Firma vloni skončila ve ztrátě 916 tisíc korun kvůli investicím za téměř 20 milionů korun. Nyní chce více propagovat své pivo Dudák.
"Věříme, že název nepasterovaného piva Dudák povýšený do názvu pivovaru otevírá zcela novou etapu našeho podnikání a napomůže k posílení celé značky," řekl ředitel pivovaru Jaroslav Tůma.
Pod jeho vedením měl pivovar vloni výstav 66,5 tisíce hektolitrů piva, což je meziroční pokles o 5,3 procenta. V pivovarnictví však kvůli ekonomické krizi poklesl v průměru výstav o 8,6 procenta.
Nefiltrovaný Sklepák zraje v tancích šedesát dnů
Loni podnik zrekonstruoval stáčírnu, letos vylepší za zhruba 10,4 milionu strojní a technologické vybavení. Zároveň uvede na trh nové nefiltrované pivo Sklepák v 1,5litrové plastové lahvi.
"Reagujeme tím na vzniklou poptávku našich zákazníků a trhu," shrnul obchodní ředitel pivovaru Marek Pohanka důvody novinky - světlého ležáku vařeného z ječného sladu a žateckého chmele.
Sklepák se stáčí do PET lahví přímo z ležáckého tanku, kde zraje šedesát dnů. "Sklepáka ocení především znalci piva pro jeho čistou chuť a vůni s nádechem pivařských kvasinek. Je určen pro vodáky, milovníky táborových ohňů nebo pro příznivce grilování a zahradních party," dodal Pohanka.
Strakonický pivovar je poslední v zemi, který vlastní město. Zaměstnává 58 lidí a radnice jej koupila od státu v roce 2005.