Táborská radnice chce sjednotit podobu reklamních poutačů v ulici 9.května.

Táborská radnice chce sjednotit podobu reklamních poutačů v ulici 9.května. | foto: Slavomír Kubeš, MAFRA

Reklamní cedule v Táboře musí být jednotné, chtějí to radní

  • 4
Reklamní cedule a poutače v ulicích Tábora, které zvou do kaváren, restaurací nebo kadeřnictví, musí mít jednotný styl, aby nehyzdily historický vzhled města. S takovým nápadem přišla táborská radnice. Pravidla, která sjednotí reklamní cedule, chce mít hotové už v létě.

"Řada poutačů je na ulicích ve formě takzvaných stojek a áček neorganizovaně a působí nevkusně. Jsou hlavně u vlakového nádraží, na třídě 9. května a v historickém středu až na Žižkově náměstí. Nechceme být za ty, kdo budou udávat, co je hezké a co ne, ale je třeba tomu dát nějaká pravidla a ráz," zdůvodnil starosta Tábora Jiří Fišer. 

Podnikatelé by o prostor, kde budou moci mít reklamu, neměli přijít. Radnice plánuje, že nově by mohly být poutače například na sloupech veřejného osvětlení.

V nových podmínkách také bude, že reklamy nesmějí být blíže než deset metrů od křižovatky, aby nebránily výhledu řidičů a nerozptylovaly je.

Inspiraci budou hledat radní v Českém Krumlově

Město chce sjednotit i vzhled betonových válců, na které se lepí reklamní plakáty, nebo zakázat světelné a pohyblivé reklamy na předzahrádkách kaváren, restaurací a barů.

Cíl celé akce je jediný – udělat historický střed Tábora s památkově chráněnými a historickými domy ještě přitažlivější. Samozřejmě i pro turisty.

Táborští radní se chtějí nechat inspirovat vzhledem historických měst, která už podobné zkušenosti s reklamami mají. I proto se vypraví například do Českého Krumlova prohlédnout si jeho historickou část a debatovat s tamními radními, jak problém řešili a jak se jim jejich postup osvědčil.

Zároveň, než začnou nová pravidla platit, plánuje úřad i veřejná projednání s podnikateli, kterých se budou týkat.