Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Starosta Strakonic znal otázky dopředu. Rozhovor řešila vysílací rada

  15:12aktualizováno  15:12
Strakonickou televizi, kterou provozuje město, prošetřuje Rada pro rozhlasové a televizní vysílání. Dostala stížnost na rozhovor s novým starostou města Břetislavem Hrdličkou. Poslal ji bývalý starosta Pavel Vondrys.

Strakonický starosta Břetislav Hrdlička | foto: archiv Břetislava Hrdličky

V rozhovoru Hrdlička odpovídal na dotazy, jejichž znění znal a byl na ně připravený dopředu, například na dotaz na výši platu rovnou vytáhl částku napsanou na papíru.

Kromě toho moderátorka nepoložila po jeho odpovědích žádnou doplňující otázku. Rada kritizuje i to, že na některá slova starosty nedostala opozice prostor reagovat. Radnice pochybení uznala.

Podle Rady pro rozhlasové a televizní vysílání porušila Strakonická televize zákon o provozování rozhlasového a televizního vysílání v polovině ledna letošního roku.

„Odvysíláním pořadu Zpravodajství Strakonické televize - 3. týden 2015, respektive části věnované odpovědím na dotazy adresované starostovi, dostal Břetislav Hrdlička prostor zcela bez korekce prezentovat svůj pohled na řešenou problematiku,“ píše ve svém usnesení Rada pro rozhlasové a televizní vysílání s tím, že televize chybovala i v tom, že opomněla zveřejnit logo vysílacího kanálu a podobně.

„Lze se domnívat, že opozice zaujímá odlišný postoj, avšak její názory zazněly pouze implicitně v rámci pokládaných dotazů. Nerozporované odpovědi pak divákům neumožnily vytvořit si na probíranou problematiku ucelený názor,“ stojí v usnesení.

Strakonická radnice zatím na oficiální stanovisko čeká. „Přečetli jsme si pouze prohlášení na stránkách, které reaguje na kosmetické záležitosti,“ poznamenala mluvčí strakonické radnice Markéta Bučoková.

Ředitel Městského kulturního střediska ve Strakonicích František Christelbauer, pod něhož vysílání spadá, řekl, že ačkoliv rada vyzvala Strakonickou televizi, aby do sedmi dnů zjednala nápravu, v dalších vysíláních podle něj opozice prostor dostala.

„Nebude nám proto hrozit vůbec žádná pokuta,“ je přesvědčený Christelbauer.

Pikantní na sporu je i to, že nové vedení Strakonic kritizovalo, že provoz televize stojí město ročně dva miliony korun, a chtělo ho zlevnit.

Exšéfredaktor televize Robert Malota s výtkami k vysílání souhlasí. „Za mě by nikdy takový rozhovor se starostou odvysílán nebyl a v minulosti se nikdy nestalo, že by starosta dostal ve vysílání osmiminutový prostor,“ uvedl Malota.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Parkovací místa označená modrou barvou budou moci od 1. listopadu využívat jen...
Lidé se žádostmi o parkovací karty nespěchají. Ulice už se barví domodra

Nejistota, strach, že se nic nezmění, rozpaky, ale i naděje ve zlepšení provázejí obyvatele Pražského předměstí v Českých Budějovicích. Od 1. listopadu tam...  celý článek

Dvojici svých synů unesli Branislav Sloboda a Anita Lackóová.
Na rodiče, již unesli své děti ze Strakonic, byl vydán eurozatykač

Na rodiče, kteří v pátek unesli své dvě děti z dětského centra ve Strakonicích, je vydán evropský zatýkací rozkaz. Podle policie měli čin dobře promyšlený....  celý článek

Rodiče děti unesli ze strakonického dětského centra při povolených návštěvách.
Rodiče unesli své děti z dětského centra poté, co jim je odebral soud

V pátek odpoledne policie vyhlásila pátrání po dvou sourozencích ze Slovenska, které z dětského centra ve Strakonicích unesli jejich rodiče, a odjeli neznámo...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.