Budějovičtí volejbalisté hrají v těchto dnech finále extraligy proti Liberci.

Budějovičtí volejbalisté hrají v těchto dnech finále extraligy proti Liberci. | foto: Marek Podhora, MAFRA

Třem sportovním klubům dají Budějovice 12 milionů. Nakoupí za ně reklamu

  • 3
Hokej, fotbal a volejbal. Tři budějovické kluby Motor, Dynamo a Jihostroj se mohou těšit na miliony korun od města. Zastupitelé schválili nákup reklamy u těchto týmů dohromady za 12,1 milionu korun pro sezonu 2015/2016.

Navíc to nemusí být poslední tučný balík peněz. Pokud se sníží propad v očekávaných příjmech a hospodaření Budějovic bude v lepší kondici, na podzim zastupitelé možná uvolní další finance.

Největší sumu získá hokej. Motor dostane 55 procent z celé částky, což dělá přes šest milionů. Fotbalisté Dynama 3,63 milionu a volejbalisté Jihostroje 2,42 milionu korun.

Město za to bude mít například svůj znak na dresech i reklamní bannery na stadionech stejně jako v letošní sezoně.

„Netajíme se tím, že jsme v problémech. Trápíme se s ligou, je to na nás velké sousto. Jsme za takovou částku moc rádi, je to pro nás obrovsky důležité,“ řekl Martin Vozábal, generální manažer SK Dynamo České Budějovice.

Podpora formou nákupu reklamy se však na jednání zastupitelů rodila těžko. Dohady trvaly přibližně dvě hodiny, a kvůli přepracování jednotlivých smluv musel být dokonce tento bod schůze přerušený a odsunutý na odpolední část zasedání.

Zastupitelé Miroslav Joch (ČSSD) a Juraj Thoma (OPB) upozornili, že původní návrh, který předkládal náměstek primátora Pavel Matoušek (ANO), měl několik nedostatků či špatných formulací.

„Smlouvy mohou obsahovat pouze konkrétní reklamní plnění. Nelze tam dávat podmínky, že budeme navíc odměňovat kluby podle úspěchu. Tím bychom se mohli dostat do problémů v souvislosti s veřejnou podporou,“ zmínil Thoma.

Joch ještě navrhoval, aby město hned uvolnilo více peněz. Ty však v rozpočtu chybí, je to například 38 milionů, s nimiž počítaly z daňových příjmů. Primátor Jiří Svoboda (ANO) zatím přislíbil, že se budou o nákupu reklamy u sportovních klubů bavit znovu v září.

Pokud to finanční situace dovolí, město by pro další sportovní sezony uvolnilo tímto způsobem přes 18 milionů korun. Bude také záležet, v jakých soutěžích se jednotlivé kluby představí.