Strakonice

Strakonice - Letecký snímek Strakonic | foto: Slavomír Kubeš, MAFRA

Strakonice si objednaly propagační film za tři čtvrtě milionu

  • 0
Na 750 tisíc korun vyjde zhruba hodinový propagační snímek o Strakonicích. Radnice sice na většinu částky získala dotaci, některým lidem se tento záměr přesto nelíbí a považují ho za plýtvání penězi.

Strakonice si nechávají natočit propagační film o historii i současnosti města za tři čtvrtě milionu korun. A to i přesto, že podobné osmiminutové prezentační video už mají.

Dokumentární film o Strakonicích točí společnost Batic film místního filmaře Zdeňka Junka. Ten je spolupracovníkem i Strakonické televize, kterou platí ze svého rozpočtu město.

"Stopáž filmu je 70 minut včetně zkrácené dvacetiminutové verze a diváci jej budou moci zhlédnout v pěti jazykových mutacích," popsala mluvčí radnice Irena Malotová.

Strakonice získaly na snímek, který chtějí použít k podpoře turistického ruchu, propagaci města a pouštět jej i studentům škol, evropskou dotaci ve výši téměř 700 tisíc korun.

Osmiminutové video, které si už dříve nechaly vyrobit a je volně na internetu, přitom slouží stejným účelům a vytvořila jej tehdy Strakonická televize a také Batic film. Toto video dokonce získalo před dvěma lety Cenu poroty na filmovém festivalu Tour Region Film v Karlových Varech.

Film bude extratřída, slibuje místostarosta

Nový film však bude podle radnice úplně jiná třída. "Je to jako rozdíl mezi koloběžkou a Rolls Roycem. Zajímavosti města se nedají shrnout do osmi minut a tento nový film bude jak o minulosti, tak o současnosti i budoucnosti a pouštět se bude i ve školách jako osvěta pro děti," vysvětlil strakonický místostarosta Pavel Pavel.

Někteří lidé přesto dílo, které právě vzniká, kritizují. Přijde jim zbytečné.

"Mám pocit, že investiční šílenství Strakonic překročilo jakékoliv meze a že se hledají cesty, jak uměle utratit peníze. Díra, která se tady v rozpočtu kope, je obrovská a sám dobře z obchodní praxe vím, že prezentace musí být krátká," kritizoval lídr strakonické ODS a její mluvčí Radek Chvosta.

Ke kritice se přidávají i někteří strakoničtí zastupitelé. Například Josef Štrébl z Volby pro město tvrdí, že čas na to, sedět 70 minut před televizí a sledovat propagační film, má v dnešní době málokdo.

"Když chci jet třeba na kola na jižní Moravu, tak si na internetu najdu cyklostezky a jedu. Pak se zeptám v infocentru, kde mi poradí, ale sedět přes hodinu u tohoto filmu nikdo nebude. Rád bych se na něj jako Strakoňák podíval, ale rovnou říkám, že takovou dobu u toho prostě sedět nebudu," kroutí hlavou Štrébl.