"Hledali jsme lepší průjezd centra města zejména pro městskou hromadnou dopravu. Posuzovalo se asi sedm variant a vzešla z nich tato přes ulici Na Sadech. Přednostně budeme řešit právě centrum města, tedy úsek od výstaviště k nádraží," uvedla náměstkyně primátora Ivana Popelová.
Hlavní změny v MHD1. zastávka u multikina |
Díky koridoru se svezou aspoň část cesty rychleji a bezpečněji také lidé jedoucí v městských autobusech z dalších koutů Českých Budějovic.
Radnice spolu s dopravním podnikem na trase zvýhodní průjezd městských autobusů a trolejbusů křižovatkami, vybuduje bezpečné přechody pro chodce i nadstandardně vybavené zastávky. A tak jediným místem na celé trase, kde budou městská vozidla s pasažéry stát, mají být jen řádné zastávky.
Celý koridor má být kompletní od podzimu 2014 a vyžádá si náklady 28,3 milionu korun. Dvě třetiny z nich zaplatí budějovický magistrát, zbytek dopravní podnik.
Město bude investovat především do úprav silnic a zastávek, bezpečnějších přechodů pro chodce, vybavení křižovatek a dopravního značení. Dopravce musí zaplatit za vylepšení svých vozidel a jejich zázemí.
"Musíme vybavit autobusy a trolejbusy digitální rádiovou sítí, aby mohly komunikovat se všemi řadiči světelných křižovatek. Kromě toho potřebujeme před nádražím provést úpravy trolejového vedení," popsal Radek Filip z dopravního podniku.
První část trasy nového koridoru městské hromadné dopravy bude upravena už letos.
Při rekonstrukci Žižkovy třídy se přesune zastávka Žižkova-VŠERS do nové zastávky Senovážné náměstí-Pošta. Část Žižkovy třídy mezi Senovážným náměstím a Čechovou ulicí projde kompletní obnovou. V nebezpečném prostoru před nádražím vzniknou bezbariérové přechody pro chodce a přemístí se také některé zastávky autobusů blíže k vlakovému nádraží.
Radní představí veřejnosti nový koridor v úterý od 17 hodin v zasedací místnosti zastupitelstva historické radnice.
.