Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Tábor se bojí dostavby Temelína, městu hrozí dopravní kolaps

  13:24aktualizováno  13:24
Táborská radnice se bojí, že při dostavbě dalších bloků Jaderné elektrárny Temelín budou všechna auta jezdit přes město. Pomohlo by jedině, kdyby ČEZ a Jihočeský kraj dostavěly za půl miliardy korun další část obchvatu města ve směru od Týna nad Vltavou přes řeku Lužnici.

Temelín | foto: iDNES.cz

Táborská radnice žádá ČEZ a Jihočeský kraj, aby se do stavby pustily co nejdříve. Tvrdí, že jinak doprava v druhém největším jihočeském městě při stavbě zkolabuje.

Obchvat Tábora

Obchvat by měl vést od Týna nad Vltavou a začít u Slap u Tábora. Dopravu by převedl přes Lužnici, ústit má u již stojící kruhové křižovatky u hypermarketu Tesco a dále by pokračoval na dálnici D3, která se teď staví.

Společnost ČEZ připravuje stavby obchvatů měst a obcí v okolí Temelína. Tábor však na tomto seznamu není. 

"V takzvané Bílé knize, tedy na seznamu preferovaných staveb, je náš obchvat až v druhé části, tedy mezi méně potřebnými. V případě stavby v Temelíně by ale veškerá osobní i nákladní doprava mířila na Tábor a dále na dálnici D3," obává se starosta města Jiří Fišer.

Potřebné peníze však kraj nyní nemá. S tím se ale Táborští spokojit nechtějí a radní zaúkolovali starostu, aby o obchvatu s krajskými politiky vyjednával.

"Necháme si také zpracovat vizi, jaké dopravní zatížení může Tábor očekávat. Podle mě bude překračovat povolené normy," argumentuje Fišer.

ČEZ slíbil obcím u Temelína stamiliony

Podle radnice musí stavba začít nejpozději do pěti let, než se začne s budováním dalších dvou bloků v elektrárně.

Přeložka pro zlepšení dopravy v Táboře je potřeba i podle vedoucího odboru dopravy krajského úřadu Jiřího Klásy. Neobává se ale, že by s dostavbou Temelína doprava ve městě výrazněji narostla.

"Automobily budou moci jet od Temelína směrem na Dolní Bukovsko, kde se chystají rekonstrukce silnic, a dále na dálnici D3. Předpokládám, že zvolí tuto nejkratší trasu a na Tábor vůbec nezamíří," míní Klása.

ČEZ slíbil pěti obcím v okolí elektrárny v příštích deseti letech celkem 300 milionů korun. A dále, že postaví čtyřicet kilometrů nových silnic a obchvatů kolem jedenácti obcí.

Obchvat by měl začít u Slap (červený bod), pak by měl pokračovat přes řeku Lužnici a končil by u kruhového objezdu u Tesca (zelený bod), kde by ústil na dálnici D3.

Obchvat by měl začít u Slap (červený bod), pak by měl pokračovat přes řeku Lužnici a končil by u kruhového objezdu u Tesca (zelený bod), kde by ústil na dálnici D3.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Lipno u Nové Pece (říjen 2017).
Hladina Lipna kvůli suchu klesla, místy je jen v původním korytu Vltavy

Hladina lipenské vodní nádrže vzhledem k letnímu suchu výrazně klesla. Momentálně zásobní prostor přehrady zadržuje 171 milionů krychlových metrů vody a je...  celý článek

Zbraně, které zadrželi kriminalisté českobudějovické expozitury Národní...
Dvojice mužů z Prachaticka předělávala zbraně, aby mohly pálit v dávkách

Kriminalisté z českobudějovické expozitury Národní centrály proti organizovanému zločinu zasahovali na Prachaticku. Šest lidí obvinili z trestného činu...  celý článek

Na farmě Jiřího Netíka (na snímku) pracují handicapovaní i lidé, kteří se cítí...
Farmář zaměstnává v sadech postižené i lidi, kteří utíkají před stresem

Jiří Netík se svými třemi bratry dává práci zdravotně handicapovaným lidem na své farmě na Vltavotýnsku už od 90. let. Teď už je má jako kmenové zaměstnance,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.