Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Budějovice testují rakouský trolejbus. Cestující vozí do neděle zdarma

  11:49aktualizováno  11:49
Exkluzivní design, komfortní prostor pro kočárky a klimatizace v celém prostoru vozidla. To jsou tři největší přednosti trolejbusu, který v těchto dnech vozí cestující v Českých Budějovicích.

Cena zapůjčeného trolejbusu se šplhá ke 20 milionům korun, je tak zhruba o sedm milionů dražší než nejnovější českobudějovické vozy. | foto: Slavomír Kubeš, MAFRA

Dopravní podnik si ho na zkoušku na několik dní zapůjčil od kolegů z rakouského Salcburku. Vůz se jmenuje Solaris Trollino 18 AC MetroStyle a svou podobou připomíná metro.

"Jeho velkou předností je velký prostor pro kočárky v zadní části vozu a klimatizace, což však u nás považujeme za standardní vybavení. Navíc dokáže bez napájení z trolejové sítě ujet až 150 kilometrů. Díky tomu v Salcburku náš dopravní podnik nepoužívá autobusy," vyzdvihl Mattis Schindler z rakouského ObusSLB, což je název tamního dopravce.

Trolejbus je 18 metrů dlouhý a 2,55 metru široký, nabízí 35 míst k sezení a 138...

Trolejbus je 18 metrů dlouhý a 2,55 metru široký, nabízí 35 míst k sezení a 138 míst k stání. Je celý nízkopodlažní.

Stejné trolejbusy potkáte v rakouském Salcburku. Bez napájení z trolejové sítě...

Stejné trolejbusy potkáte v rakouském Salcburku. Bez napájení z trolejové sítě dokáže ujet až 150 kilometrů.

Ve čtvrtek bude jezdit na lince 9 a až do neděle se postupně objeví na linkách 5, 3 a 2. "Pro cestující je zásadní, že je bude přepravovat zdarma. Smyslem akce je ukázat cestujícím možnosti moderního designu a technologií, díky kterým může být veřejná doprava atraktivní a pohodlná. Jde tak o příspěvek k propagaci MHD jako kvalitní služby," upozornil Slavoj Dolejš, pověřený řízením budějovického dopravního podniku.

Kde vás sveze

čtvrtek - linka 9 (5:37-20:30)
pátek - linka 5 (9:32-19:04)
sobota - linka 3 (14:18-18:43)
neděle - linka 2 (8:08-15:55)

Cena zapůjčeného trolejbusu se šplhá ke 20 milionům korun, je tak zhruba o sedm milionů dražší než nejnovější českobudějovické vozy. Je 18 metrů dlouhý a 2,55 metru široký, nabízí 35 míst k sezení a 138 míst k stání. Je celý nízkopodlažní. Vyklápěcí plošina v kombinaci s osvědčeným kneeling systémem (možnost snížení nástupní strany vozidla) zaručují bezbariérový nástup do vozidla.

Budějovický dopravní podnik mimo to ve čtvrtek do provozu vypravil také úplně nový vlastní trolejbus v již tradiční červené barvě, další přibude ještě do konce tohoto roku. Letos se vozový park obnovil také o pět autobusů.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ředitel Samsonu Daniel Dřevikovský.
Zákazníci se k nám začínají vracet, říká ředitel pivovaru Samson

V Českých Budějovicích platívalo, že od jihu po Rudolfovskou třídu vládne Samson, dále pak Budějovický Budvar. Samson však ustoupil ze slávy. Významnou pozici...  celý článek

Na farmě Jiřího Netíka (na snímku) pracují handicapovaní i lidé, kteří se cítí...
Farmář zaměstnává v sadech postižené i lidi, kteří utíkají před stresem

Jiří Netík se svými třemi bratry dává práci zdravotně handicapovaným lidem na své farmě na Vltavotýnsku už od 90. let. Teď už je má jako kmenové zaměstnance,...  celý článek

Zbraně, které zadrželi kriminalisté českobudějovické expozitury Národní...
Dvojice mužů z Prachaticka předělávala zbraně, aby mohly pálit v dávkách

Kriminalisté z českobudějovické expozitury Národní centrály proti organizovanému zločinu zasahovali na Prachaticku. Šest lidí obvinili z trestného činu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.