Vlak Regionova - ilustrační foto.

Vlak Regionova - ilustrační foto. | foto: Profimedia.cz

Z Bechyně do Tábora pojede modernější vlak, zkrátí se i čekání

  • 5
Rychlejší a pohodlnější má být brzy cestování po železnici mezi Táborem a Bechyní. České dráhy v těchto dnech testují na nejstarší elektrifikované trati v českých zemích dieselovou soupravu Regionova, která od prosince nahradí dosavadní elektrické. Ty nově vyjedou na trať pouze v ranní špičce.

"Hlavním důvodem této změny je zkrácení doby jízdy vlaku až o deset minut, které se získá tím, že nebude nutné v Bechyni složitě měnit lokomotivu. Strojvedoucí pouze přejde na druhou stranu soupravy a může jet. Díky tomu se zlepší přestupování na Prahu i České Budějovice," tvrdí Pavel Kosmata, vedoucí Krajského centra osobní dopravy Českých drah v Českých Budějovicích.

Namísto současných 40 minut budou cestující od nového jízdního řádu čekat na přípoj na Prahu jen 17 minut. Směrem na Budějovice se čekání zkrátí ze současných 32 minut na pouhých pět.

"Další výhodou je i ekonomická stránka věci. Regionova je lehčí a má proto nižší spotřebu, méně náročná je i na údržbu," vysvětluje Kosmata.

Cestujícím nabídne i komfortnější jízdu. "Sedadla jsou plyšová, k dispozici je informační panel a toalety je možné díky uzavřenému systému, kdy odpad nepadá na koleje, používat i ve stanicích," dodal Kosmata.

Přesto ne všichni cestující jsou z nasazení modernějšího vlaku nadšeni. "Možná je Regionova pohodlnější, ale na tuhle trať nepatří. Křižík se musí obracet v hrobě. Nafta na první elektrifikované trati u nás, to je ostuda," míní cestující Jarek Novák.

Podobně jako on se v internetových diskusích vyjadřují i další lidé.
Kosmata je však uklidňuje. "Až se nám podaří sehnat lehké elektrické soupravy, nasadíme je právě na tuto trať."