Společnost NET CZ vyrábí síťky pro BMW, Audi či Mercedes.

Společnost NET CZ vyrábí síťky pro BMW, Audi či Mercedes. | foto: Slavomír Kubeš, MAFRA

Síťky do luxusních aut začal dělat v garáži. Teď zaměstnává 200 lidí

  • 31
Před 19 lety zavolal Bohuslav Hruška do jedné německé firmy, že by od nich chtěl kupovat síťky do aut. Nakonec se z toho vyklubala dodnes trvající spolupráce a Hruškova společnost dodává sítě do vozů značek BMW, Mercedes nebo Audi.

Usměvavý podnikatel má ještě další dvě firmy, které se věnují výrobě textilií - jedna dělá oblečení pro motorkáře, druhá produkty pro automobilový průmysl a zdravotnictví.

Nastartujte svou kariéru

Najděte si novou práci. Vybírejte z denně žhavých pracovních nabídek na jobDNES.cz.

Zvyšte své šance na trhu práce. Zaujměte profesionálním životopisem. Vygenerujte si jej zdarma.

Potřebujete poradit? Obraťte se na naše odborníky v poradně jobDNES.cz.

Začínal jste v garáži jako spousta podnikatelů v 90. letech. Ale nejde mi do hlavy, jak může někdo z garáže vyrábět komponenty pro tak renomované značky jako Mercedes nebo BMW...
Naše podnikání začalo úplnou náhodou. S kamarádem jsme jednou jeli v Německu autem a on si všiml v časopise inzerátu na prodej sítěk do aut, které se dávají do kufru. Řekl mi, ať tam zavolám, že bychom to mohli prodávat v Čechách. Tak se stalo a na druhé straně byl zájem. Poslali nám ceník. Když jsme ho viděli, tak jsme se zasmáli, protože jsme hned věděli, že za takové peníze by to u nás nikdo nekoupil. Tak jsme jim řekli, že bychom to pro ně mohli vyrábět.

A oni souhlasili?
Ano, z dnešního pohledu to vypadá dost absurdně. Řekli nám, ať to zkusíme, poslali nám stroj, v krabici vzorek a materiál. U mě v garáži v Hluboké nad Vltavou jsme něco dali dohromady, řekli jsme si za to nějakou částku a poslali to zase zpátky. A od té doby s nimi spolupracujeme, dnes jim posíláme dvacet tun sítěk týdně.

Takže vyrábíte stále v podstatě stejné věci jako na začátku?
Je to v zásadě stejné portfolio. V současné době máme asi 300 výrobků. Když si dnes koupíte nové BMW, Mercedes, Audi či Volkswagen, najdete tam naše síťky. Například v BMW X3 jich je sedm - v kufru, za sedačkami a podobně. Děláme tady i pro Scanii, ale to je vyloženě okrajová záležitost.

Dnes působí NET CZ v Týně nad Vltavou, proč jste odešli z Hluboké?
Nebyly tu prostory. Různě jsme se stěhovali po mnoha místech na Hluboké. Podařilo se nám domluvit prostory v Týně nad Vltavou, kde bylo i dost kvalifikovaných lidí. V současné době tam stavíme vlastní výrobní haly, které by měly být na jaře hotové.

Bohuslav Hruška

Narodil se 6. listopadu 1957 v Českých Budějovicích. Bydlel v Týně nad Vltavou, později absolvoval strojní průmyslovku v Budějovicích. Po škole pracoval například jako konstruktér či vedoucí strojní čety v radiokomunikacích. Po revoluci s kamarádem Ladislavem Smetanou vozil do Česka auta z Německa. A spolu začali také v garáži podnikat v oblasti sítěk. Společníci jsou dodnes. Firmy Von Moos a MBW vlastní sám. Celkem jeho společnosti zaměstnávají přes 200 lidí. Hruška je 33 let ženatý, má dvě dcery a dva vnuky. Má rád motorky, zvláště terénní, a také s oblibou tráví dovolenou na cestách v obytném voze.

Takže plánujete rozšíření?
Určitě. Poptávka se zvyšuje, takže počítáme s rozvojem a náborem nových zaměstnanců. Pro našeho německého partnera jsme největším dodavatelem a naše spolupráce se bude rozšiřovat. Oni si v Německu nechávají dělat menší série, které by pro nás byly nezajímavé. I když třeba u nás se vyrábí kusová série pro supersport Audi R8.

Tam jsou také nějaké síťky?
Ano, za sedačkou a je poměrně velká. Počítá se, že do tohoto auta nevstupujete v obyčejných botách, ale přezouváte se do závodnického obutí. Své třeba mokré boty si dáte právě do kapsy za sedadlem. Ta je nepromokavá a hluboká, aby vám boty při rychlých průjezdech zatáčkami nevyskočily.

