Dálnice D3 mezi Táborem a Veselím nad Lužnicí je v provozu od léta 2013.

Dálnice D3 mezi Táborem a Veselím nad Lužnicí je v provozu od léta 2013. | foto: MAFRA

Další dva úseky dálnice D3 má stavět Strabag a Eurovia, vyhrály tendr

  • 32
Nechce se tomu ani věřit, ale v březnu by konečně měla začít stavba dalších dvou úseků dálnice D3. Těch, na nichž se původně mělo pracovat už rok a půl. Těžká technika a dělníci se mají vrhnout na části z Veselí nad Lužnicí do Bošilce a z Borku do Úsilného.

Dohromady to bude přes osm kilometrů dálnice D3 za 1,35 miliardy korun.

Hodnotící komise před několika dny rozhodla o tendrech na oba úseky a ministerstvo dopravy MF DNES nyní potvrdilo, že už jsou podepsané i oficiální protokoly o výsledcích výběrového řízení.

Kolik budou stavby stát?

Veselí nad Lužnicí - Bošilec
634,724 mil. Kč bez DPH

Borek - Úsilné
717,578 mil. Kč bez DPH

„Vítězem veřejné zakázky pro část Veselí nad Lužnicí - Bošilec je sdružení Strabag a Eurovia,“ upřesnil Martin Novák, mluvčí ministerstva s tím, že Strabag je vedoucím sdružení. Podobné je to i pro dálnici z Borku do Úsilného severně od Českých Budějovic. Zde zvítězila stejná dvojice, kterou ovšem tentokrát povede Eurovia.

„Komise posuzovala nabídky celkem devíti sdružení,“ pokračoval Novák.

Samotnou stavbu už v tuto chvíli může zdržet asi jen jediná věc, kterou je odvolání některého z ostatních účastníků. Mohou podat námitky do 15 dnů od doručení rozhodnutí, termín vyprší v obou případech v první polovině února.

Do doby podpisu smluv se zástupci obou úspěšných společností nebudou k podrobnostem vyjadřovat, sdělili to jejich mluvčí. V případě, že se nikdo neodvolá, firmy podepíšou smlouvy s Ředitelstvím silnic a dálnic (ŘSD) ještě v únoru.

„Stavět by se mohlo, jakmile to dovolí klimatické podmínky, pravděpodobně během března,“ doplnil Novák.

A kdy se pak po novém svezou řidiči? Podle dostupných harmonogramů ŘSD by to u Bošilce mělo být na jaře roku 2017, u Borku až o rok později. Někteří jsou však opatrní.

„Dokud se nezačne stavět, tak tomu neuvěřím. Problémů už bylo tolik. Třeba to zase někdo zablokuje,“ reagoval řidič David Kučera z Českých Budějovic. Jeho obavy jsou oprávněné, zahájení prací o rok a půl zdrželo právě odvolání proti původním výsledkům výběrového řízení.

Poražené společnosti tehdy napadly příliš nízkou nabídkovou cenu firmy Skanska. Antimonopolní úřad pak výsledky zrušil a hodnotící komise musela rozhodovat znovu, což se táhlo dlouhé měsíce až do začátku letošního roku.

Každopádně není vyloučeno, že se letos začne stavět ještě jeden úsek. Ředitelství silnic a dálnic totiž ještě před koncem loňského roku vypsalo soutěž na stavbu osmikilometrového úseku dálnice D3 z Bošilce do Ševětína.