského úřadu zpět do Žižkovy, což by znamenalo zrušení několika parkovacích míst a také zpomalení provozu.

Podle zastupitele Stanislava Rataje (nezávislý, zvolen za HOPB) se o tom uvažovalo ještě před několika dny a až tento týden na jednání dopravní komise se zástupci města dohodli, že auta budou i nadále jezdit napříč Žižkovou třídou stejně jako vozy MHD.

Je nutné dodat, že se magistrát bude snažit odklonit auta do paralelní Průmyslové ulice a nechat Žižkovu třídu maximálně volnou pro vozy MHD.

Změnu územního plánu nakonec zastupitelé schválili, když Popelová zaručila, že veškerý provoz bude dál veden po Žižkově třídě.

Přesto bod jednání vnesl do řad zastupitelů značnou nejistotu, že se v souvislosti s preferencí MHD plánují některé změny, o kterých se příliš nemluví.

Daniel Šesták se snažil uklidnit situaci tím, že projekt koridoru žádná nečekaná překvapení nechystá a bude se postupovat podle návrhu, který je představen na webu www.koridormhd.cz.