Nakonec jste ale na Hluboké prostory našli. V Zámostí sídlí vaše další dvě firmy...
Ano, později se starostovi Tomáši Jirsovi podařilo dohodnout směnu pozemků mezi městem a Lesy Hluboká a vytvořit zde malou průmyslovou zónu. Hluboká nám pak část prodala a my jsme tu mohli postavit halu, kde sídlí naše další dvě firmy - Von Moos a MBW, které zaměstnávají skoro 60 lidí.

Čemu se věnují?
Také textilní výrobě. Ačkoli Von Moos, kterou jsem založil s kamarádem ze Švýcarska Richardem Von Moosem, začínala jako výrobce ocelových konstrukcí. Původem jsem strojař, takže jsem k tomu měl blízko. Dařilo se nám skvěle až do teroristických útoků 11. září 2001.

Jak to?
My jsme zpočátku vyráběli pro německé stavební firmy například ocelové balkony pro byty a podobně. Pak jsme získali obří zakázku na halu na zkoušení letadel v Hamburku pro Lufthansu. Byla to zvukově izolovaná hala, ve které se letadla měla za provozu testovat. To znamená, že tam stál nastartovaný Airbus A 310 se zapnutými motory na plný výkon a venku to nesmělo být slyšet. Bylo to velmi náročné, protože halou zároveň muselo projít obrovské množství vzduchu. Třeba pouhá vrata vážila 800 tun. Měli jsme objednávky na další haly tohoto typu - v Pekingu, San Franciscu. Jenže s teroristickými útoky na WTC v New Yorku všechno skončilo.

Kvůli propadu leteckého průmyslu?
Ano, přestalo se investovat, spousta firem zkrachovala. Aerolinky přestaly objednávat cokoli, od letadel po zařízení. Nebýt bin Ládina, určitě bychom se dnes nepotkali v této malé hale. Takový je ale život. Dnes jsem ve firmě Von Moos už bez švýcarského společníka a děláme textilní výrobky pro automotive a také pro zdravotnictví - třeba popruhy na držení přístroje, který měří hladinu cukru, pro cukrovkáře.

Bohuslav Hruška je jednatelem společnosti MBW, která vyrábí motorskášké oblečení. Sám rád jezdí na enduru.

A do třetice společnost MBW. Ta vyrábí oblečení pro motorkáře.
To je spíše taková perlička, koníček. Z hlediska obratu to není ani zdaleka tak zajímavé jako naše ostatní společnosti. Teď to má na starosti dcera s manželem, já jim do toho vůbec nemluvím. Dokud se firmě bude dařit.

Na Facebooku má MBW tisíce fanoušků. Předpokládám, že si hodně lidi kupují věci po internetu, než aby jezdili k vám do obchodu na Hluboké?
Je to zajímavé, jezdí sem dost lidí. Mají tu kde zastavit a mají jistotu, že jim tu jejich stroj nikdo neukradne. Navíc motorkáři se rádi projedou. Paradoxně je Hluboká lepší než centrum Budějovic, kde se nedá pořádně zaparkovat. Naše zboží navíc dodáváme zhruba do 20 obchodů po Česku a Slovensku.

Vy sám jezdíte na motorce?
Přesně tak. Na své vůbec první kombinéze, kterou jsem si kdysi koupil, jsem poznal, jak na kvalitním oblečení záleží. Při pádu se mi rozjely švy na ruce a pěkně jsem se odřel. Takže naše oblečení musí být bezpečné a pohodlné, což není vůbec jednoduchá věc. Motorek je spousta druhů, ne na každou se hodí kožené oblečení.

Na jaké jezdíte vy?
Hodně mě teď baví enduro. Máme takovou partu, nejezdíme ale po lesích jako někteří. Občas vyrazíme do Rumunska, kde jezdíme legálně s průvodcem.

Takže jste spíše na motorky než na auta?
V současném provozu mě s autem opravdu nebaví jezdit. Doba, kdy jsem si užíval cestu osobákem, už je pryč. Něco jiného je obytný vůz, do toho si sednete a jste v tom okamžiku na dovolené. To mám rád. První jsem si vyrobil ještě za komunismu z Avie. Pro mě je taková cesta víc, než letět někam na dovolenou na druhý konec světa.

Kam jezdíte nejraději?
Teď jsme paradoxně objevili Česko. Je to tu úžasné. Člověk před rokem 89 nikam nemohl, tak ho to po revoluci táhlo za hranice. Až zapomněl, jak tu máme nádherně.