Logo Regionální potravina.

Logo Regionální potravina. | foto: archiv

Značkou Regionální potravina se pyšní i jihočeský uzený kapr

  • 2
Označení Regionální potravina získalo celkem šest jihočeských výrobků. Je mezi nimi kysané zelí, chléb, niva nebo uzený kapr. Z výzkumů na nedávném agrosalonu Země živitelka vyplynulo, že 95 procent lidí dává přednost místním výrobkům.

Regionální potraviny

Vítězové na jihu Čech: Zlatá niva (Madeta)
Chléb Boubín (V. Cais)
Myslivecká paštika (MAUZ)
Lhenická šťáva (K. Gregora)
Kysané zelí červené (ZP Malše)
Uzený kapr (Blatenská ryba)
Kde lze výrobky ochutnat
2. října, Tábor-Měšice:
Den zemědělců a Den venkova
16. října, Putim: Výlov Podkostelního rybníka
23. října, Hoslovice:
Domácnost paní mlynářky

Z jihočeských potravin se oceněním Regionální potravina chlubí šest výrobků: například sýr Zlatá niva, chléb Boubín nebo myslivecká paštika. Kromě Regionální potraviny jsou zároveň nositeli loga Chutná hezky jihočesky, které uděluje místní agrární komora už čtyři roky.

„Regionální potravina na toto ocenění navazuje. Chutná hezky jihočesky bylo pilotním projektem, z nějž se ministerstvo inspirovalo,“ vysvětlila ředitelka regionální agrární komory Hana Hricová.

Podle zástupců firem, jež tyto místní značky získaly, mají podobné akce smysl. Díky nim totiž jejich výrobky objevili další zákazníci. „Pomáhá nám to v propagaci. S paštikou podobnou té myslivecké jsme se zkoušeli na trhu uplatnit už v roce 2007. Za rok jsme ale prodali jen 50 kilogramů. Letos to od června bylo už 300 kilo,“ porovnal jednatel firmy Mauz-výroba Karel Karda. Právě s tímto výrobkem letos společnost z Hluboké nad Vltavou uspěla v obou soutěžích.

Oceněné Regionální potraviny ze všech koutů Česka se poprvé představily v srpnu na agrosalonu Země živitelka v Českých Budějovicích. Pavilonem tehdy prošlo okolo deseti tisíc lidí.

Ministerstvo si zde také nechalo udělat i průzkum, kterého se zúčastnilo 1 130 lidí. Přestože značka znázorňující českou přírodu a krajinu vešla ve známost teprve na začátku léta, její zavedení už tehdy ocenilo 87 procent dotázaných.

Až 95 procent návštěvníků Živitelky uvedlo, že dává přednost produktům od regionálních výrobců. Jen pět procent lidí se o původ potravin nezajímá.

Na jihu Čech už naplno běží kampaň, která má zákazníky s oceněnými výrobky seznámit. Kromě reklam na ně upozorní i nejrůznější ochutnávkové stánky či poutací cedule a šipky v obchodech.

Zajímáte se o původ potravin, které nakupujete?

celkem hlasů: 269

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 0:00 pondělí 18. října 2010. Anketa je uzavřena.

Ano
Ano 195
Někdy
Někdy 40
Ne
Ne 34
,