Do hodně neobvyklého sporu s radnicí se pustila část obyvatel Boršova nad Vltavou. Dopisem už oslovili starostu a místostarostu.
Přechod, který čeká kolaudace, je několik metrů pod železničním přejezdem pod Včelnou u Budějovic, kde už však zástavba spadá pod katastr Boršova. Starosta obce Jan Zeman naopak pás obhajuje a jeho odstranění si nepřeje.
„Dnešní doba je taková, že se naopak snažíme usnadnit cesty lidem, kteří jsou jakkoli omezení v pohybu. Je to i trend dělat podobné úpravy,“ reagoval Zeman.
Upozornil, že nový přechod je součástí stavby nové zastávky MHD Včelná - Pod Tratí a chodníků. Samotný pás podle něj stál 24 tisíc korun a věří, že celou stavbu úředníci zkolaudují.
To se pravděpodobně stane, protože podle Jaroslava Mráze, šéfa odboru dopravy Magistrátu města České Budějovice, stavba splňuje normy a má veškerá povolení.
„Chápu stížnosti místních, byli jsme na místě a je to pro ně nový a nepříjemný hluk, ale přechod včetně zastávek je v pořádku a připravil ho autorizovaný projektant,“ potvrdil Mráz.
Stěžovatelé upozorňují, že v lokalitě žádní nevidomí nežijí
Právě hluk je pro osm lidí podepsaných pod zmíněným dopisem nesnesitelný zejména v době nočního klidu, kdy se zvuk rozléhá a obtěžuje. Tento stav považují za diskriminační, protože na mnoha jiných přechodech podobné umělé lišty nejsou. A to dokonce ani u některých zdravotnických zařízení, zdůrazňují někteří obyvatelé z ulice Na Výsluní.
Kromě toho, že je obtěžuje nadměrný hluk, upozorňují i na to, že v lokalitě nežijí žádní nevidomí. Takový argument však podle starosty Zemana, ale třeba i Jana Steringy, ředitele českobudějovického sdružení Tyflokabinet, které pomáhá zrakově postiženým, není správný.
„Každé podobné opatření je vždy pomocníkem. Navíc nikdo nemůže říct, že za měsíc se do lokality nějaký nevidomý člověk nepřestěhuje. Nebo tam může jen na návštěvu, výlet, cokoli,“ reagoval Steringa.
Vodicí pás přechodu podle něj není všespasitelný, ale určitě pomáhá. Ví, že na mnoha místech chybí, což by však naopak mělo spíše fungovat jako upozornění, aby postupně podobné pásy přibývaly i jinde.